Een trouwerij in het buitenland !!

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Een trouwerij in het buitenland !!

Bericht door jettiny » ma jun 14 2010 6:50 pm

Vandaag gesproken met iemand van wie zijn zus wil gaan trouwen in het buitenland.
Hij wil mij daarvoor aanprijzen als fotograaf.
Dat is natuurlijk een compliment, en ik zou dat ook erg graag willen doen, maar wil toch graag wat informatie vooraf van fotografen die ervaring hebben met zoiets.
De reis zou dan gaan naar Italië, en ik denk dan al aan foto's van het paar vanaf het vertrek in Nederland, tot aan de terugkomst.
Waar moet ik rekening mee houden, denkend aan douane, foto's in het vliegtuig of indien mogelijk op schiphol oid ?

Iemand ervaringen hiermee?

Bij voorbaat dank voor je antwoord. :wink2:

vrgr

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Een trouwerij in het buitenland !!

Bericht door Léon Obers » ma jun 14 2010 7:30 pm

jettiny schreef: Waar moet ik rekening mee houden, denkend aan douane, foto's in het vliegtuig of indien mogelijk op schiphol oid ?
Niemand op Schiphol doet moeilijk als je met een compactje wat foto's maakt van vertrekkende of komende mensen bij het uitzwaaien of toezwaaien, want dat doen er per dag wel duizenden. Alleen als je met heel je hebben en houden aan apparatuur op Schiphol foto's gaat maken, komt er mogelijk een medewerker vragen waar die foto's voor bedoeld zijn. Neem het zekere voor het onzekere en vraag vooraf officieel toestemming.
Zie de regelgeving van Schiphol over film en fotografie: http://www.schiphol.nl/SchipholGroup1/N ... Filmen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder voor de zekerheid, beslist reservemateriaal meenemen. 2e camera, 2e flitser, genoeg accu's, geheugenkaarten en genoeg lenzen die elkaar overlappen, dat als er een lensje uitvalt je niet met lege handen daar staat. Verder eventueel het "teveel" aan apparatuur als men moeilijk doet voor een zware fototas als handbagage, verdelen over meerdere personen van het reisgezelschap (bijv. 2 tassen).
Met douane heb je verder niks te maken inzake je spullen, want je reist binnen de Europese Gemeenschap.
Vriendelijke groet, Léon Obers

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma jun 14 2010 7:55 pm

Hartelijk dank voor je waardevolle reactie Leon. :D
Dat zijn nog eens reacties waar je iets aan hebt.
We gaan een en ander een bekijken, dank je wel.

Vrgr,
Tiny

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di jun 15 2010 10:09 pm

Tiny, ik vlieg zeer regelmatig met mijn hele rugzak met fotospullen bij me. Daar zit voor zo'n 8.000 euro aan waarde in (inclusief mijn Macbook) en ik heb bij de douane nog nooit last gehad. Om er helemaal zeker van te zijn dat je geen problemen krijgt zou je een kopie van je verzekeringsbewijs bij je kunnen hebben. Het gaat er met name om dat de douane niet kan denken dat je de spullen in het buitenland hebt gekocht. (Hoewel Leon terecht opmerkt dat Italië binnen 'Schengen' ligt) Met fotograferen op vliegvelden en in of vanuit vliegtuigen heb ik evenmin ooit last gehad. Hooguit éénmaal, toen een medewerker me vroeg op die plek niet te fotograferen. Maar dat had verder geen gevolgen. Veel plezier met die mooie opdracht!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » di jun 15 2010 11:14 pm

Bedankt voor je reactie Jac. :D

Het is nog niet helemaal zeker of de opdracht naar me toekomt, maar er is een mogelijkheid. :D
Verzekering en kopie-rekeningen neem ik in de regel ook altijd mee als ik op vakantie ga.
Dat kan nooit geen kwaad.

vrgr,
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”