Hallo,
ik heb net een camera gekocht (de FE2 (http://en.wikipedia.org/wiki/Nikon_FE2" onclick="window.open(this.href);return false; )
en ik wou graag 2 beelden op 1 foto zetten, vroeg me af of iemand weet of er een knopje op zit of zo waarmee ik het fotorolletje stukje terug kan draaien zodat ik 2 keer een foto kan maken op het zelfde stukje. bij voorbaat dank!!!
Twee beelden door elkaar op 1 foto
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Twee beelden door elkaar op 1 foto
Als je een Engelse handleiding kunt volgen, dan staat hier een handleiding van een FE2 tussen: http://www.lensinc.net/freeuser.html
Misschien heb je daar wat aan.
Misschien heb je daar wat aan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Volgens mij is die hetzelfde als de FE.
Onder de transporthendel zit een klein afgeschuind knopje, als je die naar je toe haalt en dan de transporthendel spant blijft de film op zijn positie en wordt de sluiter gespannen.
Onder de transporthendel zit een klein afgeschuind knopje, als je die naar je toe haalt en dan de transporthendel spant blijft de film op zijn positie en wordt de sluiter gespannen.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Klopt het werkt bij de FE2 hetzelfde met het handeltje bij de transporthendel

hier kun je er meer over lezen.

hier kun je er meer over lezen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Even voor alle duidelijkheid: wanneer je dat knopje gebruikt kun je met de transporthandel de sluiter spannen zonder de film te verplaatsen. De film hoeft dus niet te worden teruggespoeld. Dat kan altijd, maar geeft gegarandeerd slechte resultaten, omdat je niet precies weet hoe ver je terugspoelt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910