Nikon Transfer ziet wel D60, maar geen foto's

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
lodewijk77

Nikon Transfer ziet wel D60, maar geen foto's

Bericht door lodewijk77 » zo jul 18 2010 12:56 pm

Hallo allemaal,

Tot een maand geleden ging het gebruik en overzetten van bestanden van onze Nikon D60 zonder problemen. Ik kan nu echter niet meer via Nikon transfer bestanden overspelen. De computer ziet wel de camera, maar niet de foto's erop. Ik heb de geheugenkaart al opnieuw geformatteerd, maar dat helpt niet.
Op m'n laptop kan ik wel direct bij de SD kaart (heeft lezer), maar daar heb ik geen Nikon Transfer op (is van m'n werk).

Ik heb ook al een nieuwe versie van Nikon Transfer op de computer gezet en verschillende poorten geprobeerd, maar zonder resultaat.

Weet iemand wat hier mis kan zijn?

Groeten,
Loes

GdP

Re: Nikon Transfer ziet wel D60, maar geen foto's

Bericht door GdP » zo jul 18 2010 1:17 pm

Misschien een andere USB-poort proberen?

lodewijk77

Bericht door lodewijk77 » ma jul 19 2010 8:39 am

Hoi Gerrit,

Dit heb ik inmiddels ook gedaan, maar zonder resultaat...

Groeten,
Loes

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » ma jul 19 2010 8:53 pm

Hoe oud is je computer? Windows XP? Gewoon benieuwd hoor; niet dat het daar aan moet liggen.

In elk geval moet je het melden op de nikon.nl klantenservice site. Ze gaan er zeker naar kijken en een oplossing proberen te vinden. Ik had begin dit jaar problemen met ViewNX. Ze hebben echt overal naar gekeken, maar kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat ik een hardwareprobleem had, hoewel ze niet konden zeggen waar dat zat. Leek voor mij op een smoes maar twee, drie weken later begaf mijn computer het: kapot moederboard. Hadden ze toch gelijk gehad. :oops:

Ik bedoel, je kunt ze best vertrouwen, naar mijn ervaring. :D
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » di jul 20 2010 9:48 pm

Toen je Nikon Transfer opnieuw hebt geïnstalleerd, heb je de vorige versie wel eerst helemaal verwijderd via configuratiescherm -> programma's en onderdelen?
Daarna de pc opnieuw opstarten en opnieuw installeren.
Als je dat niethebt gedaan dan zou je dat nog kunnen proberen... wie weet...

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di jul 20 2010 10:37 pm

Kijk eens in het setup menu (het steeksleuteltje) onder de USB-instelling. Deze moet voor Nikon Transfer op PTP en niet op Mass-storage staan. Als je deze optie niet hebt kun je hem zichtbaar maken in hetzelfde menu onder optie CMS/setup menu en dan kiezen voor full of volledig.

Succes
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo jul 21 2010 12:16 am

MvBoetzelaer schreef:Kijk eens in het setup menu (het steeksleuteltje) onder de USB-instelling. Deze moet voor Nikon Transfer op PTP en niet op Mass-storage staan. Als je deze optie niet hebt kun je hem zichtbaar maken in hetzelfde menu onder optie CMS/setup menu en dan kiezen voor full of volledig.
Succes
Marnix
Nieuwsgierig als ik ben, ben ik daar meteen naar op zoek gegaan. Zonder resultaat. Geen van beide gevonden. Zijn dat niet D200- of D80 opties?
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo jul 21 2010 6:29 pm

Nee hoor. Is op alle camera's met USB-aansluiting een instelling.
Gewoon zoeken in het juiste menu. Het kan zijn dat het "beperkte menu" is ingesteld. In dat geval moet je het "volledige menu" instellen in datzelfde setup menu. Het is de bovenste optie. Kijk anders even hier: http://www.dpreview.com/reviews/nikond60/page12.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan alle menu-opties uitgewerkt.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo jul 21 2010 9:59 pm

Sorry, beetje mijn fout: ik lette er niet op dat dit onderwerp over de D60 met NTransfer ging. Ik heb een D90 (staat trouwens in mijn onderschrift). Maar als het over NTransfer gaat dan let ik meteen op, want ik heb daar ook een klein probleempje mee (zal ik hier niet op ingaan).
MvBoetzelaer schreef:(...) Is op alle camera's met USB-aansluiting een instelling.
(...)
Hoe dan ook, de D90 heeft een dergelijk menu-item niet, voorzover ik heb kunnen zien na 3 maal het menu plus de index van de handleiding na te gaan.
Wat zie ik over het hoofd? :huh:
Groet, Jaap

FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door FvM » do jul 22 2010 1:38 pm

MvBoetzelaer schreef:Nee hoor. Is op alle camera's met USB-aansluiting een instelling.
Nee hoor, is niet op alle camera's met USB een instelling. Op de D90 is dit bijv. niet.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”