The Pod

Discussies over statieven
Plaats reactie
Hoeksmarp

The Pod

Bericht door Hoeksmarp » di jul 13 2010 7:00 pm

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb toch meteen een vraag.
Op internet kwam ik The Pod tegen. Echter heb ik niet direct een idee of voor mij de rode of de groene versie geschikt is. Ik heb momenteel een D40 met 18-55mm kitlens, 35mm f/1.8 DX lens en de 55-200 VR zoomlens. Heeft iemand ervaring met de rode en/of groene The Pod?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: The Pod

Bericht door Hans Braakhuis » di jul 13 2010 7:15 pm

welkom op dit forum

Afbeelding

zo zou ik m'n camera niet durven neerleggen. Deze dingen lijken goed voor de winkel, goedkoop voor de klant, ziet er leuk uit en de klant komt nog een keer terug voor wat beters.

Ga eens op zoek naar een bonenzak.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... t=bonenzak" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
deze rijstzak ziet er zo niet uit, maar is speciaal bedoeld voor als je de auto als schuilhut gebruikt. De 2 flapjes zet je over je omlaag geschoven raam
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op do jul 15 2010 6:26 am, 2 keer totaal gewijzigd.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di jul 13 2010 8:30 pm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleine (de blauwe) soms best wel handig vind. Het is echt een handzame vorm van de rijstzak. Ik gebruik hem regelmatig om de camera met een kort maar zwaar objectief als bijvoorbeeld de 15mm of de weinig lichtsterke 28-45mm op een harde ondergrond, of voor een staande architectuuropname tegen een muur of een paal te drukken. Ik heb hem ook wel gebruikt voor avond- en nachtopnamen met de Noct-Nikkor. Als er maar een geschikte muur of straatmeubilair in de buurt is om het allemaal tegenaan te drukken. Doordat bij de blauwe de statiefschroef niet in het midden zit kun je het ding zelf onder het objectief draaien: dan steunt hij waar mogelijk de combinatie onder het optisch midden. Het ding weegt niet veel, neemt weinig plaats in de fototas in en je kan hem met de statiefaansluiting goed aan de camera bevestigen. (Zo te zien gaat dat laatste voor de grotere groene niet helemaal op met die bandjes om de zoomringen...). Het ding is gevuld met een plastic granulaat, je kan hem goed "vastwrikken" tegen de ondergrond. Kan geen statief voor 100% vervangen, maar wat kan dat wel? Die kleine zou je ook heel goed onder de statiefbeugel van een tele kunnen schroeven en op een steunpunt laten rusten. En nog iets: hij voorkomt beschadiging aan de onderkant van camera/objectiefcombinatie. Ik vond het in ieder geval geen weggegooid geld. Je moet hem natuurlijk wel altijd vasthouden, en nooit "zonder ouderlijk toezicht" laten balanceren. Maar dat moet je volgens mij zo'n Gorilla-pod ook niet...
emdeklerk

Hoeksmarp

Bericht door Hoeksmarp » wo jul 14 2010 11:15 am

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ben nog steeds wel geïnteresseerd in The Pod. Iedereen moet tenslotte zijn eigen fouten maken. En voor ongeveer € 20,- durf ik dat wel aan.

Mijn vraag blijft echter voornamelijk of iemand ervaring heeft met de groene/rode en of een van beide niet erg uit balans is met mijn camera. De groene (camera connectie punt aan de achterkant) lijkt me geschikter voor wanneer ik nog verder zou uitbreiden met grotere lenzen. Echter wil ik natuurlijk niet dat de balans slecht is met mijn huidige lenzen. Iemand ideeën over?

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo jul 14 2010 7:37 pm

Het lijkt me dat je daar nu toch wel uit zou moeten komen.
Je kunt niet verwachten dat alles voor je uitgevogeld wordt.

Zulks in tegenstelling tot de kennelijk heersende opinie op dit forum.

Dus: stap naar een voorraadhoudende fotozaak en neem de gewenste informatie "hands on" tot je.

emdeklerk

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » wo jul 14 2010 8:30 pm

Ik heb de groene, maar heb hem nog niet zo heel veel gebruikt. Ik gebruik hem alleen als ik foto`s laag bij de grond wil maken, de onderkant van the Pod is best glad, in het filmpje doen ze voorkomen of hij nergens van af kan glijden, maar daar heb ik niet zo heel veel vertrouwen in.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Hoeksmarp

Bericht door Hoeksmarp » wo jul 14 2010 10:14 pm

emdeklerk schreef:Het lijkt me dat je daar nu toch wel uit zou moeten komen.
Je kunt niet verwachten dat alles voor je uitgevogeld wordt.

Zulks in tegenstelling tot de kennelijk heersende opinie op dit forum.

Dus: stap naar een voorraadhoudende fotozaak en neem de gewenste informatie "hands on" tot je.

emdeklerk
Ik vraag ook niet of alles voor me uitgevogeld wordt. Ik vraag slechts naar ervaring met dit product. Verder is het probleem met name dat ik nog geen reguliere winkel heb kunnen ontdekken die 'The Pod' verkoopt. Zelf uitproberen is dus lastig.

Groet

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do jul 15 2010 6:31 am

Als je zelf zoiets maakt ben je goedkoper uit.
Omdat je werkt tot 200 mm zou ik er anders een uitproberen die de lengte van camera en objectief in zijn geheel aan kan. De groene lijkt me te klein.

lees eens: http://home.kpn.nl/braak117/Statieven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, pagina 5

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”