Rondje door de wijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jomar

Rondje door de wijk

Bericht door Jomar » zo jul 04 2010 8:48 pm

Vandaag is met de D3000 een rondje door de wijk gelopen, ik woon sinds een jaar in een nieuwbouw-wijk, daar valt op zich weinig te schieten qua natuur.
vlak bij mijn huis ligt er een klein slootje, wat barst van het leven kwam ik zojuist achter,

Ik heb heerlijk in het gras genoten van het foerageren van een visdief, wat zijn die snel zeg!
Ik had hem graag in duikvlucht genomen maar telkens was dat buiten het bereik om een knappe foto te maken , wanneer ik ging verkassen deed hij/zij dat telkens ook, alsof ze je door hebben!

foto 1

stand M
1/800 / F9 / Iso 200 / 55-200 op 200mm

Afbeelding

foto 2

stand M
1/800 / F9 / Iso 200 / 55-200 op 200mm

Helaas van de achtergrond , maar aan de andere kant, met de huidige oranje gekte moet het kunnen.

Afbeelding

foto 3

stand M
1/640 / F7,1 / Iso 200 / 55-200 op 200mm

Jong grut wat gevaarlijk hoog aan de oppervlakte zwemt.

Afbeelding

foto 4

Onderweg terug kwam ik deze waterjuffer nog tegen, wat deze met zijn ogen deed was echt hilarisch.
ik had dit nog nooit gezien,maar ik had wel het gevoel dat ik bekeken werd.

stand M
1/80 / F16 / Iso 200 / 18-55 op 55mm

Afbeelding

foto 5

stand M
1/320 / F11 / Iso 200 / 55-200 op 200mm

Afbeelding

Al met al best leuk zo naast de deur! :D

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Re: Rondje door de wijk

Bericht door Schoonderbeek » zo jul 04 2010 10:00 pm

De eerste visdief staat er goed op, mooi gelukt.
De foto met de jonge visjes is leuk om te zien. Ook de reden van de visdief ?
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo jul 04 2010 10:33 pm

Foto 1 is prima Jomar! 2 is inderdaad wat onrustig met al dat oranje, maar dat zijn we dezer dagen allemaal :-) Die kleine visjes lijken me een feestbuffet voor die Visdief. De foto's van de Waterjuffer zijn wat bleek uitgebeten. Daar moet je volgens mij nog wel wat aan kunnen doen. En de uitsnede zou bij die Waterjuffer verticaal logischer zijn geweest, omdat dan waarschijnlijk het hele beest er op had gestaan, terwijl je er niet verder weg voor had moeten fotograferen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Jomar

Bericht door Jomar » ma jul 05 2010 9:03 am

Schoonderbeek schreef:De eerste visdief staat er goed op, mooi gelukt.
De foto met de jonge visjes is leuk om te zien. Ook de reden van de visdief ?
Ik denk dat de visdief hier inderdaad wel op te azen zat :wink:

Jomar

Bericht door Jomar » ma jul 05 2010 9:59 am

JacTrum schreef:Foto 1 is prima Jomar! 2 is inderdaad wat onrustig met al dat oranje, maar dat zijn we dezer dagen allemaal :-) Die kleine visjes lijken me een feestbuffet voor die Visdief. De foto's van de Waterjuffer zijn wat bleek uitgebeten. Daar moet je volgens mij nog wel wat aan kunnen doen. En de uitsnede zou bij die Waterjuffer verticaal logischer zijn geweest, omdat dan waarschijnlijk het hele beest er op had gestaan, terwijl je er niet verder weg voor had moeten fotograferen.
Bedankt voor je reactie,

De witte delen bleken inderdaad wat uitgebeten te zijn , ik heb de foto's op de laptop geconverteerd en het was mij niet opgevallen, eenmaal openen op normaal TFT was het niet te missen.

Betreft de compositie van de waterjuffer geef ik je ook gelijk , ik wilde de aandacht op de "oog taferelen " leggen dus had deze op die manier gecropped ,
maar had de foto uiteraard origineel anders genomen.

foto 6
Afbeelding

foto7
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”