P100 gekocht
P100 gekocht
Hallo,
Sinds vandaag ben ik (naast mijn D80) trotse eigenaar van een Nikon Coolpix P100. Ik heb de P100 erbij gekocht omdat ik nu af en toe gewoon foto's wil maken, maar niet altijd zin heb om, en mijn body, mijn lenzen en overige spullen mee te nemen. De P100 is gewoon een kleine compacte camera die makkelijk mee te nemen is. Voor mijn professionele shoot blijf ik uiteraard gewoon mijn D80 gebruiken.
Ik zal binnenkort wel even wat foto's plaatsen van de P100.
Groet, Johan
Sinds vandaag ben ik (naast mijn D80) trotse eigenaar van een Nikon Coolpix P100. Ik heb de P100 erbij gekocht omdat ik nu af en toe gewoon foto's wil maken, maar niet altijd zin heb om, en mijn body, mijn lenzen en overige spullen mee te nemen. De P100 is gewoon een kleine compacte camera die makkelijk mee te nemen is. Voor mijn professionele shoot blijf ik uiteraard gewoon mijn D80 gebruiken.
Ik zal binnenkort wel even wat foto's plaatsen van de P100.
Groet, Johan
Re: P100 gekocht
Goed gedaan Johan. We zien graag het resultaat 

- pixelpeter
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi Johan.
Ik ben ook heel benieuwd naar je ervaringen met die P100.
Vooral natuurlijk de beeldkwaliteit
PixelPeter
Ik ben ook heel benieuwd naar je ervaringen met die P100.
Vooral natuurlijk de beeldkwaliteit

PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
Hai Johan
Ben toch wel benieuwd naar de foto's die je hebt gemaakt met de P100......
Ik heb nu zelf deze camera gekocht en ben me nog aan het verdiepen in de 216 pagina's tellende handleiding......
groetjes, marjon
ik wil eigenlijk gewoon weten of je er echt hele mooie foto's mee kunt maken....
Ben toch wel benieuwd naar de foto's die je hebt gemaakt met de P100......
Ik heb nu zelf deze camera gekocht en ben me nog aan het verdiepen in de 216 pagina's tellende handleiding......
groetjes, marjon
ik wil eigenlijk gewoon weten of je er echt hele mooie foto's mee kunt maken....

Dat doe je natuurlijk zelf heh, niet de cameramarjon schreef:

Ik denk dat het een mooi apparaatje is voor erbij!
Ik heb de P100 nu een paar weekjes in mijn bezit...... Ik heb er even aan moeten wennen
maar ik ben er nu toch achter dat je er hele mooi foto's mee kunt maken
Deze lichtere camera met zijn superzoom heeft zo zijn voordelen....
( al blijf ik de D50 wel erg missen.....is helaas gesneuveld..
)
gr. Marjon

Deze lichtere camera met zijn superzoom heeft zo zijn voordelen....
( al blijf ik de D50 wel erg missen.....is helaas gesneuveld..

gr. Marjon
Hallo allemaal.
Zelf heb ik ook deze camera sinds een maand. Mijn eerste echte camera. Ik wilde een ieuwe hebben voor mijn vakantie dus wilde ik dan ook echt gelijk een goede kopen. Alleen ik moet niet alleen de camera leren maar uberhaupt de kunst van het fotograferen onder de knie zien te krijgen. Dat zal een dubbele opgave worden.
Overigens ben ik ook erg benieuwd naar jullie foto's en ervaringen met deze camera.
Groetjes van Rogier
Zelf heb ik ook deze camera sinds een maand. Mijn eerste echte camera. Ik wilde een ieuwe hebben voor mijn vakantie dus wilde ik dan ook echt gelijk een goede kopen. Alleen ik moet niet alleen de camera leren maar uberhaupt de kunst van het fotograferen onder de knie zien te krijgen. Dat zal een dubbele opgave worden.

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar jullie foto's en ervaringen met deze camera.
Groetjes van Rogier
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
We zijn nu 4 maanden en 7 berichten verder na het starten van dit draadje.
Kan iemand nu eindelijk eens wat foto's plaatsen gemaakt met die P100
.
Kan iemand nu eindelijk eens wat foto's plaatsen gemaakt met die P100

PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
Kijk eens hier: http://www.dpreview.com/reviews/Q110sup ... /page7.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik verdiep me al tijden niet meer in compacts, maar zie ontzettend veel verschil met een dSLR met goed glas erop zeg! Mag ook wel voor de prijs, maar zelfs bij goed licht, ik had eerlijk gezegd beter verwacht.
Ik verdiep me al tijden niet meer in compacts, maar zie ontzettend veel verschil met een dSLR met goed glas erop zeg! Mag ook wel voor de prijs, maar zelfs bij goed licht, ik had eerlijk gezegd beter verwacht.
@Peter
Ik wil best wat foto's laten zien. Alleen heb ik nog niet de ervaring om het maximale uit de camera te halen dus ik denk ook niet dat je daar dan het goede voorbeeld aan kunt nemen. Plus dat ik nog eerst even een online fotoalbum aan moet maken.
Gr
Ik wil best wat foto's laten zien. Alleen heb ik nog niet de ervaring om het maximale uit de camera te halen dus ik denk ook niet dat je daar dan het goede voorbeeld aan kunt nemen. Plus dat ik nog eerst even een online fotoalbum aan moet maken.
Gr
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
@Rogier82: Okay, begrijpelijke argumenten. We wachten rustig af en ondertussen doe jij nuttige ervaring op met het aanmaken van een
online fotoalbum
. Als engels voor jou geen probleem is zou je het eens bij http://www.flickr.com" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen proberen.
online fotoalbum

PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
Ik heb me zojuist ingeschreven voor een cursus bij Han Schnek in Haarlem. Het betreft een 1 dags cursus. Kijken of dat wat oplevert. Als dat goed gaat volgen er waarschijnlijk wel wat foto's.
Ook ik bezit de P100 al enige tijd. Het is een fijne camera. Mijn vrouw was verknocht aan haar Canon sx100. Toen die (net na de garantieperiode) stuk ging kocht ze eerst een panasonic en vervolgens weer een Canon sx 120, omdat ze niet met de panasonic uit de voeten kon. Vervolgens ging ze een fotocursus volgen en ging toen mijn P100 uitproberen. Nu ben ik hem dus kwijt als ze foto's wil maken. Gelukkig heb ik ook nog een D5000 en een D80. Die vind ze te zwaar. Vooral de kleuren en het gebruikersgemak van de Nikon camera's hebben het bij mijn vrouw gewonnen. Ik vind de D80 en D5000 kwalitatief veel beter, maar als ik de compactcamera's onderling vergelijkt komt de P100 er als beste uit. scherp en mooie kleuren. Ook in donkere omstandigheden maakt hij redelijk goede foto"s. Vooral met de scene mogelijkheden. Als filmcamera in HD is het een supercamera. ik heb bij een bruiloft van een kennis geweldige opnames kunnen maken. Daarbij is de VR echt een uitkomst. Alleen als je de zoom gebruikt is het hoorbaar. Dus niet zomen tijdens het filmen.
hier een foto van een boerensloot in het voorjaar.

en met zoom

en een 's nachts

hier een foto van een boerensloot in het voorjaar.

en met zoom

en een 's nachts