Beste forumleden,
Vanaf vrijdag 16 juli aanstaande tot en met zondag 25 juli aanstaande zal het centrum van Tilburg weer volgezet worden met de grootste kermis van de benelux!!
Groet,
Werner
Tilburgse Kermis 2010
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Tilburgse Kermis 2010
Ach, dan moet ik er weer aan geloven om met mijn dochter de diverse attracties af te gaan. Als "Tilburgse" wil ze dat niet missen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- hans1956
- Regiocoördinator
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja heel veel fotomomenten. Wanneer je dinsdagavond in de gelegenheid bent, kun je schitterende opnames maken. De straatverlichting is dan uit. Sprookjesachtig mooi!
Hier de link naar de Tilburgse Kermis. De moeite waard!!! http://www.tilburgsekermis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto is niet van mij
Hier de link naar de Tilburgse Kermis. De moeite waard!!! http://www.tilburgsekermis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto is niet van mij

- Léon Obers
- Forumlid
Ik ben er gisteren met mijn dochter al geweest. Kennelijk was de opbouwtijd voor diverse attracties te kort. Een grote achtbaan en diverse andere attracties waren gisteren nog niet in bedrijf.
Tarieven is voor diverse attracties niet echt leuk meer, kan behoorlijk de pan uitrijzen. Het loopt behoorlijk uiteen.
Kinderactractie. Mijn dochter 3 minuten aan 2 elastieken op zo'n rubberen trampoline springen kostte bij de een € 5,-, bij een ander zelfs € 7,- Als je dan met een gezin met meerdere kinderen de Kermis op gaat, vliegt zo je vakantiegeld eruit.
(Kermis duurt 10 dagen).
Tarieven is voor diverse attracties niet echt leuk meer, kan behoorlijk de pan uitrijzen. Het loopt behoorlijk uiteen.
Kinderactractie. Mijn dochter 3 minuten aan 2 elastieken op zo'n rubberen trampoline springen kostte bij de een € 5,-, bij een ander zelfs € 7,- Als je dan met een gezin met meerdere kinderen de Kermis op gaat, vliegt zo je vakantiegeld eruit.
(Kermis duurt 10 dagen).
Ken het gevoel een beetje.....Léon Obers schreef:Ik ben er gisteren met mijn dochter al geweest. Kennelijk was de opbouwtijd voor diverse attracties te kort. Een grote achtbaan en diverse andere attracties waren gisteren nog niet in bedrijf.
(Kermis duurt 10 dagen).
Wilde mijn 'kleine manneke' met een vriendinnetje ook laten genieten.
Maar schrok mij ook lam van de prijzen.
Heeft waarschijnlijk te maken met de prijzen die de standhouders voor hun plaats moeten betalen.
De lol was er voor mij af, de verhoudingen raken een beetje zoek denk ik.
Berg geld uitgegeven... maar vrolijke kindersmoeltjes maken alles weer goed.
Dom van mij geen camera meegenomen, zelfs de kleine Leica niet

Groet,
Bram
- Léon Obers
- Forumlid
In het verleden heb ik wel eens in de plaatselijke krant gelezen wat het stageld voor de gemeente opbrengt. Iets van ruim Euro 3 miljoen. Met ruim 250 attracties moet de gemiddelde standhouder dus circa € 12000,- aan stageld opbrengen.AvanEijk schreef: Maar schrok mij ook lam van de prijzen.
Heeft waarschijnlijk te maken met de prijzen die de standhouders voor hun plaats moeten betalen.
Wat ervan overblijft worden er in het jaar dan weer andere publieke evenementen mee bekostigd.
Dan heb je nog de verdere kosten van afschrijving van de attracties, vervoersmiddelen, personeel, stroom, onderhoud, het inhuren van hijskranen voor opbouw en afbreken van grote attracties, inmiddels 18% BTW op de inkomsten, etc.
Feitelijk blijft er weinig over wat die Kermismensen dan nog overhouden om er hun broodwinning mee te verdienen.
- hans1956
- Regiocoördinator
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hartstikke leuk dat we dit allemaal moeten weten, maar laten we mooie foto's schieten!!! lijkt mij wat de starter van dit draadje beoogt heeft!!!Léon Obers schreef:In het verleden heb ik wel eens in de plaatselijke krant gelezen wat het stageld voor de gemeente opbrengt. Iets van ruim Euro 3 miljoen. Met ruim 250 attracties moet de gemiddelde standhouder dus circa € 12000,- aan stageld opbrengen.AvanEijk schreef: Maar schrok mij ook lam van de prijzen.
Wat ervan overblijft worden er in het jaar dan weer andere publieke evenementen mee bekostigd.
Dan heb je nog de verdere kosten van afschrijving van de attracties, vervoersmiddelen, personeel, stroom, onderhoud, het inhuren van hijskranen voor opbouw en afbreken van grote attracties, inmiddels 18% BTW op de inkomsten, etc.
Feitelijk blijft er weinig over wat die Kermismensen dan nog overhouden om er hun broodwinning mee te verdienen.
- Léon Obers
- Forumlid