Hierbij enkele van de foto's die ik gemaakt heb.
1.

2.

3.

4.

5

6.

7.

8.

Graag commentaar en/of tips.
Ik weet niet wat de kortste afstand wordt. Ik ben heel dicht op het onderwerp gekropen en heb handmatig scherpgesteld. Ik wilde bekijken wat hij deed bij een macro opname. Ondertussen heb ik de ISO inderdaad op auto gezet en heb ik de sluitertijd verhoogd. Ik heb het gevoel dat dit nu beter werkt. Ben nog steeds aan het oefenen. En ja de foto's van Mek zijn inderdaad scherper. Dus daar moet ik aan gaan werken.HansvB schreef:Nu ik de foto's van Mek (de viervlek) heb gezien, kunnen die van jouw scherper.
Wat wordt de kortste opname afstand met een tussenring van 13 mm? Waarvoor heb je hem gebruikt?
Goeie tip, zo doe ik het ook altijd met de 300mm f4. Ook (juist) wanneer ik de TC1.7II ertussen heb. Werkt echt fijn en goed.Frank B schreef:tip om uit de hand met de 300 f4 scherpe foto's te krijgen:
iso op AUTO met daarbij de ISO gevoeligheidsinstellingen: max gevoeldigheid 1600 en langste sluitertijd 1/800 en verder voorkeuze op diafragma. Kun je met scherptediepte spelen en eventueel belichtingscorrectie nog toepassen. Wees niet te bang voor ruis, liever dat dan onscherpte.