Blij met de "nieuwe" aanwinst

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Blij met de "nieuwe" aanwinst

Bericht door LOKA » ma jun 21 2010 12:55 pm

Zo toch wel erg blij met een "nieuwe" aanwinst en wel de Sigma Af 400mm F5,6.
Een oud objectief, maar toch echt niet slecht, ook niet wat de snelheid van focussen aangaat.
Het was erg slecht weer deze zaterdag, maar kon toch de eerste plaatjes ermee schieten.

Niet van de allerbeste kwaliteit want ik had even niet goed op de belichting gelet, of compositie.
Het was echt snel tussen de buien door een foto maken. Met alle gevolgen vandien. :lol:
Maar goed, ik wilde jullie toch de eerste foto's even laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes van een tevreden Karin

n-limit

Re: Blij met de "nieuwe" aanwinst

Bericht door n-limit » ma jun 21 2010 6:11 pm

foto 5 vind ik een leuke plaat!

HansvB

Bericht door HansvB » ma jun 21 2010 8:02 pm

Succes met jouw nieuwe aanwinst. Deze foto's beloven in elk geval wat.

Wat is het verschil tussen foto 2 en 3?

Vijf vind ik het mooist.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » ma jun 21 2010 10:45 pm

Altijd leuk om met een nieuwe aanwinst te klooien, eh, fotograferen:-) Maar het ziet er bovendien helemaal niet slecht uit, dus proficiat met je nieuwe aankoop!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Daniël

Bericht door Daniël » di jun 22 2010 7:39 am

Nou Karin,
dat is nog is een mooie aanwinst. Het is ook vaak niet zo dat oude lenzen slecht zijn. Deze geeft het tegen oordeel.

Je foto's zijn erg mooi. Hier kan je trots op zijn. Absoluut.
2 & 3 zijn inderdaad gelijk qua foto. Maar volgens je foto nummering is het wel verschillend. Grappig.

Nummers 4 en 5 zijn wel erg geslaagd hoor.

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door LOKA » di jun 22 2010 11:28 am

Dank jullie wel voor jullie reactie, ik moet ook zeggen na gisteren weer op pad te zijn gegaan dat ik de resultaten van dit oude objectief verbazingwekkend goed vind.
Zeker als ik de prijs van de Nikon 300mm afweeg tegen deze, schept weer mogelijkheden zou mijn huspup zeggen. :lol:
Het verschil in foto 2 en 3 zit hem in de afstand, foto 2 is bijna niet gecropt, maar foto 3 voor de helft.

Verder moet ik ook zeggen dat dit objectief erg snel is met focussen en sneller het onderwerp weer te pakken heeft als je er even naast zit. Sneller als de 70-300mm op 300mm. Verder is hij qua snelheid gelijk aan de 70-300mm.

Dan nu maar eens kijken om een dagje Artis te pakken en daar eens op mijn gemak het objectief goed te testen, ook met een converter ertussen.

Wordt dus vervolgd.

Groetjes Karin

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”