Eerste post: Lepelaar

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
j.lberg
Forumlid
Forumlid

Eerste post: Lepelaar

Bericht door j.lberg » za jun 05 2010 10:55 pm

Na lang rommelen, is het mijn eindelijk gelukt na hulp van een mede forumlid om foto's op het forum te plaatsen.

Lepelaar in Aesterskar bij Heerenveen vanuit de vogelhut.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Eerste post: Lepelaar

Bericht door roes » za jun 05 2010 11:27 pm

mooie actie hoe de lepelaar hier toch een aardige vis vangt en naar binnen werkt :wink: :mryellow: .
Wel zou ik qua compositie proberen je onderwerp niet steeds in het midden van de foto te zetten om de compo iets spannender te maken :wink: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

mek

Bericht door mek » zo jun 06 2010 12:11 am

Mooi zo'n lepelaar, extra leuk tijdens zijn lunch... :wink:

Het nadeel van vogelkijkhutten is dat je vaak naar beneden zit te fotograferen, het is mooier als je op ooghoogte bent. Ik heb er zelf ook wel "last" van omdat ik ook veel in vogelkijkhutten ben. Voordeel is dat je de vogels niet stoort natuurlijk.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo jun 06 2010 12:21 am

Het is een 'spannende' serie, omdat je precies ziet wat die lepelaar met die vis doet. Als foto's vind ik ze niet geweldig, omdat je de vogel van boven frontaal gefotografeerd hebt (vanuit die hut natuurlijk) en dat is fotografisch gezien niet de meest interessante positie.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » zo jun 06 2010 10:47 pm

Leuk om te zien hoe die deze vis (zeelt) wegwerkt.
Volgende keer wat op compositie letten wat jos al zegt , En kijkhutten zijn in de regel niet foto vriendelijk .
Je hebt bijna altijd een te hoog standpunt en zijn de gaten vaak te smal , maarja het zijn dan ook(kijk)hutten.

groet ruud

Daniël

Bericht door Daniël » ma jun 07 2010 12:52 pm

het is een leuke serie. Zeker zoals al gezegd is hoe hij een vissie pakt. Goed gedaan.

Alleen de compositie is wat aan de saaie kant. Daar nog even naar kijken.
Verder, ga vooral zo door

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”