Accu-probleem D5000

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
mrvankleef

Accu-probleem D5000

Bericht door mrvankleef » za jul 03 2010 9:32 pm

Goeienavond,

Ik heb vandaag een D5000 gekocht. Daarbij zat een accu van het type Nikon EN-EL9a. Accu opgeladen, gaat goed binnen de voorgeschreven tijd maar als ik 'm in de camera doe zie ik een groen lampje oplichten en dat is alles. Als ik de camera aanzet gebeurt er niets.
Ik heb al verschillende varianten geprobeerd: met en zonder objectief, met en zonder dop, met en zonder geheugenkaart. Ik geloof niet dat dat iets uitmaakt, maar je weet nooit. Betekent dat dat de accu of de camera stuk is, of ben ik toch ergens iets vergeten te doen, en zou ik me flink moeten schamen :wink2: ?

Michiel

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Accu-probleem D5000

Bericht door Melliw » za jul 03 2010 9:47 pm

Contacten even schoonmaken op een verantwoorde manier. Waarschijnlijk maken ze net niet goed contact.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Bart Gossen

Bericht door Bart Gossen » za jul 03 2010 9:57 pm

Ik heb een berichtje elders gevonden dat er wat D5000 zijn geweest met een problematische aan/uit-knop. Het groene lampje is mijns inziens het teken dat er een kaartje wordt ingelezen.

mrvankleef

Bericht door mrvankleef » za jul 03 2010 10:29 pm

Thanks. Ik ga hierover contact opnemen met Kamera-Express, waar ik 'm gekocht heb. Hopelijk kan ik 'm daar meteen omruilen. Als 't via Nikon Nederland moet zal 't wel langer duren. Wordt vervolgd.

NS-Mikey
Forumlid
Forumlid

Bericht door NS-Mikey » za jul 03 2010 11:33 pm

Hierkan je de serie nummer controleren.
Nikon D700 - Nikon D90 - Nikon 16-85mm - Nikon AF-D 80-200mm ED - Nikon AF-S 35mm 1.8 - Nikon AF-D 50mm
Klik hier voor mijn foto's

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jul 04 2010 1:17 am

Doet de camera helemaal niets?

Garantie heb je natuurlijk sowieso. Wellicht een gevalletje DOA (Dead On Arrival). Gewoon een andere meenemen als hij inderdaad niet goed is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mrvankleef

Bericht door mrvankleef » zo jul 04 2010 1:46 pm

Meer een gevalletje Incompatible user at camera :oops:
Eerst Kamera-Express gebeld. Omruilen was geen probleem, ik hoefde alleen de camera en de doos mee te nemen. Dat nam ik iets te letterlijk, want vervolgens vergat ik het aankoopbewijs. Ze zijn daar echter niet voor één gat te vangen, en ze konden op een andere manier achterhalen dat ik die camera had gekocht. Omgeruild voor een andere, gezien dat ie 't deed, dus probleem opgelost toch?
Ik kom thuis, camera uitproberen, en hij deed weer niks. Wat blijkt nu? Om 'm aan te zetten drukte ik het knopje rechtsvoor in, i.p.v. te draaien aan het ringetje erom heen. Bij m'n oude toestel was 't namelijk ook een drukknop. Voortaan beter naar de plaatjes in de handleiding kijken. Met m'n eerste Nikon is dus waarschijnlijk ook niets aan de hand geweest.

Ruud van der Lubben

Bericht door Ruud van der Lubben » ma jul 05 2010 9:43 am

LOL Dan hebben ze bij Kamera-Expres kennelijk óók een tikkeltje zitten slapen 8-)))))

mrvankleef

Bericht door mrvankleef » ma jul 05 2010 8:15 pm

Ach, ik werk zelf op een soort helpdesk en ik verbaas me wel eens hoe ongelooflijk idioot gebruikers kunnen zijn. Op onze afdeling hebben we 't dan altijd over "incompatible user at mouse". Nu ben ik het zelf een keer :).
Bij Kamera-Express zal waarschijnlijk voorop hebben gestaan dat de klant geholpen moest worden, dus een ander toestel. Wat er nou precies met het oude toestel aan de hand was, was voor hen van later zorg. Het ging tenslotte niet om een product dat kapot is gegaan, maar dat ik niet-werkend ontvangen zou hebben.
Het levert ze in ieder geval goeie reclame op want ik ben nu heel tevreden over hen.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”