verschil i-ddl en ddl
verschil i-ddl en ddl
hoi,
het viel mij op binnen picture project vasn nikon dat als is een foto met de ingebouwde flitser maak
er staat: Flitsstand: Ingebouwd, i-DDL-BL
als ik een foto met een externe flitser, dan staat er: Flitsstand: Optionele, DDL-BL
beide foto's zijn buiten gemaakt met een D40 en de externe flitser is een SB600
waarom krijg ik bij de SB600 geen i-DDL of is i-DDl en DDL hefzelfde ?
gr,
luana
het viel mij op binnen picture project vasn nikon dat als is een foto met de ingebouwde flitser maak
er staat: Flitsstand: Ingebouwd, i-DDL-BL
als ik een foto met een externe flitser, dan staat er: Flitsstand: Optionele, DDL-BL
beide foto's zijn buiten gemaakt met een D40 en de externe flitser is een SB600
waarom krijg ik bij de SB600 geen i-DDL of is i-DDl en DDL hefzelfde ?
gr,
luana
Re: verschil i-ddl en ddl
Hier staan de verschillen uitgelgd http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... /a_id/8448
George
George
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je D40 werkt met i-DDL (voorflits dus)
Je SB-600 werkt ook met i-DDL.
Je SB-600 werkt ook met i-DDL.
ik begrijp dat de D40 en ook de SB600 met i-ddl werken
wat ik niet begrijp, is dat wanneer ik de gegevens bekijk in nikon picture project
er i-ddl staat als ik flits met de standdaard flitser en dat als ik met de SB600 flits er alleen ddl staat
waarom staat er dan ook niet i-ddl ?
daarom ook de vraag of i-dd en ddl hetzelfde is. je zou toch verwachten dat als je dezelfde foto met de SB600 gemaakt
je ook bij de gegevens te zien krijg: i-ddl
hebben jullie hier een verklaring voor ?
wat ik niet begrijp, is dat wanneer ik de gegevens bekijk in nikon picture project
er i-ddl staat als ik flits met de standdaard flitser en dat als ik met de SB600 flits er alleen ddl staat
waarom staat er dan ook niet i-ddl ?
daarom ook de vraag of i-dd en ddl hetzelfde is. je zou toch verwachten dat als je dezelfde foto met de SB600 gemaakt
je ook bij de gegevens te zien krijg: i-ddl
hebben jullie hier een verklaring voor ?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb daar geen verklaring voor. Heb trouwens ook het gevoel dat begrippen vaak door elkaar gebruikt worden.
Volgens mijn verwijzing naar Nikon:
Voor analoge camera's
DDL (sec) Door De Lens (TTL) voor analoge camera's, geen voorflits. Werkt mbv reflextie van filmoppervlak.
Voor digitale camera's
D-DDL Met voorflits. Werkt mbv reflextie van het sluitergordijn.
i-DDL. Idem maqar met sterkere voorflitsen.
Uit de SB600-brochure blz.33
• TTL wijst op “Standaard i-TTL flits” in de i-TTL modus, “Standaard TTL flits voor digitale
reflexcamera’s” in de D-TTL modus, en “Standaard TTL flits” in de TTL modus voor
analoge camera’s.
Lijkt erop dat de SB600 dit als een verzamelnaam gebruikt.
George
Volgens mijn verwijzing naar Nikon:
Voor analoge camera's
DDL (sec) Door De Lens (TTL) voor analoge camera's, geen voorflits. Werkt mbv reflextie van filmoppervlak.
Voor digitale camera's
D-DDL Met voorflits. Werkt mbv reflextie van het sluitergordijn.
i-DDL. Idem maqar met sterkere voorflitsen.
Uit de SB600-brochure blz.33
• TTL wijst op “Standaard i-TTL flits” in de i-TTL modus, “Standaard TTL flits voor digitale
reflexcamera’s” in de D-TTL modus, en “Standaard TTL flits” in de TTL modus voor
analoge camera’s.
Lijkt erop dat de SB600 dit als een verzamelnaam gebruikt.
George
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Kijk eens met Nikon View.
Picture Project wordt niet meer ondersteund door Nikon. Er is met de zoekfunctie nog wel een upgrade uit januari 2008 te downloaden, en dat is het.
Picture Project was bedoeld voor Coolpix Camera's en ik ken zo geen Coolpix camera's die i-DDL ondersteunen, behalve de 8800 en de 8400 (uit 2004).
Nikon View: gratis: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/45829" onclick="window.open(this.href);return false;
Picture Project wordt niet meer ondersteund door Nikon. Er is met de zoekfunctie nog wel een upgrade uit januari 2008 te downloaden, en dat is het.
Picture Project was bedoeld voor Coolpix Camera's en ik ken zo geen Coolpix camera's die i-DDL ondersteunen, behalve de 8800 en de 8400 (uit 2004).
Nikon View: gratis: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... a_id/45829" onclick="window.open(this.href);return false;
In de exif-gegevens staat TTL als tekst. Mag dus niet uitmaken met welk programma je deze leest. De flitser plaatst deze tekst in de exif.
De D80 plaatst ook Built-in,TTL sec in de exif. De D40 zal waarschijnlijk Built-in,i-TTL als tekst hebben.
George
De D80 plaatst ook Built-in,TTL sec in de exif. De D40 zal waarschijnlijk Built-in,i-TTL als tekst hebben.
George
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
In Capture NX2 zie ik bv: Flitsstand: Ingeb., Commander, i-DDL-BL
en dat klopt de opklap flitser van de camera stond als commander ingesteld.
In Nikon View zie ik exact dezelfde tekst.
Zou ook vreemd zijn als dat verschillend was geweest. De camera schrijft de tekst, het programma laat dit zien.Hans Braakhuis schreef:In Capture NX2 zie ik bv: Flitsstand: Ingeb., Commander, i-DDL-BL
Net geprobeerd de D80
Flash Mode - Built-in,TTL&Comdr.
De D80 heeft geen BL maar wel i-TTL.
De begrippen worden door elkaar gebruikt en de verschillende camera's schrijven niet hetzelfde weg.
George
Noem het ViewNX, dan weet iedereen waar het over gaat. Nikon View wordt net als Picture Project niet meer ondersteund door Nikon.Hans Braakhuis schreef: ...Nikon View...