Welke lens naar de USA.

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
RvR46

Welke lens naar de USA.

Bericht door RvR46 » ma jun 28 2010 7:01 pm

Hallo allemaal,

Ik ga naar Amerika op vakantie om daar een rondreis te gaan maken door verschillende natuurgebieden en steden.

Nu het volgende, ik heb in mijn tas een NikonD300 met als objectieven een Nikon 70-200mm F2.8 VR en een Nikon 17-55mm F2.8 en een Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED.

Ik zit nu zelf nog aan een Nikon 50mm F1.8 te gaan aanschaffen voor de landschappen, heeft dit zin of raden jullie een ander objectief aan of is het niet nodig?

Gr Richard

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke lens naar de USA.

Bericht door Patrick » ma jun 28 2010 7:03 pm

Ik zou eerder voor een super-groothoek gaan. Iets als een Nikon 12-24 f4 of Nikon 10-24 DX. Of de Tokina 12-24 (!!).

En een keuze maken tussen de 70-200 VR en de 70-300 VR; beide meenemen lijkt me overbodig slepen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

RvR46

Bericht door RvR46 » ma jun 28 2010 7:15 pm

Patrick schreef:Ik zou eerder voor een super-groothoek gaan. Iets als een Nikon 12-24 f4 of Nikon 10-24 DX. Of de Tokina 12-24 (!!).

En een keuze maken tussen de 70-200 VR en de 70-300 VR; beide meenemen lijkt me overbodig slepen.
Hoi Parick,

Die keuze vindt ik niet zo moeilijk dan gaat de 70-200 VR mee want ik heb ook nog een teleconverter in de tas zitten, ik zal mij eens gaan verdiepen in de objectieven die jij beschreven heb.

Bedankt voor de reactie.

Gr Richard

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma jun 28 2010 7:16 pm

Idem.

En neem een kopie van je factuur mee, anders krijg je mogelijk gezeur op de terugweg wegens vermoedelijke import.

Goede reis!

RvR46

Bericht door RvR46 » ma jun 28 2010 7:17 pm

Henk schreef:Eens met Patrick! Ik zie niet in wat een 50mm f/1,8 nog voor aanvulling zou hebben op jouw huidige objectieven als het om landschappen gaat...

Kijk eventueel ook naar de Sigma 10-20.
Succes en veel plezier aan de ander kant van het water :D.

Groet, Henk
Hoi Henk,

je heb gelijk de 50mm zit dan eigenlijk al in de 17-55.
Bedankt.

Gr Richard.

RvR46

Bericht door RvR46 » ma jun 28 2010 7:18 pm

ElRonno schreef:Idem.

En neem een kopie van je factuur mee, anders krijg je mogelijk gezeur op de terugweg wegens vermoedelijke import.

Goede reis!
Hoi,

Dus je bedoeld dat ik van al mijn spullen een kopie mee moet nemen?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jun 28 2010 7:24 pm

RvR46 schreef:Dus je bedoeld dat ik van al mijn spullen een kopie mee moet nemen?
Van de bonnetjes... :D

Registreer ze ook bij Nikon. Kan vast ook gezeur schelen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma jun 28 2010 7:30 pm

RvR46 schreef:Dus je bedoeld dat ik van al mijn spullen een kopie mee moet nemen?
Als het er nog nieuw uitziet wel. Als het er al licht gebruikt (lees: afgeragd) uitziet zal het wel meevallen.

RvR46

Bericht door RvR46 » ma jun 28 2010 7:33 pm

ElRonno schreef:
Als het er nog nieuw uitziet wel. Als het er al licht gebruikt (lees: afgeragd) uitziet zal het wel meevallen.
Oke bedankt voor de tip,

De spullen zien er nog uit als nieuw,(zijn deze eigenlijk ook nog). Ik heb deze spullen bij aanschaf ook gelijk bij Nikon geregistreerd.

Gr Richard

Daniël

Bericht door Daniël » ma jun 28 2010 9:20 pm

Ik zou inderdaad kijken naar een groothoek. En de 50mm f/1.8 zit niet in de 17-55. 50mm is een FX lens. Dus op D300 75mm.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma jun 28 2010 9:43 pm

Afgezien van de bonnetjes (neem die zelf nooit mee - maar baat het niet dan schaadt het niet) helemaal eens met de bovenstaande commentaren; zou zonder meer ook voor een groothoek gaan. Ik zou me geen foto-uitstapje meer voor kunnen stellen zonder mijn 12-24, en al helemaal niet als het om landschappen gaat.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di jun 29 2010 5:32 am

Bedenk dat al je objectieven FX zijn en dat alle groothoekzooms die worden aangeraden DX zijn. (van de Sigma 10-20 weet ik het niet).

En waarom niet een AF-S 50mm f/1.4 G?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jun 29 2010 10:42 am

Hans Braakhuis schreef:En waarom niet een AF-S 50mm f/1.4 G?
Waarom wel? Het bereik voegt niets toe aan wat hij nu al heeft. Die lichtsterkte heeft hij op zich niet nodig. Hoewel het natuurlijk altijd een fijn ding is om te hebben, zie ik persoonlijk meer toegevoegde waarde bij een super-groothoek.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di jun 29 2010 7:32 pm

Ik denk dat je jezelf eerst moet vragen of je die reis al vakantie- of fotoreis maakt.

Je wilt natuurlijke beide, dat snap ik, maar dat kan niet.

Fotoreis: alles meenemen wat je hebt en KUNT meenemen.
Vakantiereis: een goede compactcamera kan OOK leuke foto's maken, geen kunststukjes. Ik zou het dan vooral in de kortere brandpunten zoeken: uitvergroten kan altijd, maar wat niet op de foto staat ......
Willem.

rovinge

Bericht door rovinge » wo jun 30 2010 4:51 pm

Het meeste is wel gezegd, toch...

Ik verwacht dat je 17-55 het objectief is wat je het meeste zal gebruiken tijdens je rondreis. Althans, dat is mijn ervaring, of dat nu landschappen zijn of gebouwen.

Een groothoek erbij zal wel wat meerwaarde bieden, maar niet heel veel. Ik denk dat in 99% van de plaatjes die je wilt schieten, je die ook met de 17-55 kunt doen. En anders moet je er wat verder vanaf staan ;-). 70-300 zou ik niet meenemen als je al een 70-200 meeneemt met of zonder converter. Scheelt toch weer gewicht. Luchtvaartmaatschappijen doen steeds moeilijker, plus je sjouwt je zelf minder een breuk. Drie objectieven + camera lijkt heel licht, totdat je rennend door stationshallen een andere vlucht moet halen met die tas in je handen.....

Nog wat praktische zaken (misschien heb je er al aan gedacht, maar toch..):
- Imagetank, laptop + externe 2.5" disk voor de backups. Ik probeer tijdens de reis altijd 2 backups van alle foto's te hebben.
- 2e camera body als dat mogelijk is; Mooie backup voor het geval dat, plus je hoeft minder objectieven "in het veld" te wisselen.
- Schoonmaak set, gewone kwast voor het afstoffen, plastic pedaalemmerzak voor in de regen...
- Goede, praktische cameratas. Ik reis soms met twee tassen: één waarin alles in past tijdens de vlucht/reis (bijv. imagetank), en één waarmee je lekker door de stad kan 'cruisen' (bijv. slingshot). De perfecte cameratas moet nog steeds uitgevonden worden....
- Statief! Of anders een ministatief..... De mooiste en scherpste platen worden nog altijd vanaf statief geschoten. Ook als je 's avonds/'s nachts in of bij de parken kampeert, kan je prachtige heldere sterrenhemels fotograferen!

Afijn, kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Is niet helemaal waar je om gevraagd had ;-)
Roel

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”