D80 aanschaffen in Duitsland of Nederland?
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Cookie1397
- Clublid
Voor de garantie maakt het niet uit, wel als je bij voorbeeld upgrade van de firmware enzo wil doen. Dat gaat alleen als je geregistreed bent en in Duitland registreren zal wel gaan maar hun upgrade zullen zeer waarschijnlijk geen nederlandse camera menu's hebben, zal dus wel engels worden.
Nikon Z Z & de maskers
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Heb je hier wat aan? http://www.preissuchmaschine.de/ en deze http://www.preistrend.de/Robin schreef:Ik ben wel heel erg nieuwsgierig bij welke winkel je dit haalt in Duitsland. Kom regelmatig in Duitsland en heb hier ook na gekeken voordat ik me nieuwe spullen heb aangeschaft (in Nederland).jvdheuvel schreef: Per onderdeel van de uitrusting scheelt het in totaal het volgende:
- D80 - 18-70 kit ongeveer € 250,00
- 70-300 VR objectief ongeveer € 125,00
- SB-600 flitser ongeveer € 75,00
- MB-D80 batterygrip ongeveer € 50,00.
Bijvoorbeeld de 70-300 vr. Die ben ik daar nergens tegengekomen voor onder de 500 euro. Als ik dat vergelijk met de prijs van konijnenberg van 530 , wil ik echt dolgraag weten waar jij hem haalt voor rond de 400. Of praat jij over ex btw prijzen ??
SB-600 flitser hetzelfde. Prijzen in Duitsland zo'n 235 euro en bij fotokonijnenberg 249.
Kan ook zijn dat je vergelijkt met dure nederlandse winkels natuurlijk. Dus een linkje naar het duitse bedrijf is meer dan welkom
Het enigste wat naar mijn mening scheelt qua electronische apperatuur zijn duitse merken, aangezien daar de invoerheffing niet overheen is gegaan. Denk bijvoorbeeld aan Braun
Succes Hans
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
firmware in ALLE talen
Ik snap dat verhaaltje over die taal niet zo erg goed.
Ik heb een Nederlandse camera.
In het menu ga ik onder Lang.... kijken en daar kan ik alle talen selecteren die ik maar wil van Duits tot Engels naar Chinees en Japans en ook gelukkig Nederlands.
Dus als je in Duitsland registreerd, kan je via de Duitse site nieuwe firmware ophalen en in de camera stoppen, dan gewoon Nederlands selecteren in het menu.
Ik heb nu nog de D70s niet zo'n bijzondere camera, maar heeft wel deze functies.
Groetjes George
Ik heb een Nederlandse camera.
In het menu ga ik onder Lang.... kijken en daar kan ik alle talen selecteren die ik maar wil van Duits tot Engels naar Chinees en Japans en ook gelukkig Nederlands.
Dus als je in Duitsland registreerd, kan je via de Duitse site nieuwe firmware ophalen en in de camera stoppen, dan gewoon Nederlands selecteren in het menu.
Ik heb nu nog de D70s niet zo'n bijzondere camera, maar heeft wel deze functies.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: firmware in ALLE talen
in wezen is het heel simpel.George Fennes schreef:Ik snap dat verhaaltje over die taal niet zo erg goed.
Bij een Nederlandse camera zit een Nederlandstalige handleiding, bij een Duitse camera een Duitstalige handleiding.
Als je een Duitse camera hebt, dan kun je hem niet registreren bij Nikon Nederland, dus kun je je ontbrekende Nederlandstalige handleiding daar ook niet downloaden.
Maar als je vervolgens een Nederlandse flitser koopt, dan registreer je die bij Nikon Nederland en kun je bij Nikon Nederland alle Nederlandstalige handleidingen downloaden die je maar wilt. (Per slot van rekening kan ik de handleiding van de D80 ook downloaden.)
Bij het downloaden van nieuwe firmware versies maakt het niet uit of je ze downloadt bij Nikon Nederland of Nikon Duitsland. Ik heb tot nu toe nog geen firmware versies gezien die het maar op een enkele taal deden. Een van de ondersteunde functies is immers dat je van taal kunt wisselen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- jvdheuvel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
@differhans: Volgens mij heb ik er laatst ook eentje gedownload via de website van Nikon. Daarnaast heb ik ook een quickStart Guide gedownload voor de D80. Ik wil wel proberen om een originele D80 handleiding te bestellen bij Nikon Nederland. Dat werkt toch altijd prettiger dan van een set A4'tjes.....
Maar goed, ik weet je te vinden voor een backup....
Maar goed, ik weet je te vinden voor een backup....

Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
In een Duitse doos zit een Duitse handleiding. In een Nederlandse doos, zit een Nederlandse handleiding.
Je mag (als je geregistreerd bent) een Nederlandse handleiding downloaden bij Nikon Nederland.
Nikon Nederland heeft geen winkel waar je handleidingen kunt kopen.
Handleidingen op cd of anders maken inbreuk op het copyright.
Wat je ver haalt is lekker.
Je mag (als je geregistreerd bent) een Nederlandse handleiding downloaden bij Nikon Nederland.
Nikon Nederland heeft geen winkel waar je handleidingen kunt kopen.
Handleidingen op cd of anders maken inbreuk op het copyright.
Wat je ver haalt is lekker.
- Berend Jan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ga voor de SB800
Joris:
Joris ik raad je aan voor de flitser SB800 te gaan, aangezien je vandaag of morgen beslist licht te kort komt. Ook spreekt mee dat je met de SB800 meer mogelijkheden hebt. B.v. Omlaag kunnen zetten voor macro, een kapje voor zacht licht (bocher?) en het kunnen aansturen van andere flitsers.
Ook zou ik overwegen om een Nikon 18 - 200 VR te kiezen aangezien dit een fijn en handig objectief is. Je kunt het bijna overal gebruiken.
www.bjstijf.nl
Berend Jan.
Joris ik raad je aan voor de flitser SB800 te gaan, aangezien je vandaag of morgen beslist licht te kort komt. Ook spreekt mee dat je met de SB800 meer mogelijkheden hebt. B.v. Omlaag kunnen zetten voor macro, een kapje voor zacht licht (bocher?) en het kunnen aansturen van andere flitsers.
Ook zou ik overwegen om een Nikon 18 - 200 VR te kiezen aangezien dit een fijn en handig objectief is. Je kunt het bijna overal gebruiken.
www.bjstijf.nl
Berend Jan.
- Cookie1397
- Clublid