Proloog Tour de France

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Stefan

Proloog Tour de France

Bericht door Stefan » zo jul 11 2010 9:04 pm

Beste forumleden,

Tijdens de proloog in Rotterdam de volgende foto van winnaar Fabian Cancellara gemaakt. Omgezet naar zw, behalve de kleuren van de regenboogtrui.

Ik ben benieuwd naar opbouwende kritiek (of anderzins).

Groeten en vast dank,

Stefan

Afbeelding

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Proloog Tour de France

Bericht door Tom » ma jul 12 2010 9:15 am

Het lijkt of die man op die fiets stil staat, er zit geen dynamiek in de foto. Die bewerking met een beetje kleur en verder b/w: ik vind 'm verschrikkelijk.

Edit: Niet jouw bewerking op zich, want het is vast prima uitgevoerd. Ik bedoel in het algemeen.

Daniël

Bericht door Daniël » ma jul 12 2010 9:31 am

wielrenner staat stil, bewerking vind ik niks.

Sorry, kan er niks aan doen. Verder is de foto wel goed. Uitdrukkingen van de mannen daarachter zijn wel goed.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma jul 12 2010 9:39 am

Zoals al gezegd, geen beweging. Maar ook veels te krap, verder lijkt hij er ook 'op geplakt'.

Van de Zwart-wit met kleur bewerkingen moet ik niks hebben, maar wie ben ik nou eenmaal :wink2:

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » ma jul 12 2010 9:55 pm

'Te krap' was ook mijn eerste reactie. En inderdaad, hij staat verder keurig stil, dus mist dynamiek. Jammer!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Frans Hofstede
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Hofstede » di jul 27 2010 2:34 pm

Ik vind het een aardige foto, juist door de interactie van de toeschouwers met de renner, dat is naar mijn smaak de kern van de foto. Dat de foto de dynamiek van snelheid mist, vind ik niet storend, integendeel dan wordt het een heel andere foto. De interactie is de dynamiek. Het effect van zwart wit met de regenboog kleuren. is een aardig gevonden gimmic en doet in mijn ogen verder geen afbreuk aan de foto.
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”