Jonge Nijlganzen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jomar

Jonge Nijlganzen

Bericht door Jomar » di jul 06 2010 4:19 pm

In mijn werkpauze even een uurtje langs de sloot gezeten ,
Daar kwam ik Fam. Nijlgans tegen
vader en moeder waren de eerste paar minuten flink huiverig,en het kroost mocht ook geen millimeter verschuiven, gebeurde dat wel dan lieten vader en moeder hevig van zich horen
naarmate de tijd verstreek kregen de kids wat meer vrijheid omdat paps en mams denk ik wel door hadden dat ik geen kwaad in de zin had , tevens was ik expres aan de overkant van het water gaan zitten om ze niet gelijk op stang te jagen, het moet wel leuk blijven.
tevens probeer ik de dieren altijd zelf een beetje te laten komen , dan krijg je veel meer voor elkaar meestal.

echter toen ik er een tijdje zat mochten de kleintje weer zwemmen :D ( wel even snel! , )
helaas werd de rest verstoord door een los rennende opgepompte hond met spijker halsketting , de kleintjes werden dan ook direct in veiligheid gesteld en het geheel ging er vandoor.

Toch een leuke pauze zo.

Foto 1
even met paps buiten beeld overleggen of ze al weer mogen

Afbeelding

Foto 2
volgens mij hebben ze goedkeuring gehad!

Afbeelding

Foto 3
en precies doen wat je van je ouders hebt geleerd! :D

Afbeelding

Foto 4
eindelijk lekker dobberen!

Afbeelding

Foto 5
broer of zus er ook bij

Afbeelding

Foto 6
Mams of paps ging natuurlijk mee om de boel in de gaten te houden

Afbeelding

Op de terugweg ook even mijn hoofd tussen de takken gestoken om te kijken of ik nog wat tegen kwam.

Foto 7

Afbeelding

Foto 8
en verscholen tussen de takken werd er flink "gerummikubed"
ik zie nu wel dat hij iets te donker is.

Afbeelding

mek

Re: Jonge Nijlganzen

Bericht door mek » di jul 06 2010 5:13 pm

Er zitten mooie platen tussen!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di jul 06 2010 9:14 pm

Jammer dat de familiefoto's niet helemaal scherp zijn. Maar als dat met f 16 niet lukt neem ik gewoon aan dat ze te ver uit elkaar stonden. En je kwam toch nog millimeters te kort om alleen het 'kroost' scherp op de foto te krijgen. De zwem- en macro'd zijn wel fraai Jomar.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Jomar

Bericht door Jomar » wo jul 07 2010 8:48 am

Bedankt voor jullie reacties,

Ik kwam inderdaad wel wat mm te kort om alleen het kroost erop te krijgen, dan merk je dat 200 eigenlijk veel te weinig is voor dit soort fotografie,
maar goed ik vind dat je eerst moet leren om knappe foto's te kunnen maken met de spullen die je hebt, en tegen de tijd dat ik alles onder de knie heb ga ik wel eens kijken voor een groter bereik :D
( tevens heb ik ook wel even nodig om te sparen :lol: ) en heb echt nog wel wat ervaring nodig met mijn nikon.
Wel ben ik zo ver dat ik alles in de M stand doe, maar als ik heel snel moet handelen om snel even een moment tussendoor vast te leggen zit ik er nog geregeld naast qua instellingen.
maar ja, ik ben pas vanaf 8 mei j.l aan het fotograferen dus ik heb nog heel lang om te oefenen ( hoop ik :D )

Daniël

Bericht door Daniël » wo jul 07 2010 9:44 am

Ik vind het een nette serie hoor.

Zie inderdaad dat je mm'ers te kort kwam. De 1e paar zijn volgens mij gecropt. Misschien kijken naar een converter of een 70-300mm VR :wink2:
Maar niettemin erg netjes. Ziet er goed uit.

Je serie van zwemmende zijn wel erg goed gelukt. Je pakt het goed op hoor. Ga vooral zo door.

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » wo jul 07 2010 10:00 am

leuk hoor, blijft leuk die kleintjes.
maarrruhhhh.....waar werk jij als je een uur pauze heb? :mryellow: da wil ik ook!
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Jomar

Bericht door Jomar » do jul 08 2010 9:07 am

Allemaal bedankt voor de reacties, toch leuk om positieve reacties te zien,

@Daniel ,
tegen de tijd ga ik inderdaad wel eens kijken voor een convertor of een andere lens, maar ik denk dat ik dan eerst een andere lens wil, maar het is natuurlijk wel duurder dan een convertor.
maar iets van 400mm heb ik denk ik wel nodig voor het fotograferen van natuur, maar alles op zijn tijd, eerst mijn vamera goed onder controle krijgen.

@ iefie ,

haha :D , ik werk op een architectenbureau , goede CAO laten we maar zeggen :wink:
daar staat weer tegenover dat ik ook veel voor mezelf werk ( interieur designer ) dus ik heb wel een uur pauze , maar veelal ben ik s' avonds ook aan het werk
en ik denk dat jij dan lekker op de bank zit :lol:

Vandaar dat ik meestal om 4:45 mijn bed uit ga, en dan de duinen in ga om om 08:00 weer achter mijn bureautje te plaats te nemen :D

GdP

Bericht door GdP » do jul 08 2010 4:17 pm

Heel aparte ganzen. Maken een klere herrie.

Maar wel mooi vastgelegd! :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”