Gezien ik vroeger o.a. een F90X heb gehad met een serie losse objectieven (20mm/2.8, 28mm/2.8, 50mm/1.8, 55mm/2.8 micro Nikkor, 85mm/1.8 en een 80-200mm/2.8 ) dacht ik misschien naar de D90 te moeten gezien dezelfde cijfertjes "90" (D90=F90X?).
Maar na de D90 in mijn (grote) handen te hebben gehouden vond ik het een klein plastic ding!

Na een D300S in mijn handen te hebben gehouden vond k dat er meer op lijken, klopt het dat de oude F90X meer in de klasse D300S zit (of hoger=D700)?
Ik had destijds tevens een verticale grip op de F90X, ik zie dat ik dat ook bij de D90 kan kopen, maar toch lijkt me het geheel vrij fragiel en licht.
Ik had destijds ook een 2e hands F3 HP met ook een grip eronder, die hield helemaal lekker vast en lag nog beter in de hand, ik neem aan dat die tegenwoordig is opgevolgd door de D3?
Maar goed, veel (verjaardags)-geld heb ik (nu) niet en wil niet nog langer wachten met aanschaffen, voordat je het weet is het leven voorbij.
Ik wil met name veel portretten maken van mijn kinderen en onze 1-jarige Golden Retriever. Ook sportfoto's van mijn kinderen tijdens de wedstrijden lijkt me mooi.
Daarnaast wil ik richting macro fotografie, dus dacht dit te combineren en voor de 60mm/2.8 micro Nikkor te gaan of gaan hier meer stemmen op voor de 105mm/2.8?
Om weer te beginnen toch maar een D90 met verticale grip, een extra accu erin zorgt ook weer voor wat extra gewicht.
Een hele rits losse objectieven wil ik eigenlijk niet meer maar de zoomobjectieven zijn allemaal niet zo hele best, verbazingwekkend dat de 17-55/2.8 in vele reviews niet als heel erg goed wordt getest, beste prijs/kwaliteit-verhouding lijkt toch de 16-85/3.5-5.6 te zijn, maar graag jullie ervaringen.
En eigenlijk dan toch nog een 2e hands 80-200/2.8, dat objectief is me vroeger altijd goed bevallen door zijn kleine scherptediepte en heb er destijds mooie popfoto's mee gemaakt en hij lijkt mij goed aan te sluiten bij de 16-85, hier ook gebruikers van dit oude objectief op een huidige DX-DSLR van Nikon?
Graag adviezen, opmerkingen, evt. vragen en gebruikerservaringen!

Gr. Paul.