Weekopdracht 06 - Beoordelen foto's

Fotografie weekopdracht. Elke 2 weken een opdracht op basis van een thema om met je Nikon camera vorm te geven. De inzendingen worden de daaropvolgende 2 weken beoordeeld.

kies de beste inzending

riederalp
1
3%
D-50's
8
24%
JoostDeJong
2
6%
remoss
18
55%
Maerlant
1
3%
Skippy
2
6%
cstr1
1
3%
Zwaluwnaar Sander
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Weekopdracht 06 - Beoordelen foto's

Bericht door roel » vr mei 11 2007 6:03 pm

Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 11-05-07 t/m 25-05-07. Tot het begin van de avond van 25-05 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende twee-weekse-opdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de opdracht: Beschrijving twee-weekse-opdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan Hier

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr mei 11 2007 6:19 pm

'k Stem op Remoss foto 1. Gewoon 'n heel mooie foto; goeie compo, lekker van kleur.

Jammer dat Brenzef z'n inzending heeft verwijderd want die vond ik toch wel heel origineel. :D

yoyo

Bericht door yoyo » vr mei 11 2007 7:42 pm

Toen Brenzef zijn foto plaatste wist ik al dat hij mijn stem zou krijgen... maar ik heb geloof ik iets gemist.
:(

Van de overblijvers krijgt Remoss mijn stem.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » vr mei 11 2007 9:01 pm

Here are the results of the Dronten jury..... :wink:
Skippy 1 point.... :lol: :lol: :lol:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Robin

Bericht door Robin » vr mei 11 2007 9:26 pm

Thema: Waar is de regen

Riederalp: Leuke animated gif, maar zie het verband met regen niet zo. Bovendien zie ik bij fotografie liever plaatjes die stil staan.

D-50's: Goed verband met het thema. Duidelijk uitgedroogde grond door gebrek aan regen. Vind de 3e foto het mooist.

Joost de Jong: Bijzonder zijn de 1e 2 niet, maar wel erg orgineel, op deze wijze weet je inderdaad waar de regen zich precies bevind :-)

Remoss: Ik zal vast niet de enige zijn hier op dit forum die zich afvraagt hoe je altijd van die adembemende mooie foto's maakt. :shock:
Wederom top klasse die qua kwaliteit zeer moeilijk te evenaren zijn. En duidelijk, de regen ligt op de blaadjes. Mijn stem gaat dan ook naar u.

Vanaf Joost heeft iedereen geloof ik "pech" gehad qua natte omstandigheden. Ik heb me helaas te pletter gezocht naar een regenboog om beide factoren te kunnen combineren. Maar helaas ....

Maerlant: Heel duidelijk, de regen licht in de goot vanwege een verzadigd afvoer systeem. Kwaliteit van de foto iets minder helaas

Skippy: Erg gewaagd, zeker een rustige straat ?? Ik had persoonlijk niet het risco genomen dat me buren me in het openbaar met badeendjes zagen spelen. :oops: Toppie dus !!

CSTR1: 1e foto erg mooi en leuk bedacht. Jammer dat hij niet geheel scherp is. 2e foto staat erg in contrast met de eerste, wel leuk bedacht, beetje veel reflextie van licht in de bak.

Zwaluwnaar: CSTR1 was je net voor geloof ik. Welkom op het forum trouwens !!

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » vr mei 11 2007 9:31 pm

Ik stem op de D-50's omdat het ging om de droogte, en dat hebben zij het beste weer gegeven.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr mei 11 2007 10:13 pm

Tja, hij is makkelijk deze keer, Skippy
De mooie foto’s van Remoss ten spijt kunnen ze niet op tegen de originaliteit en de grappigheid van Skippy.
En daarbij de eendjes zijn voorbereid op de regen…bij Remoss heeft het al geregent.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr mei 11 2007 10:26 pm

Voor mij geen enkele twijfel: D50 2e foto.
Waar is de regen gaat wat mij betreft niet over de AANwezigheid van regen, maar over de AFwezigheid er van, droogte dus. De enige foto die dat weergeeft.
De foto is mooi in zijn eenvoud en de compositie is ook prima.

Fee66

Bericht door Fee66 » za mei 12 2007 12:13 am

Skippy erg orgineel, maar remoss is voor mij de winaar.
Foto's zijn van grote klasse.
Laatst gewijzigd door Fee66 op za mei 12 2007 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Stef

Bericht door Stef » za mei 12 2007 10:13 am

Uiteraard is Remoss deze keer voor mij de winnaar. Geweldig mooie foto's!

JoostDeJong

Bericht door JoostDeJong » za mei 12 2007 11:00 am

Remoss de mooiste, D-50's beste aan opdracht voldaan dus D-50+80
deze week mijn stem

Maerlant

Bericht door Maerlant » za mei 12 2007 12:31 pm

Mijn stem gaat uit naar de D50's serie vanwege het onderwerp.

Remoss heeft prachtige platen afgeleverd, en Skippy de leukste. Verder moet nog van het hart dat ik het idee van JoostDeJong in zijn eerte twee foto's leuk vind gevonden.

Groet

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mei 12 2007 3:18 pm

Ik had de vraag opgevat zoals die was gesteld eigenlijk. Zo van "Waar is de regen? Nou daar dus!" En niet "Waar blijft de regen?" :wink:

Maar een beetje flexibiliteit is nooit weg natuurlijk. Ik vind D50's foto's erg goed gevonden en mooi uitgevoerd en heeft er een stem bij :)

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » di mei 15 2007 8:10 pm

Remoss foto 1:
Mooie compositie qua kleur en vorm, technisch OK, kortom een mooie foto!

Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

coan

Bericht door coan » di mei 15 2007 9:45 pm

Ik heb op de D-50 gestemd.
Mooi onderwerp en goed in beeld gebracht.

Remoss heeft ook prachtige foto's gemaakt!

Gesloten

Terug naar “Weekopdracht”