Wat mama kan kan ik ook!

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jomar

Wat mama kan kan ik ook!

Bericht door Jomar » di jul 20 2010 8:48 pm

Gisteren avond ben ik er weer op uit getrokken en wilde eigenlijk de hele avond op een bepaald punt verdekt wachten tot er zich een mooi moment zou voordoen.
Ik weet waar ik moet zijn ,maar dan moet het nog gebeuren, meestal gebeurd het niet, vorige keer gebeurde het wel maar toen had ik een schitterende scherpe tak... de rest dus niet.
Uiteraard ging het nu allemaal veel te snel, ze sprongen helaas volledig in de schaduw aan de kant waar ik er niet op gerekend had :D
maar dat zijn dieren, en dat maakt het ook leuk natuurlijk.
Na het springen met een kloppend hart naar het scherm kijken, heb ik het nu niet verpest??

ondanks dat ze niet helemaal zuiver zijn ben ik wel super blij met de foto's, want hier zat ik op te "wachten"

Foto 1

mama doet het even voor.

Afbeelding

foto 2

Het kleine grut probeert het ook en gaat werkelijk waar als een kanon over het water heen, geslaagd dus :)

Afbeelding

foto 3

1 op de uitkijk ,waarbij de ander de gelegenheid krijgt om even wat verkoeling te nemen,

Afbeelding

Aan het einde van de avond snel de 18-55VR erop en proberen om wat met de belichting van de ondergaande zon te spelen.
Wel heel apart om dat in de bossen te zien.

foto 4

Afbeelding

foto 5

Afbeelding

foto 6

Onder het genot van de stilte in de natuur de laatste plaat geschoten, en daarna toch echt even alleen door de ogen kijken in plaats van door de zoeker.

Afbeelding

Enrico

Re: Wat mama kan kan ik ook!

Bericht door Enrico » di jul 20 2010 9:59 pm

Wat er ook te zeggen zal zijn over de kwaliteit, het belangrijkste is dat je heel goed de beheerstheid en gecontroleerdheid van mama hebt vastgelegd en de onbeheersde overmoed van het kleintje. Heel mooi!

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jop » di jul 20 2010 10:59 pm

Mooie en goede foto's Jomar, ik kan het niet anders zeggen! Ik zou er zelf erg tevreden mee zijn :) !
Deze foto's bewijzen maar eens heel goed dat je met het oog van de fotograaf goede foto's maakt en dat je dan (zelfs) met een instapmodel de juiste techniek hebt om het vast te leggen :!:

Groeten Jop

PS. iedereen die twijfelt over een D3000, kijk eens wat je er mee kunt!
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

corretje

Bericht door corretje » di jul 20 2010 11:12 pm

Nou, ik vind dat je het mooi hebt vastgelegd hoor. En zo te zien heeft de kleine Bambi jou ontdekt op foto 3 ;-)

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door D.Sauer » di jul 20 2010 11:23 pm

wat zal je een heerlijk ontspannen avond gehad hebben.
ik denk dat met deze voorbereiding en modellen je avond niet meer stuk kon.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

Jomar

Bericht door Jomar » wo jul 21 2010 7:45 am

Allen bedankt voor de reacties, leuk om te horen!
Persoonlijk ben ik meer dan tevreden met de D3000 zelf, voor een beginnend fotograaf als ik heb ik meer dan genoeg mogelijkheden,
Ik had hem in een set gekocht waarbij ook de 55-200 zat, maar ik wil die 200 mm met VR , dat scheelt voor mij de wereld..dus eerdaags maar ff kijken.

maar al met al inderdaad een schitterende avond gehad :D , blijft leuk die kleine bambi's, en die hebben je meestal eerder door dan mams :lol: ,

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » wo jul 21 2010 9:59 am

Ik ben zooooo jaloers :)

GdP

Bericht door GdP » wo jul 21 2010 10:01 am

Prachtige serie Jomar!

Mooi dat je van zo dichtbij kon fotograferen. Die zonsondergang mag er anders ook best wezen.

roylabruyere

Bericht door roylabruyere » wo jul 21 2010 1:28 pm

Mooie serie, foto 6 is zeker mooi gelukt. De wolken daarbij vind ik ook wel tof.

Jomar

Bericht door Jomar » wo jul 21 2010 11:15 pm

GdP schreef:Prachtige serie Jomar!

Mooi dat je van zo dichtbij kon fotograferen. Die zonsondergang mag er anders ook best wezen.
Dank je, het blijft ook altijd mooi om redelijk dicht bij die beesten te komen, meestal probeer ik ook op een afstand te blijven zodat ze geen last van mij hebben, maar dat valt met 200mm niet mee, en vaak maak ik een paar foto's , en zit ik het volgende kwartier gewoon te staren en te observeren,

Dit zijn voor mij de momenten waarop ik even kan ontsnappen aan de dagelijkse sleur, heerlijk :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”