D300s + MB-D10 + lege accu?
D300s + MB-D10 + lege accu?
Ik snap het niet meer.
D12 (Batterijvolgorde) staat op MB-D10 batterijen eerst.
Stop ik nu een bijna lege EN-EL3e in de MB-D10 en een volle in de camera, dan kan ik geen foto's maken? De camera blokkeert, en het lege-batterij-symbooltje staat in het LCD.
Trek ik die lege batterij uit de MB-D10, dan fotografeert het ding zoals het hoort.
Een volle batterij in de MB-D10 werkt ook probleemloos.
Vreemd, toch? Zie ik iets over het hoofd?
D12 (Batterijvolgorde) staat op MB-D10 batterijen eerst.
Stop ik nu een bijna lege EN-EL3e in de MB-D10 en een volle in de camera, dan kan ik geen foto's maken? De camera blokkeert, en het lege-batterij-symbooltje staat in het LCD.
Trek ik die lege batterij uit de MB-D10, dan fotografeert het ding zoals het hoort.
Een volle batterij in de MB-D10 werkt ook probleemloos.
Vreemd, toch? Zie ik iets over het hoofd?
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D300s + MB-D10 + lege accu?
Laatst had iemand meen ik een soortgelijk probleem, maar dan met een D90 met een MB-D80 en een imitatie-accu... Zijn het beide originele Nikon accu's?
Spul waarmee je foto's maakt...
Dat verhaal had ik niet meegekregen. In de body zit een originele en in de grip...inderdaad: een imitatie.
Heb intussen genoeg gezeik gehad met niet werkende nep-accu's in de D300s, nu dit blijkbaar ook weer. Ik ga maar een originele bijbestellen. Jammer dat die dingen zo overpriced zijn.
Heb intussen genoeg gezeik gehad met niet werkende nep-accu's in de D300s, nu dit blijkbaar ook weer. Ik ga maar een originele bijbestellen. Jammer dat die dingen zo overpriced zijn.

- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Een oud collega van me had ook ooit zoiets. Hier is het draadje waar het over ging met die D90:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... cu#p341577" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... cu#p341577" onclick="window.open(this.href);return false;
- ppbogaard
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Overpriced !, alle waarde naar zijn geld.Tom schreef:Dat verhaal had ik niet meegekregen. In de body zit een originele en in de grip...inderdaad: een imitatie.

Ik gebruik al jaren originele Nikon accu's en heb nooit problemen, ze lopen in mijn geval niet terug in kwaliteit, levensduur en vermogen.
Overigens gebruik ik de accu's voor mijn D80 en D90 en ook in een (originele)batterijgrip, ze zijn uiteraard anders en goedkoper als voor een D300s, maar ik denk dat je op langere termijn duurder uit bent met immitatie dan met de originele.
Ok, ze zijn niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.

Vriendelijke groet, Peter
Duidelijk, hartelijk dank. Ik ben gerustgesteld. 
Kut-nep-spul!

Kut-nep-spul!

- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
De D90 en D300s hebben toch dezelfde accu?ppbogaard schreef:Overigens gebruik ik de accu's voor mijn D80 en D90 en ook in een (originele)batterijgrip, ze zijn uiteraard anders en goedkoper als voor een D300s, maar ik denk dat je op langere termijn duurder uit bent met immitatie dan met de originele.

Klopt.
Met de D70 had ik echt prima ervaringen met neppers trouwens, maar die waren nog chiploos. De neppers gingen langer mee dan de originele.
Met de D70 had ik echt prima ervaringen met neppers trouwens, maar die waren nog chiploos. De neppers gingen langer mee dan de originele.
prijs valt wel mee hoor.
€60 voor 1 accu.
Ik heb de keuze voor een extra originele accu genomen vanwege de berichten hier op de forum. Heb er geen spijt van kan ik je zeggen.
€60 voor 1 accu.
Ik heb de keuze voor een extra originele accu genomen vanwege de berichten hier op de forum. Heb er geen spijt van kan ik je zeggen.
- Cees
- Forumlid
Als je een beetje rondsnuffelt, kun je ze een stuk voordeliger vinden, kwam al een prijs van € 45,= tegen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Ok 45 euro, maar hoe weet je zeker dat je ook daadwerkelijk een orginaile ontvangt, gezegd/geschreven is soms anders dan daadwerkelijk orginaile leveren.
Het zijn vaak zeer kleine verschillen, ze zien er op het oog goed en hetzelfde uit, maar hele kleine details verraden de nep batterij.
Op marktplaats verschillende voorbeelden.
Op de Nikon site de namaak en echte
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
Als je ervaring voor deze prijs hebt hoor ik het graag.
vr gr
arnold
Het zijn vaak zeer kleine verschillen, ze zien er op het oog goed en hetzelfde uit, maar hele kleine details verraden de nep batterij.
Op marktplaats verschillende voorbeelden.
Op de Nikon site de namaak en echte
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
Als je ervaring voor deze prijs hebt hoor ik het graag.
vr gr
arnold
- Cees
- Forumlid
Als bestuurslid maak ik geen reclame; ik zeg alleen dat we hier een leverancier hebben die regelmatig op het forum te vinden is. Ervaringen met hem zijn positief.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Henri
- Forumlid
Wat Cees beweert klopt (uit eigen ervaring).
D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
- Cees
- Forumlid
Henri schreef:Wat Cees beweert klopt (uit eigen ervaring).
Dank, dorpsgenoot.

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Ruud_388
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik heb ook een "nepper" en die deed het altijd zonder problemen in mijn D80.
Nu heb ik een D300s en daarin doet de "nepper" het niet, batterij symbool begint meteen te knipperen en de camera weigert alle dienst.
Nu heb ik een D300s en daarin doet de "nepper" het niet, batterij symbool begint meteen te knipperen en de camera weigert alle dienst.
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;