D40 of D60 met 18-200 VR als beginner
D40 of D60 met 18-200 VR als beginner
Goede avond allemaal,
Eerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben Frans en 32 Jaar en ben test/reperatie engineer bij een scheepvaart bedrijf.
Echter heb ik ook als hobby duiken en maak daar al wat onderwater foto's met een olympus digitale foto camera.
Nu heb ik echter de vraag aan jullie ik wil nu weer is wat anders.
Niet voor het duiken hoor, maar voor gewoon weg in de natuur boven water en alles wat daar voor foto's maken bij komt kijken.
zoals dierentuin, verjaardagen, bruiloften, vuurwerk foto's maar voor foto's binnen en ook beschemer en donker.
Nu heb ik vandaag al zitten surfen en aan het kijken geweest naar de D40 en de D60.
(Heb trouwens afgelopen week de D40 in me handen gehad om een paar fotootjes mee te schieten en ik moet zeggen JA).
D40 was trouwens de standaard lens die der bij zit.
Nu is dus mijn vraag hoe denken jullie der over en waar kan ik nog meer tips vinden welk toestel het mag worden met de juiste lens.
of hebben jullie zelf tips en gebruikers ervaringen die jullie met mij willen delen.
Graag hoor ik van jullie als jullie tijd en zin hebben want het is weer de tijd volgens mij voor de mooie fotootjes.
Mvg,
Frans
Eerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben Frans en 32 Jaar en ben test/reperatie engineer bij een scheepvaart bedrijf.
Echter heb ik ook als hobby duiken en maak daar al wat onderwater foto's met een olympus digitale foto camera.
Nu heb ik echter de vraag aan jullie ik wil nu weer is wat anders.
Niet voor het duiken hoor, maar voor gewoon weg in de natuur boven water en alles wat daar voor foto's maken bij komt kijken.
zoals dierentuin, verjaardagen, bruiloften, vuurwerk foto's maar voor foto's binnen en ook beschemer en donker.
Nu heb ik vandaag al zitten surfen en aan het kijken geweest naar de D40 en de D60.
(Heb trouwens afgelopen week de D40 in me handen gehad om een paar fotootjes mee te schieten en ik moet zeggen JA).
D40 was trouwens de standaard lens die der bij zit.
Nu is dus mijn vraag hoe denken jullie der over en waar kan ik nog meer tips vinden welk toestel het mag worden met de juiste lens.
of hebben jullie zelf tips en gebruikers ervaringen die jullie met mij willen delen.
Graag hoor ik van jullie als jullie tijd en zin hebben want het is weer de tijd volgens mij voor de mooie fotootjes.
Mvg,
Frans
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D40 of D60 met 18-200 VR als beginner
De D40, D40x en D60 zijn oude modellen van Nikon. De huidige modellen zijn D3000 (opvolger D40) en D5000 (soort opvolger van de D60 die zelf de opvolger is van de D40x).
Beide prima camera's, hoewel ik altijd mensen naar de net wat duurdere D90 probeer te praten. Gewoon nog meer camera naar mijn idee.
De 18-200 VR is een prima objectief, hoewel kwalitatief gezien is het beter het bereik in 2 objectieven te doen. De 18-200 is wel een heel handig objectief!
Beide prima camera's, hoewel ik altijd mensen naar de net wat duurdere D90 probeer te praten. Gewoon nog meer camera naar mijn idee.
De 18-200 VR is een prima objectief, hoewel kwalitatief gezien is het beter het bereik in 2 objectieven te doen. De 18-200 is wel een heel handig objectief!
Ja, maar toch zou ik liever met een 18-200 rondlopen dan met een 18-55 en 55-200. Eerstgenoemde is toch wat degelijker, heeft een rappere focusmotor e.d.Patrick schreef:De D40, D40x en D60 zijn oude modellen van Nikon. De huidige modellen zijn D3000 (opvolger D40) en D5000 (soort opvolger van de D60 die zelf de opvolger is van de D40x).
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb ook niet gezegd dat je voor de 18-55 moet kiezen. Eerlijk gezegd vind ik het een heel matig objectief. Optisch gaat het best, maar mechanisch is het niet veel. Wat dat betreft onderschrijf ik het dat je dan beter een 18-200 VR 2 kan kopen. Maar je kan voor het geld dat de laatste kost natuurlijk gewoon een Tamron 17-50 f2.8 en een 55-200 kopen. En dan ben je echt beter af.Tom schreef:Ja, maar toch zou ik liever met een 18-200 rondlopen dan met een 18-55 en 55-200. Eerstgenoemde is toch wat degelijker, heeft een rappere focusmotor e.d.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Als je verwacht meer tele dan standaard te gaan gebruiken is de combinatie 18-55 + 70-300 VR ook nog het overwegen waard.
Voordeel daarvan is dat je die 18-55 goedkoop in een kitje kan krijgen.
Voordeel daarvan is dat je die 18-55 goedkoop in een kitje kan krijgen.
Ik heb laatst mijn 18-55 vr verkocht en een Tamron 17-50 vc gekocht, je ziet het verschil echt wel hoor. Daarom zou ik gewoon daar voor kiezen meteen. Maar als je een 18-55 wilt kopen, op mp staan ze al vanaf 60 euro...
Daviddvd schreef:Ik heb laatst mijn 18-55 vr verkocht en een Tamron 17-50 vc gekocht, je ziet het verschil echt wel hoor. Daarom zou ik gewoon daar voor kiezen meteen. Maar als je een 18-55 wilt kopen, op mp staan ze al vanaf 60 euro...
Volgens mij is een niet-vr 18-55 69 euro nieuw
Non VR is inderdaad 69 euro, de VR is 99 euro.Gideon schreef:Daviddvd schreef:Ik heb laatst mijn 18-55 vr verkocht en een Tamron 17-50 vc gekocht, je ziet het verschil echt wel hoor. Daarom zou ik gewoon daar voor kiezen meteen. Maar als je een 18-55 wilt kopen, op mp staan ze al vanaf 60 euro...
Ruben D3000 schreef:Non VR is inderdaad 69 euro, de VR is 99 euro.Gideon schreef:Daviddvd schreef:Ik heb laatst mijn 18-55 vr verkocht en een Tamron 17-50 vc gekocht, je ziet het verschil echt wel hoor. Daarom zou ik gewoon daar voor kiezen meteen. Maar als je een 18-55 wilt kopen, op mp staan ze al vanaf 60 euro...
89 euro bij cameranu.nl

Met de D40 ben ik in het algemeen zeer content. Maar als ik nu een camera moest kopen zou ik een net iets geavanceerder scherpstelsysteem kiezen. Dat van de D40 is tamelijk simpel.