Libelle

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
VieF

Libelle

Bericht door VieF » di jun 29 2010 9:21 pm

Voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag heb ik geld en cadeaubonnen bij elkaar gesprokkeld. Samen met het belastinggeld dat ik terugkreeg, kon ik een hele mooi Nikon 105mm VR kopen :mryellow:
Hier een libelle die verliefd was op de antenne van mijn auto (hij bleef maar terugkomen :roll: ).

Afbeelding

Gideon
Forumlid
Forumlid

Re: Libelle

Bericht door Gideon » di jun 29 2010 9:45 pm

Ragscherpe foto!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di jun 29 2010 9:57 pm

Schitterend VieF! Complimenten!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » di jun 29 2010 10:08 pm

Een goede start VieF met je nieuwe Micro-Nikkor, hij staat er mooi scherp op.

Alleen is het contrast erg hoog, je hebt hem waarschijnlijk in de felle zon genomen. Het mooiste licht heb je in de ochtend en avond.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

VieF

Bericht door VieF » di jun 29 2010 10:11 pm

ArendV schreef:Een goede start VieF met je nieuwe Micro-Nikkor, hij staat er mooi scherp op.

Alleen is het contrast erg hoog, je hebt hem waarschijnlijk in de felle zon genomen. Het mooiste licht heb je in de ochtend en avond.
Dat klopt, we waren die dag in Limburg (recreatiegebied de IJzeren Man in Weert) en het was daar nogal warm. Deze libel zat op de antenne van mijn auto toen we terugkwamen van onze wandeling, dus dat was tegen 13:00 uur. Helaas heb je dat niet altijd voor het uitkiezen. Door het verlagen van het contrast werd de foto niet mooi, dus heb het maar zo gelaten.

Daniël

Bericht door Daniël » wo jun 30 2010 3:24 pm

Soms kan je niet anders. Wel een geweldige shot met je nieuwe lens. Ben op zowel de foto als lens (gezond) jaloers :mryellow:

n-limit

Bericht door n-limit » wo jun 30 2010 8:26 pm

heel mooi meis

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo jun 30 2010 9:09 pm

Mooie hoor Vief, top.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo jun 30 2010 10:18 pm

Gefeliciteerd met je verjaardag alsnog, en met de goede investering :lol:
Zelf heb ik hem niet, maar ik zie dat er mooie foto's mee gemaakt worden.
Ook deze foto is daar weer een bewijs van.

Veel plezier van je nieuwe objectief en nieuwe vorm van de fotografie. :D

vrgr,
Tiny

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » wo jun 30 2010 10:27 pm

Hallo Vief, ook ik vind het een hele mooie foto en met dit macrokanon kan het heel erg mooi, (heb zelf ook zo'n ding). Maar je schreef in je commentaar iets over een verliefde libelle. Ik weet absoluut niets van libelle's, maar misschien kan iemand dat hier uitleggen. Dat oog links op z'n kop, waar is dat andere oog? Was hij blind? Dat hij daarom verliefd was op de antenne? :) :) Ik hoor wel, groet peter

VieF

Bericht door VieF » do jul 01 2010 9:50 am

Bedankt allemaal! :D

@Peter: Als je goed kijkt dan zie je rechts nog een kleine bolling van het andere oog.
Ik zal als voorbeeld even een andere foto plaatsen, hier kun je goed zien dat de ogen heel erg aan de zijkant zitten.

Afbeelding

Waarom hij verliefd was op de antenne? Geen idee.. Misschien zat het gewoon heel lekker :lol:

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » do jul 01 2010 2:55 pm

VieF schreef:Bedankt allemaal! :D

@Peter: Als je goed kijkt dan zie je rechts nog een kleine bolling van het andere oog.
Ik zal als voorbeeld even een andere foto plaatsen, hier kun je goed zien dat de ogen heel erg aan de zijkant zitten.

Afbeelding

Waarom hij verliefd was op de antenne? Geen idee.. Misschien zat het gewoon heel lekker :lol:
Ja nu zie ik het ook, met 2 ogen, maar de andere foto is wel veel mooier, loop er maar eens mee door een vlindertuin of orchideeënkwekerij schitterende lens hiervoor. succes en groet peter

Jomar

Bericht door Jomar » do jul 01 2010 6:08 pm

mmm doe mij ook zo'n lens :wink:

Die eerste vind ik super, met de scherpte is niks mis!
toch leuk zo'n beest op je antenne :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”