Vakantie naar Berlijn advies gevraagd

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
dirk-jan boon

Re: Vakantie naar Berlijn advies gevraagd

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 4:13 am

noogle schreef:En ga lekker goedkoop eten en op terrasjes zitten in Prenzlauer Berg!!

Michael
zal het opschrijven.. bedankt voor je tip michael

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 4:14 am

Tina schreef:Wat je in Berlijn ook erg goed kunt doen is mensen fotograferen. Dan komen extra mm natuurlijk weer wat beter van pas. In ieder geval is Berlijn een stad waar je veel verschillende dingen kunt fotograferen. Macro in de botanische tuin, dieren in de zoo, moderne architectuur in "Neue Mitte", oudere architectuur in andere wijken, natuur (bossen en meren) aan de rand van de stad etc.
Veel plezier alvast!
Dank voor je bericht Tina

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 4:16 am

george013 schreef:Ben een jaar of 5 geleden voor de tweede kleer in Berlijn geweest. Wat mij bij bleef was een kerk op de Gendarmenmarkt, er staan er twee. Maar zo apart in een daarvan was het orgel/beiaardinstrument dat in de lucht zweefde. Heel apart.
Ik persoonlijk denk dat 18mm al te veel is op je D80.
George
ik heb helaas nog geen fisheye of een 12-24 (bijvoorbeeld)

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 4:19 am

Skippy schreef:Hou het redelijk licht aan uitrusting en loop niet teveel. Berlijn is heel uitgestrekt, goed het OV benutten is een must. Veel plezier, het is een hele leuke hippe stad!
Dank voor je bericht Luc .. ik weet het berlijn is erg groot ..
ga wel mijn mest doen met de ov kaart en goede planning zo veel mogelijk te zien , maar zeker ook uitrusten en bijtanken.. is tenslotte vakantie niet

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 4:20 am

Patrick schreef:Als je een super-groothoek hebt (12-24, 10-24 o.i.d.), dan moet je die zeker meenemen!

Boeiende stad. Lang geleden dat ik er was...
helaas heb ik die niet patrick..

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 4:22 am

Vraagje nog : ik neem aan dat er in Berlijn ook fotozaken zijn kent iemand er een die ook tweedehandsspul heeft ?
Altijd leuk als je voor een rerdelijk bedrag nog wat kan nassen

Tina

Bericht door Tina » do jun 10 2010 8:02 am

Ken je deze al? Buslijnen die langst de meest belangrijke bezienswaardigheden komen. Zijn gewone stadsbussen die niets extra kosten.

http://berlijn-blog.nl/openbaar-vervoer/bus-100/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.berlin.de/tourismus/infos/mobil/nahverkehr/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is het wel leuk om een keer een lang weekend te organiseren.

florist

Bericht door florist » do jun 10 2010 1:07 pm

Ik ben afgelopen december in Berlijn geweest, en zoals Patrick al aanraad, een groothoek heb je het meest aan. Ik heb toen een 14-24 kunnen lenen, en eenmaal thuis heb ik de tokina 11-16 gekocht (DX camera).
Berlijn is echt een super-stad, en ik ga er zéker terug.

tipje; als je met de auto gaat, let dan wel op of je de stad in mag, in verband met de umweltzone (http://www.umweltzone.net/home/)

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 10 2010 8:03 pm

florist schreef:Ik ben afgelopen december in Berlijn geweest, en zoals Patrick al aanraad, een groothoek heb je het meest aan. Ik heb toen een 14-24 kunnen lenen, en eenmaal thuis heb ik de tokina 11-16 gekocht (DX camera).
Berlijn is echt een super-stad, en ik ga er zéker terug.

tipje; als je met de auto gaat, let dan wel op of je de stad in mag, in verband met de umweltzone (http://www.umweltzone.net/home/)
Mooi , ik mag overal in hoor , mijn co2 waarde is 4 flesjes cola light op een dag ;-) (4x 0,5ltr natuurlijk)

effe zonder dollen ik ga er met de trein naar toe lekker 1e klasse zowel heen als terug..
de bedrijfswaggel blijft lekker thuis staan inde periode ..

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jul 01 2010 4:39 pm

morgenochtend gaat het gebeuren.. JOEPIE .. ben er reuze aan toe , ipod aan in de trein, camera manual mee (van 2 dan) post hier zsm er na de leukste , mooiste foto's
ga deze keer volledig als 10MP man ..

florist

Bericht door florist » do jul 01 2010 4:56 pm

Heel veel plezier en een goede reis, ik zie graag je foto's verschijnen!

Een week later ga ik zelf ook een weekje, Berlijn eens in de zomer bezoeken, de vorige keren waren in de winter in en het voorjaar!

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do jul 01 2010 7:29 pm

Hoi Dirk-Jan.

Ik wens je een hele leuke tijd toe in Berlijn.
Geniet van de stad en maak foto's !!

Ik kijk nu al uit naar je foto serie over berlijn !

Goede reis kerel !

Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo jul 11 2010 6:27 pm

In mijn flickr pagina staan een aantal plaatjes van berlijn http://www.flickr.com/photos/dirkjanboon/

er komen er nog meer maar niet vanavond (3:1 voor Nederland Adios Espagne !!)

:mryellow: :mrgreen:

heb erg genoten van de vele tips hier en dank nogmaals iedereen voor de tips.
Natuurlijk heb ik niet alles kunnen zien , was tenslotte ook Vakantie !! , vanavond eerst kijken dan feesten en met de auto vol met oranje spullen weer na het werk morguh ..

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”