rijstvelden Indonesië

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Bookkeeper

rijstvelden Indonesië

Bericht door Bookkeeper » wo jul 07 2010 8:50 am

Tijdens een treinreis van Jakarta naar Cirebon op Java, de volgende foto genomen. Enigsinds met gevaar voor eigen leven door de deur van de trein te openen en vervolgens al rijdende de foto te kunnen maken, staande in de deuropening...

1.
Afbeelding

Daniël

Re: rijstvelden Indonesië

Bericht door Daniël » wo jul 07 2010 9:50 am

Ik denk dat je net op het juiste moment of net te vroeg geklikt hebt.

Ik zou wel even kijken naar de linkerbovenhoek.

Ook iets meer contrast (geloof ik). Mis namelijk wat pit in de foto. Beetje flets.

Maar wel erg leuk. Pad neemt je mooi mee in de foto. Berg op de achtergrond geeft toch dat extra

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » wo jul 07 2010 10:31 am

@Daniël

De foto is al uitgesneden links boven moet ik nog even de electriciteitskabel wegpoetsen die langs het spoor liep. Ik heb meerdere foto's gemaakt uit de trein dit was de beste volgens mij...

onderstaande foto met iets meer contrast...

beter??

Afbeelding

Daniël

Bericht door Daniël » wo jul 07 2010 10:51 am

Nu ben ik een beginner met bewerken hoor en kleurenblind.

Maar ik denk dat er nog een groen zweem over zit.

En betreft het moment van opname heb je niet veel keus gehad. Je kan niet even een stapje opzij doen :mryellow:

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » wo jul 07 2010 10:54 am

haha... en ik heb al helemaal geen kaas gegeten van bewerken... en de beginnerscursus Capture NX heb ik ook gemist...

iemand tips??

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo jul 07 2010 11:19 am

Bookkeeper schreef:haha... en ik heb al helemaal geen kaas gegeten van bewerken... en de beginnerscursus Capture NX heb ik ook gemist...

iemand tips??
Tips? Niet alleen voor jou maar voor iedereen die onervaren is op het gebied van beeldbewerking;

1) Maak in eerste instantie een keuze voor 1 bepaald programma en concentreer je daar voorlopig op. Als je tegelijk met meerdere programma's aan de slag gaat ben je in no-time de weg kwijt.
2) Ga aan de gang met een goed boek of instructievideo's op internet.
3) Investeer veel tijd en aandacht aan beeldbewerking. Het heeft geen zin om de nieuwste en duurste camera en/of lenzen te kopen als je de basis van
een goede workflow en beeldbewerken niet beheerst.

Om op weg te helpen; instructievideo's NX2 http://www.capturenx.com/en/lessons/lessons/index.html

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » wo jul 07 2010 8:42 pm

Ik vind de foto precies op het juiste moment genomen, met die bomen links en dat pad mooi rechts in beeld. Die elementen vormen een mooi kader. Ik vind de berg bovenin wel iets te krap gekaderd. Ik neem aan dat er niet meer op je foto staat, maar dan is het mooier wat extra wolkenlucht te fabrieken, zodat de berg iets vrijer komt te staan. Dat is dan voor nu of straks een mooie oefening :-) De laatste foto vind ik ook iets te optimistisch groen, maar de contrastverhoging is wel een verbetering. Ik ben het overigens eens met Skippy: kies een programma uit, Capture NX2 of Lightroom 3.0 en concentreer je daarop. Je zult al snel zien dat je elke foto net iets extra's kunt geven.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Bookkeeper

Bericht door Bookkeeper » do jul 08 2010 8:27 am

Bedankt voor de reactie... Ik gebruik alleen Capture 2 NX... en het wordt tijd dat ik mij daarin ga verdiepen :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”