HoodLoupe H-LPP3 hoodman

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
iconbill

HoodLoupe H-LPP3 hoodman

Bericht door iconbill » do jul 23 2009 10:56 pm

Ik heb zojuist een 3inch loupe gekocht (H-LPP3) van Hoodman gekocht en getest (binnen), maar ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Het doel is dat je even snel op je display je foto kunt kijken zonder enige invallend licht. Dat lukt ook wel, maar je moet hij is aan de randen niet scherp en je moet je oog exact in het midden houden anders worden de randen helemaal wazig. Op de verpakking staat 'Professional' , maar kan me hier niet bij vinden. En voor het geld had ik toch wel beter verwacht. Of is er iemand die hem ook heeft en er anders over denkt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik zal hem van het weekend eens buiten testen met de zon (als we die nog gaan zien?) Mijn voorzichtige conclusie: erg handig om even snel het contract te bekijken/onderzoeken van foto's terwijl je in de buitenlucht bent, maar niet handig om te kijken of je foto's scherp zijn.

PS heb het hele forum doorzocht maar kon niks vinden over deze loupe, weird

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: HoodLoupe H-LPP3 hoodman

Bericht door Léon Obers » vr jul 24 2009 12:18 am

iconbill schreef:Op de verpakking staat 'Professional' , maar kan me hier niet bij vinden. En voor het geld had ik toch wel beter verwacht. Of is er iemand die hem ook heeft en er anders over denkt? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb alleen over het ding wel eens iets gelezen, heb er geen ervaring mee. Een hoekzoeker die ik heb van Hoodman is ook niet geweldig.

Maar als het ding je zelf niet bevalt is de mening van een ander toch niet datgene waar je je eigen waardeoordeel dan aan laat afhangen of je het ding wel of niet wilt gebruiken? Stel dat een ander wel tevreden is, houdt jij hem dan?
Vriendelijke groet, Léon Obers

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jul 24 2009 1:16 am

mm wilde van de week al een bericht neerzetten of iemand hier ervaring mee heeft
jou mcnally gebruikt zo'n ding veel...
leek mij ook handig voor buiten..
dus hou mij/ons eens op de hoogte als je wilt

Arend

yoyo

Bericht door yoyo » vr jul 24 2009 1:40 am

Gewoon even je hand erbij houden... Die heb ik altijd bij me... :D

iconbill

Bericht door iconbill » zo jul 26 2009 4:43 pm

Zojuist even wandeling gemaakt in de volle zon , dus meteen die loep getest en dat bevoel bovenverwachting. Ik hoefde nu eens niet de helderheid aan te passen van het scherm omdat ik buiten liep. Gewoon die loep even erop zetten en kon ik zonder enige verstoring van buitenlicht, mijn foto bestuderen. Zeker met dit weer is het extra oppassen als je een hoog contract foto wilt maken (witte wolken boven en donkere boven onder). Nu kon ik goed zien als ik foto opnieuw moest maken ivm over/onderbelichting. Ziet er misschien wel beetje suf uit als je door dat ding staat te kijken, whatever :) Ik had verder ook geen last van het eerder vermelde 'niet 100% scherpe beeld'. Als ik iets moet weten of het scherp is, zoom ik wel in. En wil ik weten of de belichting goed/fout was, neem ik de loep er even bij. Natuurlijk kun je ook het histogram gebruiken maar dit is toch wel handig hulpmiddel. Heb nu toch geen spijt dat ik dat ding gekocht heb. Nu moet alleen nog de toekomst uitwijzen hoe vaak ik hem uit zijn beschermhoesje haal :)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jul 26 2009 7:07 pm

Eind goed, al goed.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Kroontje

Bericht door Kroontje » di jul 13 2010 6:32 pm

Hallo

Bij deze geef ik aan dat het echt een mooi tooltje is :wink:
Van het weekend nog met een doosje gewerkt en maandag langs KE, omdat deze aangaf op de site dat hij in voorraad was......dus niet :x
Gelijk maar weer naar cameranu online en vandaag binnen gekregen :wink:
Getest in de tuin ...conclusie toppie.
aanrader

Groet Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”