Graag uw oordeel

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Madnav
Forumlid
Forumlid

Graag uw oordeel

Bericht door Madnav » ma jul 05 2010 12:30 am

Ben afgelopen weken bezig geweest met een serie over afvalverwerking. Graag uw oordeel over de volgende 4 foto's want ik wil graag van u leren:

Afbeelding
Foto 1 sloopauto's

Afbeelding
Foto 2 Velgen

Afbeelding
Foto 3 Drinkverpakkingskarton

Afbeelding
Foto 4 Afvalverwerking

Graag jullie oordeel,
Groet,
Madnav
de foto wordt gemaakt áchter de camera!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Graag uw oordeel

Bericht door Patrick » ma jul 05 2010 1:12 am

Ik mis een verhaal. Dit zijn alleen plaatjes van dingen. Simpel gezegd; dit is afval, niet de verwerking. Wat is het verhaal dat erachter zit? Dat zie ik er niet in.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » ma jul 05 2010 2:08 am

Helemaal gelijk Patrick. Ik heb het ook verkeerd gezegd, het moet zijn afval, en niet afvalverwerking.

Waar ging het mij om: als kunstschilder ben ik altijd bezig met het zoeken naar structuur, vlakverdeling, kleurgebruik, compositie, etc.
Door toeval raakte ik verzeild op een afvalverwerkingsbedrijf en werd 'gegrepen' door het verzamelde afval dat is gesorteerd voor verdere verwerking (recycling).
In mijn beleving waren dat prachtige stapels troep met mooie structuren en kleuren. En heb ik getracht dat in beeld te vangen.

Ik heb ze dan ook hier geplaatst om te horen of ze technisch ook goed zijn en om te horen of dit onderwerp anderen ook aanspreekt en of ze mijn manier van in beeld brengen wat vinden of niet.
Groet,
Madnav

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di jul 06 2010 10:07 pm

Dan denk ik dat je wel geslaagd bent in je opzet Madnav. De foto's op zich valt niet zo gek veel over te zeggen. Inderdaad een aardige structuur met kleurtjes, waar niets mis mee is, maar als foto zelf niet echt boeiend.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » di jul 06 2010 10:55 pm

1 en 4 spreken me nog wel aan, 4 het meest..Ik vind het alleen geen serie. Ik snap je bedoeling en technisch niks mis mee, het is gewoon niet zo spannend. Als je meer als 4 had gehad met afval verwerking dan was het meer en serie geweest misschien.

Geef niet op je hebt vast meer dan alleen dit geschoten toch?

Grts Peter
Bijna leeg hier....

PimT

Bericht door PimT » di jul 13 2010 12:10 am

Ik vind 4 erg sterk, de rest doet me niet zoveel

Daniël

Bericht door Daniël » di jul 13 2010 7:58 am

1 vind ik mooi vanwege de verschillende kleuren en het staal wat verbogen is. Er zit iets van een verhaal in als je verder kijkt.
Dus in mijn ogen geslaagd.

2 zegt me echt helemaal niks. Dit vanwege dat het gewoon velgen zijn die op elkaar zijn geflikkerd. Het is 1 grote eenheid zonder eigenlijk een structuur.

3 doet me nog minder. Is gewoon troep. Geen structuur, hoop kleuren waardoor mijn ogen geen rust krijgen. Teveel zeg maar.

4 is daarin tegen weer prachtig. De soberheid en het donkere en dan zo'n zonnestraal die op het werkend deel terecht komt. Gewoon top. Lampen op de graafmachine geven ook iets.

Hoop dat je wat aan mijn beoordeling hebt

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » di jul 13 2010 4:50 pm

Dank Daniël voor je reactie.
Ja, die laatste met die lichtstraal he, vond ikzelf ook gaaf.
Heb heel lang in die stoffige hal gestaan totdat de arm van de kraan precies in het verlengde van die lichtstraal kwam.
Kostte me wel een paar stoflongen maar dan hebbie ook wat!
Groet,
Madnav

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”