Hallo,
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde instelling in de D70s in de optie "Eigen" van het menu Beeld Optimaliseren?
De bedoeling is om zo min mogelijk achteraf foto's te hoeven bewerken. Ik denk dan met name aan een instelling voor de verzadiging en verscherping. Kleurstand en tooncompensatie in mindere mate van belang omdat deze instelling afhankelijk is van wat er geschoten wordt (portret, natuur-en landschap)
Ik schiet in NEF. Hebben de voorinstellingen nadelig effect op het NEF "negatief".
Bvd,
Wim
beeld optimaliseren d70s
voor zo ver ik weet is het mooie van NEF dat je het juist zonder enige bewerking direct zo als het geschoten is opslaat. wel als je in NEF+JPEG basic fotografeert maar dan gelden de eigen beeld optimalisaties volgens mij alleen voor de jpeg.
maar beste vrienden en vriendinnen als ik onzin uitkraam dan corrigeer me maar.
spreuk van dag
het mooie van het leven is dat er maar twee dingen vast staan je word geboren en gaat ook een keer dood en ondertussen leef als of elke dag je laatste kan zijn, neem alles of nooit.
y.van het hek
maar beste vrienden en vriendinnen als ik onzin uitkraam dan corrigeer me maar.
spreuk van dag
het mooie van het leven is dat er maar twee dingen vast staan je word geboren en gaat ook een keer dood en ondertussen leef als of elke dag je laatste kan zijn, neem alles of nooit.
y.van het hek