filmprobleem D90
filmprobleem D90
Heel soms loop ik na het maken van filmpjes tegen het volgende probleem op. Na het op de iMac zetten zie ik normaal gesproken het filmpje in "preview" staan en is af te spelen. Maar heel soms geeft de "preview" het Quicktime symbool en is op geen enkele manier te openen. Iemand dit wel eens ondervonden?
gr. Ruud
D610/D90/, glas en de Macbook R.
Re: filmprobleem D90
Hoi Ruud,
Misschien een verlate reaktie op je vraag. Maar ik ben pas sinds 2 minuten lid van het forum.
Zelf ben ik niet in het bezit van een Mac. En het bovengenoemde fenomeen waar jij tegenaan stuit is mij niet bekend. Maar ik heb wel wat ervaring met Adobe Premiere en op onze school zijn de Macs gemeengoed. En als antwoord op je vraag zou ik de volgende suggestie willen doen:
Inndien het fenomeen zoals jij beschrijft zich voordoet de bestandsextentie veranderen van avi naar mpg. Baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen. Je kan altijd weer terug veranderen naar de originele extentie. Vanuit mijn ervaringen met het maken van videoclips met Adobe Premiere heb ik ondervonden dat videobestanden nogal eens sinecure kunnen zijn wat betreft de extentie van het betreffende bestand.Soms kan een bepaalde extentie wel worden afgespeeld. En een andere keer weer niet. Raar toch?! En in bepaalde gevallen waarin de videoclip in eerste instantie niet wilde afspelen met de originele extentie, lukte het toch wel door de extentie te veranderen in een andere naam. Ik weet het klinkt onwaarschijnlijk. Maar misschien is het het proberen waard. Vooral als je iets hebt vastgelegd als je zeker wilt terugzien.
Veel geluk met je zoektocht.
mvgr.
blackMTF
Misschien een verlate reaktie op je vraag. Maar ik ben pas sinds 2 minuten lid van het forum.
Zelf ben ik niet in het bezit van een Mac. En het bovengenoemde fenomeen waar jij tegenaan stuit is mij niet bekend. Maar ik heb wel wat ervaring met Adobe Premiere en op onze school zijn de Macs gemeengoed. En als antwoord op je vraag zou ik de volgende suggestie willen doen:
Inndien het fenomeen zoals jij beschrijft zich voordoet de bestandsextentie veranderen van avi naar mpg. Baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen. Je kan altijd weer terug veranderen naar de originele extentie. Vanuit mijn ervaringen met het maken van videoclips met Adobe Premiere heb ik ondervonden dat videobestanden nogal eens sinecure kunnen zijn wat betreft de extentie van het betreffende bestand.Soms kan een bepaalde extentie wel worden afgespeeld. En een andere keer weer niet. Raar toch?! En in bepaalde gevallen waarin de videoclip in eerste instantie niet wilde afspelen met de originele extentie, lukte het toch wel door de extentie te veranderen in een andere naam. Ik weet het klinkt onwaarschijnlijk. Maar misschien is het het proberen waard. Vooral als je iets hebt vastgelegd als je zeker wilt terugzien.
Veel geluk met je zoektocht.
mvgr.
blackMTF
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Bij het OS van Mac kunnen extensies van bestanden aan andere programma's gekoppeld zijn. Een extensie is niet verplicht bij Mac.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestandsextensie" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk of avi-bestanden binnen de Mac gekoppeld zijn om met Quicktime af te spelen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestandsextensie" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk of avi-bestanden binnen de Mac gekoppeld zijn om met Quicktime af te spelen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Weer wat geleerd.Léon Obers schreef:Bij het OS van Mac kunnen extensies van bestanden aan andere programma's gekoppeld zijn. Een extensie is niet verplicht bij Mac.
Op de site van The X Lab wordt een hoofdstuk gewijd aan het afspelen van AVI op Macs. Hopelijk heb je er wat aan. De site is wel in het Engels. Maar er staan een viertal mogelijke oplossingen om AVI af te spelen.
Hieronder de link naar de site:
http://www.thexlab.com/faqs/avidivx.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr,
blackMTF
De d90 maakt MJpeg avi's
Op de pc/Premiere is het een kwestie van de Mjepg codec installeren en editen gaat zonder probleem.
Hoe dat op de Mac moet weet ik helaas niet.
Op de pc/Premiere is het een kwestie van de Mjepg codec installeren en editen gaat zonder probleem.
Hoe dat op de Mac moet weet ik helaas niet.
Blijft vreemd, want eergisteren heb 3 filmpjes gemaakt bij de Batavia en van 1 daarvan krijg ik weer een error -50 geloof ik. Dus ik ga eigenlijk meer denken aan een kaartfout. Ik zou altijd problemen moeten hebben en dat is niet zo. Ik heb oa VLC, DivXconverter en player.
Volgende week een weekje naar Zeeland en dan zal ik het weer eens uitgebreid proberen. Ik kom er op terug en alvast bedankt voor jullie inbreng.
Volgende week een weekje naar Zeeland en dan zal ik het weer eens uitgebreid proberen. Ik kom er op terug en alvast bedankt voor jullie inbreng.
gr. Ruud
MacOSX leest staandaard de avi die de D90 gebruikt. Wellicht een kaart probleem oid. Bij mij werken ze prima iig.
Dus een weekje Zeeland achter de rug. Heb mijn andere kaart gebruikt en diverse filmpjes gemaakt. Geen enkel problleem, dus dacht ik daar al aan een foutje in de kaart en dus ook zoals MaccieMac dacht. Iets anders zou ik niet weten. Dus bedankt voor de reacties en ik hou er dus rekening mee dat de ene kaart niet helemaal jofel is.
gr. Ruud
Met de VLC player zou je in theorie op de Mac uit de voeten moeten kunnen met de meeste videoformats. Net wat je zegt de geheugenkaart is niet helemaal jofel meer. Rekening mee houden in het vervolg zou ik zeggen. Welk merk kaart is het als ik vragen mag? Zelf heb ik Sandisk Ultra 2 gb, Sandisk Extreme III 4 gb en Sandisk standaard 4 gb. Nooit problemen mee gehad en qua lees- en schrijfsnelheid merk je met normaal gebruik niet zoveel verschil.Ruud V. schreef:Blijft vreemd, want eergisteren heb 3 filmpjes gemaakt bij de Batavia en van 1 daarvan krijg ik weer een error -50 geloof ik. Dus ik ga eigenlijk meer denken aan een kaartfout. Ik zou altijd problemen moeten hebben en dat is niet zo. Ik heb oa VLC, DivXconverter en player.
Mvgr,
blackMTF
2x SanDisk extreme III 4gb, en nooit problemen gehad, behalve nu dan met eentje. Maar de weigerende filmpjes geven voor het "downloaden" al problemen. Dus het ligt niet aan de players.
gr. Ruud