Fotoprinter
- Desmoquattro
- Forumlid
Fotoprinter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een geschikte printer voor mijn Macpro / Nikon D80 comb.
Er gaan veel verhalen bij fotozaken dat een pigment printer beter is ivm de papiersoorten die men er op toe kan passen.
aangezien ik zelf een leek ben op dit gebied zou ik grag wat advies/ervaringen/ref krijegn.
Desmoquattro
Ik ben op zoek naar een geschikte printer voor mijn Macpro / Nikon D80 comb.
Er gaan veel verhalen bij fotozaken dat een pigment printer beter is ivm de papiersoorten die men er op toe kan passen.
aangezien ik zelf een leek ben op dit gebied zou ik grag wat advies/ervaringen/ref krijegn.
Desmoquattro
Re: Fotoprinter
Desmoquattro, misschien is het handig om ook je beschikbare budget te vermelden, en welk formaat je wilt printen, voordat je a0 printers van duizenden euro's aangeraden krijgt...
Welkom trouwens op het forum, misschien is het nog leuk om je voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic?
Welkom trouwens op het forum, misschien is het nog leuk om je voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic?
- Desmoquattro
- Forumlid
OK Floris,
Zie "even voorstellen"
Mijn budget is max 1000 Euro
Zie "even voorstellen"
Mijn budget is max 1000 Euro
- rjmulder
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kijk budget is bekent.
Dan blijft er nog een vraag open staan
neem je genoegen met A4 of wil je wat groter A3 of misschien nog wel groter al denk ik dat, dat afvalt i.v.m. het budget.
Dan blijft er nog een vraag open staan

Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
- Desmoquattro
- Forumlid
OK RJ,
Bedankt,
A3 is voor mij het maximale formaat
Cheers
Bedankt,
A3 is voor mij het maximale formaat

Cheers
epson schijnt wel een leuk dingetje te hebben. http://content.epson.nl/product/printer ... /index.htm
Als ik het goed heb zijn hier wel verscheidene forumleden die een epson printer hebben. Zij kunnen je denk ik zeker wel verder helpen met een keuze.
Wouter
Als ik het goed heb zijn hier wel verscheidene forumleden die een epson printer hebben. Zij kunnen je denk ik zeker wel verder helpen met een keuze.
Wouter
- rjmulder
- Forumlid
- Contacteer:
Die printer die hessie aanhaalt is inderdaad een mooie printer.
Daar heb ik ook naar staan kijken bij konijn schrok alleen een beetje van het aantal inkt potjes die er in gaan
maar de afdruk is erg mooi net een foto en dat is toch waar het omgaat.
Als vergelijk werd er ook een afdruk van een Canon printer naast gelegd nou die viel bij mij meteen af.
Daar heb ik ook naar staan kijken bij konijn schrok alleen een beetje van het aantal inkt potjes die er in gaan

Als vergelijk werd er ook een afdruk van een Canon printer naast gelegd nou die viel bij mij meteen af.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Ik werk al een paar jaar met de voorganger van de R2880, nl de R2400, en ben er zeer tevreden over. Prachtige prints! De inktcartridges zijn inderdaad niet goedkoop, maar ik beperk mij uitsluitend tot het maken van grote prints. Minimaal A4, maar meestal A3 of A3+. Verder stel ik het maken van grote prints zo mogelijk uit tot ik minimaal 5-10 afdrukken kan maken. Hierdoor beperk ik de noodzaak tot het reinigen van de spuitmondjes en dus onnodige verspilling van dure inkt. Kleine prints en seriewerk besteed ik gewoon uit bij Profotonet.hessie schreef:epson schijnt wel een leuk dingetje te hebben. http://content.epson.nl/product/printer ... /index.htm
Wouter
Jur
Ik heb sinds een paar dagen de 2880 in huis, nadat mijn 2100 de geest gegeven had.
Een fabuleuze printer !! Z/W heb ik nog niet geprobeerd maar van horen/zeggen moet ook dit erg mooi zijn met deze printer.
Een fabuleuze printer !! Z/W heb ik nog niet geprobeerd maar van horen/zeggen moet ook dit erg mooi zijn met deze printer.