Apple MacBook - Indesign en Zylom ?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Apple MacBook - Indesign en Zylom ?

Bericht door Skippy » wo jun 02 2010 9:19 am

Hallo luitjes,

ik heb namens Mevr. Skippy een 2-tal vragen m.b.t. een Apple MacBook.

1) heeft iemand ervaring met Adobe Indesign op een MacBook? Is een Pro vereist voor Indesign of volstaat een normale MacBook?
2) kunnen Zylom-spelletjes gespeeld worden op de Mac?

Bedankt alvast, namens mijn vrouw :mryellow:

Roberttt

Re: Apple MacBook - Indesign en Zylom ?

Bericht door Roberttt » wo jun 02 2010 10:10 am

1: Adobe Indesign draait zeker op een macbook -> http://www.adobe.com/products/indesign/systemreqs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder kan ik er niet veel over zeggen, het ligt ook aan specificaties van de mb en mbp. Immers een geupgrade macbook is misschien wel sneller/beter dan een standaard macbook pro. Daarintegen zal een macbook nooit op kunnen tegen de snelheid van een mbp met i7 processor. Dus het zal zeer zeker op beide draaien...

2: Zylom ken ik niet maar een snelle google search levert het volgende op: http://www.google.nl/search?q=Zylom+mac ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;

offtopic: Beide vragen kunnen beantwoord worden met een simpele google search, maar goed...

Boldey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Boldey » zo jun 13 2010 10:38 am

Ik gebruik het Adobe CS4 design pakket (wo indesign) op de laatste witte macbook (2.26 ghz), werkt als een trein. Ik heb er wel 4 GB geheugen in zitten, met 2GB werd het wel krap met bv Illustrator, Indesign en Photoshop tegelijk draaiend. En verder is het hoe meer geheugen hoe beter, de MB pro's zijn nog verder uit te breiden dan de gewone macbook (8GB tov 4GB).

Ik zie nu dat de Macbook Pro 13" standaard geleverd wordt met 4GB geheugen, die is 150 euro duurder dan de witte macbook. Je moet 2x2GB geheugen kopen om de macbook te upgraden en dat kost zo'n 100 euro. Je oude geheugen raak je aan de straatstenen niet kwijt, dus een macbook pro zou ik nu de meest logische keuze vinden als ik er nu 1 moest aanschaffen.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo jun 13 2010 12:44 pm

Bedankt Roberttt en Boldey voor de reacties, we gaan er mee aan de slag.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”