Opslag voor onderweg

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Daviddvd

Opslag voor onderweg

Bericht door Daviddvd » di jul 06 2010 3:10 pm

Ik ben bang, dat als ik op reis ga, ik niet genoeg heb aan 3x4gb kaartjes. Zeker als je in Raw fotografeert.

Nou lijkt het me niet handig om een laptop mee te nemen, aangezien die van m'n ouders is. Ik kwam uit op de Epson P2000 en de p4000/50000. Dat leken me erg handige dingen om mee te nemen, waar lekker veel op paste. Nou zijn die wel erg prijzig.

Ik vond op het internet ook Lacie, zoals deze: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... sb_20.html

Mijn vraag is of dit een beetje te vergelijken is met de Epsons, en of dit handig is? Of heeft iemand andere tips?

alvast bedankt,

David

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Opslag voor onderweg

Bericht door ReneG » di jul 06 2010 3:36 pm

Die Lacie is zo te zien gewoon een externe harddisk met USB aansluiting in een wat stevigere behuizing. Daarbij heb je nog steeds een computer of andere interface bij nodig om de data erop te krijgen, die kun je normaal niet direct op de camera aansluiten. Dus alleen die harddisk en je camera meenemen is geen oplossing. Of je moet ter plekke van tijd tot tijd toegang kunnen krijgen tot een PC met kaartlezer en/of USB...

Je zoekt feitelijk dus een harddisk met een ingebouwde kaartlezer (met of zonder scherm?) maar dat is dus een image tank... en die zijn een stuk prijziger...

Je kunt natuurlijk ook simpelweg wat geld investeren in meer kaartjes en tijdens je vakantie wat rigoreuzer foto's weggooien (voor zover dat op de camera te beoordelen is).
Spul waarmee je foto's maakt...

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di jul 06 2010 3:38 pm

Ok, dan valt die af.

Bedoel meer een alternatief van die Epsons. Losse kaartjes lijkt me niet echt wat, want dan heb je veel uitzoekwerk enzo. ..

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jul 06 2010 3:40 pm

PS: Je hebt ook nog dit type oplossingen, wat feitelijk een behuizing is met een ingebouwde cardreader waar je dan nog eens een losse harddisk in kunt monteren of op aan kunt sluiten. Dan ben je voor de prijs van dit apparaat en een harddisk klaar:
http://www.4memory.nl/mobistor-photo-bank-p-802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of dit:
http://www.4memory.nl/xsdrive-digimate- ... 2_187.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Copy data from memory cards directly on a mobile harddisk without a PC.

Just plug in your memory flash card and copy its content to this mobile storage device. Only a push on the button is enough. The display shows the progress and battery level. It also can function as external hard disk and cardreader.
A 2.5" IDE (PATA) drive can be installed in this enclosure (max. 80GB)."

Goedkoper dan image tanks, maar hoe betrouwbaar dit soort oplossingen zijn weet ik niet, daar heb ik geen ervaringen mee...

PS: Ik ken die webshop niet, alleen gelinkt omdat ze dit soort producten op voorraad hadden. Ze hebben ook wat goedkopere image tanks maar niet van merken die ik ken...

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di jul 06 2010 3:45 pm

Kreeg op een ander forum ook al deze link : http://www.cameranu.nl/artikel/8692/Sei ... 250GB.html

Lijkt me ook wel wat...

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di jul 06 2010 3:54 pm

Ik ben aan het zoeken met google en vind redelijk positieve reacties over een Vosonic's, die met verschillende harddisks te verkrijgen is... ruim 200 euro.

flitslicht

Bericht door flitslicht » di jul 06 2010 4:06 pm

Ik heb een dergelijk apparaat, nog uit de tijd dat flash geheugen erg duur was. Maar het blijft een onrustig gevoel als je de data kopieert en dan je kaartjes wist, zeker met die ultra goedkope dingen. Echt zeker dat eea gelukt is ben je niet. Ik gebruik hem nu als backup en laat de data op de kaartjes staan.

IMO kan je toch beter meer, desnoods langzaam en goedkoop, flash geheugen nemen. Die tanks zijn een beetje uit de tijd en daarbij is een harddisk altijd kwetsbaar en zo'n apparaat relatief zwaar.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » di jul 06 2010 4:09 pm

Daviddvd schreef:Ik ben bang, dat als ik op reis ga, ik niet genoeg heb aan 3x4gb kaartjes. Zeker als je in Raw fotografeert.

Nou lijkt het me niet handig om een laptop mee te nemen, aangezien die van m'n ouders is. Ik kwam uit op de Epson P2000 en de p4000/50000. Dat leken me erg handige dingen om mee te nemen, waar lekker veel op paste. Nou zijn die wel erg prijzig.

Ik vond op het internet ook Lacie, zoals deze: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... sb_20.html

Mijn vraag is of dit een beetje te vergelijken is met de Epsons, en of dit handig is? Of heeft iemand andere tips?

alvast bedankt,

David
Internet?
Willem.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di jul 06 2010 4:11 pm

Ben bijna voorzien van zo'n ding :wink:

Bart Gossen

Bericht door Bart Gossen » di jul 06 2010 4:21 pm

Ik heb ooit wel eens een iPod gebruikt met behulp van een iPod Camera Connector. Nadeel is wel dat het overzetten vrij traag gaat en dat je camera aan moet blijven staan. Ook RAW-bestanden kunnen overgezet worden. Wellicht heb je nog ergens een iPod leggen en hoef je alleen een connector aan te schaffen.

pixelpeter
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pixelpeter » di jul 06 2010 4:42 pm

Enkele maanden geleden t.b.v. een reis naar Java en Bali heb ik een 2e hands netboekje gekocht.
Een super klein computertje met een 10,5 inch schermpje. Maar wel met een 160 Giga harddisk erin :D :D .
Al mijn opslagproblemen bleken in één klap opgelost.
En dat voor 150 Euro.
PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur

Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jan en Yuul » di jul 06 2010 5:42 pm

Wij hebben al drie jaar een Vosonic VP8390 met een 160Gb harddisk. Gebruiken hem uitsluitend voor vakanties. Werkt perfect en en is super compleet. Uiteraard als hij het begeeft tijdens de vakantie dan hebben we een probleem. Maar dat geldt ook voor als je je camera laat vallen, of als deze het om een andere reden begeeft. Wij nemen dat risico en denken maar zo: Als m'n tante niet kon zwemmen, hadden we nu een duikboot .... :lol:

Groet,

Jan (van Yuul :D )
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di jul 06 2010 5:48 pm

Bedankt voor de reacties.

Ik ben inmiddels voorzien van een Epson p-4000 voor een schappelijke prijs...

Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jan en Yuul » di jul 06 2010 6:52 pm

Daviddvd schreef:Bedankt voor de reacties.

Veel plezier en geluk er mee en niet bang zijn, denk aan m'n tante!!!

Groet,

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di jul 06 2010 7:50 pm

Jan en Yuul schreef:
Daviddvd schreef:Bedankt voor de reacties.

Veel plezier en geluk er mee en niet bang zijn, denk aan m'n tante!!!

Groet,

:lol: zal ik doen;)

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”