dubbele foto's???
dubbele foto's???
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mijn D90 de foto's dubbel op mijn kaart zet dus:DSC_0127(1).jpg en DSC_0127.jpg
Ik heb dit ook al met nef files gehad en heb niet ingesteld Raw + jpeg.
Doe ik wat fout ? Mis ik iets?
Arthur
Arthur
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: dubbele foto's???
Tja, dat heb ik ook gehad met de D60 van mijn vrouw, maar hoe heb ik dat toen ook alweer opgelost.... *peinigt hersentjes*
Volgens mij had ik het wel met de camera aan de pc maar niet als ik de geheugenkaart in een card reader deed.... of zoiets.
EDIT: Dit gevonden: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 0&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch knap van mezelf dat ik iets uit december 2008 nog weet, meestal is alles langer geleden dan gisteren een complete waas
Ik zie dat ik daar het resultaat niet meer heb gepost, maar ik neem aan dat het de oplossing was. Kon dat toen niet direct checken omdat ik nog geen cardreader had die SDHC kaartjes luste.
Volgens mij had ik het wel met de camera aan de pc maar niet als ik de geheugenkaart in een card reader deed.... of zoiets.
EDIT: Dit gevonden: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 0&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch knap van mezelf dat ik iets uit december 2008 nog weet, meestal is alles langer geleden dan gisteren een complete waas

Ik zie dat ik daar het resultaat niet meer heb gepost, maar ik neem aan dat het de oplossing was. Kon dat toen niet direct checken omdat ik nog geen cardreader had die SDHC kaartjes luste.
Dat van die mass storage weet ik wel te vinden op de D50 daar heb ik het probleem nooit gehad met de D90 kan ik dat echt niet vinden.
Ik zie geen keuze mogelijkheid om beelden over te brengen , heel het menu doorgespit maar niets van dien aard.
De D90 geeft inderdaad een ander beeld als je de camera aan de pc hangt. Normaal had ik de keus (rechtermuisknop) om te openen met enzovoort, nu kan ik alleen kopieren/verwijderen .
Wie weet hoe ik de sd card weer als schijf kan benaderen?
Ik zie geen keuze mogelijkheid om beelden over te brengen , heel het menu doorgespit maar niets van dien aard.
De D90 geeft inderdaad een ander beeld als je de camera aan de pc hangt. Normaal had ik de keus (rechtermuisknop) om te openen met enzovoort, nu kan ik alleen kopieren/verwijderen .
Wie weet hoe ik de sd card weer als schijf kan benaderen?
- Léon Obers
- Forumlid
Gewoon in een cardreader stoppen. Heb je bijna nooit problemen mee.chemist010 schreef: Wie weet hoe ik de sd card weer als schijf kan benaderen?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Een nieuwe kopen. Onder de €10. Zoveel verschil zit er niet in.Zelfontspanner schreef: In mijn HP-pc zit een lezer die 4GB slikt maar mijn externe (voor andere computers) lust geen 4GB
George
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wel even opletten dat het USB2.0 is en SDHC kaartjes ondersteund. Er wordt nog veel overjarige rommel op de markt gedumpt.
- Léon Obers
- Forumlid
Goedkoop: http://www.mycom.nl/Product/Geheugen%20 ... der/149868" onclick="window.open(this.href);return false;Zelfontspanner schreef:Welke kan je aanbevelen?Léon Obers schreef: Gewoon in een cardreader stoppen. Heb je bijna nooit problemen mee.
Duurder: http://www.sandisk.com/products/readers ... -20-reader" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze alle twee, voldoen alle twee goed.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma jun 21 2010 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met alle respect maar hier schiet ik niets mee op.
Dat ik afbeeldingen kan overbrengen op een andere manier was mij allang bekend maar waarom ik dubbele bestanden heb wordt aan voorbijgegaan (het topic wordt zelfs gestolen).
Dat is voor mij het belangrijkst als er door mij iets verkeerd wordt gedaan wil ik dat graag veranderen, maar eigenlijk ben ik "bang" dat er misschien iets mis is
met mijn toestel.Een toestel wat raar doet / kapot is, is heel vervelend ,die dubbele afbeelding pl@^@ ik zo weg.
Misschien even wat kort door de bocht maar wel gemeend.
Arthur
Dat ik afbeeldingen kan overbrengen op een andere manier was mij allang bekend maar waarom ik dubbele bestanden heb wordt aan voorbijgegaan (het topic wordt zelfs gestolen).
Dat is voor mij het belangrijkst als er door mij iets verkeerd wordt gedaan wil ik dat graag veranderen, maar eigenlijk ben ik "bang" dat er misschien iets mis is
met mijn toestel.Een toestel wat raar doet / kapot is, is heel vervelend ,die dubbele afbeelding pl@^@ ik zo weg.
Misschien even wat kort door de bocht maar wel gemeend.
Arthur
- Léon Obers
- Forumlid
Kennelijk breng jezelf die verwarring. Een paar reacties terug schrijf je zelf:
"Ik zie geen keuze mogelijkheid om beelden over te brengen"
"Wie weet hoe ik de sd card weer als schijf kan benaderen?"
Die hernoeming naar 2 bestanden lijkt achteraf te gebeuren in de software bij het overbrengen. (Zie 2e reactie van ElRonno).
Heb je die dubbele bestanden ook, simpel als je de fotobeelden achterop je camera LCD bekijkt?
Reset je camera anders eens met de dubbele knop combinatie methode, en formatteer je geheugenkaart eens opnieuw.
De geheugenkaart simpel in een cardreader stoppen inplaats van met een kabeltje overbrengen van camera naar PC is ook welgemeend om dit soort vreemde fouten uit de weg te gaan. Je weet dat je dat kunt, maar heb je dat ook geprobeerd? Zo niet, probeer dat dan eens, en kijk wat het oplevert.
"Ik zie geen keuze mogelijkheid om beelden over te brengen"
"Wie weet hoe ik de sd card weer als schijf kan benaderen?"
Die hernoeming naar 2 bestanden lijkt achteraf te gebeuren in de software bij het overbrengen. (Zie 2e reactie van ElRonno).
Heb je die dubbele bestanden ook, simpel als je de fotobeelden achterop je camera LCD bekijkt?
Reset je camera anders eens met de dubbele knop combinatie methode, en formatteer je geheugenkaart eens opnieuw.
De geheugenkaart simpel in een cardreader stoppen inplaats van met een kabeltje overbrengen van camera naar PC is ook welgemeend om dit soort vreemde fouten uit de weg te gaan. Je weet dat je dat kunt, maar heb je dat ook geprobeerd? Zo niet, probeer dat dan eens, en kijk wat het oplevert.
Ik heb letterlijk geen keus als ik bestanden wil overbrengen , op de D50 kon dat wel (mass storage en nog iets).
De D50 was als schijf te benaderen vanuit de pc met alle functies die daarbij horen dat kan ik nu niet bij de D90 dat is minder handig, is dat wel mogelijk?
Ik gebruik daar dus geen andere software voor dan het besturingsprogramma van de pc (xp).
De afbeeldingen op de D90 bekijken (of ze daar ook al dubbel staan) zal ik eens proberen voordat ik een kabel aansluit .
Met formatteren haal je alle info van het medium het lijkt mij niet dat de sd kaart zelf de duplo's maakt dat doet volgens mij iets/iemand anders maar kan geen kwaad dus zal ik proberen.
Arthur
De D50 was als schijf te benaderen vanuit de pc met alle functies die daarbij horen dat kan ik nu niet bij de D90 dat is minder handig, is dat wel mogelijk?
Ik gebruik daar dus geen andere software voor dan het besturingsprogramma van de pc (xp).
De afbeeldingen op de D90 bekijken (of ze daar ook al dubbel staan) zal ik eens proberen voordat ik een kabel aansluit .
Met formatteren haal je alle info van het medium het lijkt mij niet dat de sd kaart zelf de duplo's maakt dat doet volgens mij iets/iemand anders maar kan geen kwaad dus zal ik proberen.
Arthur
Die dubbele foto's, zijn dat dezelfde foto's of alleen maar dezelfde naam?
George
George
Het is exact dezelfde afbeelding maar omdat die dubbel is wordt er een (1) aan toegevoegd.
Twee files met dezelfde naam kan niet op een card. Dat snap ik dan weer wel.
Arthur
Twee files met dezelfde naam kan niet op een card. Dat snap ik dan weer wel.
Arthur
Maar er wordt wel een poging gedaan. En jouw opening is dat de camera hier aan schuldig is.chemist010 schreef: Twee files met dezelfde naam kan niet op een card. Dat snap ik dan weer wel.
Arthur
Achtergrond van mijn vraag was, dat als je de teller telkens op nul zet, je kaart schoon maakt, opnieuw gebruikt en telkens na dezelfde directory copieert, je ook dubbele nummers krijgt, maar verschillende afbeeldingen. De hoogte van je nummering zou dit niet uitsluiten. Zomaar uit mijn duim.
Koop een kaartlezer, laat welk programma dan ook NIET je kaart bewerken of wat dan ook en kijk dan verder direkt op je kaart.
Maar mijn gevoel zegt dat als je op de camera zelf kijkt, er niets aan de hand is. Onder voorbehoud uiteraard.
Ik dacht al eens gelezen te hebben dat de D90 geen Mass storage optie kent, ik heb geen D90.
George
Ik denk niet dat de camera hieraan debet is. Het zal je PC zijn en de manier waarop je 'm het kaartje uitleest. Daarom zijn de diverse suggesties om juist daaraan iets te veranderen zo gek nog niet.
Dus als je een foto maakt en deze terugkijkt op de D90, staat hij er tweemaal op? Gebeurt dit ook als je er een nieuw kaartje inzet? Gebeurt dit ook als je het kaartje eerst formatteert met de D90?chemist010 schreef:Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mijn D90 de foto's dubbel op mijn kaart zet dus:DSC_0127(1).jpg en DSC_0127.jpg
Arthur
(overigens: Raw+ jpeg zou dit nooit doen omdat deze een andere extensie hebben dus dat had het niet kunnen zijn)
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G