Cactus remote set

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Robboxxx
Forumlid
Forumlid

Cactus remote set

Bericht door Robboxxx » zo jun 06 2010 8:58 pm

heeft iemand ervaring met deze set? Liefst de nieuwste versie. Vooral één ding krijg ik niet helemaal helder; moet de ontvanger-zender in elkaars zicht staan of kan je er ook mee "om de hoek" werken? ik denk bijvoorbeeld aan een lange gang met aan het einde een deuropening waarin uit het zicht een flitser (sb600) wordt "getriggerd".

En welke afstand kan ik hiermee overbruggen?
Eenvoudige genoegens zijn de laatste hartstocht van ingewikkelde naturen. Oscar Wilde.

rjmulder
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cactus remote set

Bericht door rjmulder » zo jun 06 2010 10:21 pm

Ervaring met de Cactus heb ik niet, zelf heb ik de RF602 en ben daar een beetje mee aan het spelen.
Maar de cactus hoeven elkaar niet te zien deze werkt met radio en niet met licht. Dus om een hoekje flitsen is geen probleem.
Hoe lang is de gang dan?
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

Robboxxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robboxxx » wo jun 09 2010 12:44 pm

Het gang voorbeeld was maar bij wijze van..... Ik werk bijna uitsluitend in de mergelgrotten. Ik stel mijn camera op en flits vanuit de zijgangen. soms is een nis niet diep genoeg om in te staan. Daar wil ik dan de cactus voor gebruiken.

zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=25973" onclick="window.open(this.href);return false;
Eenvoudige genoegens zijn de laatste hartstocht van ingewikkelde naturen. Oscar Wilde.

Robboxxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robboxxx » ma jun 21 2010 2:41 pm

Ik ben inmiddels in het bezit van een cactus4 setje. Werkt prima.

Dank voor de adviezen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”