Online backup fotoarchief
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Online backup fotoarchief
Beste mensen
Heeft iemand ervaring met het feit om zijn fotobestanden online te bewaren op een externe server.
Een NAS zou een alternatief zijn.
Ik heb begrepen dat er al online schijfruimte is vanaf zo'n 5 euro per maand.
Goede of slechte ervaring graag een reaqctie
Groetenj Boomhaak
Heeft iemand ervaring met het feit om zijn fotobestanden online te bewaren op een externe server.
Een NAS zou een alternatief zijn.
Ik heb begrepen dat er al online schijfruimte is vanaf zo'n 5 euro per maand.
Goede of slechte ervaring graag een reaqctie
Groetenj Boomhaak
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Online backup fotoarchief
Ik weet niet hoeveel je fotografeert en aan foto's bewerkt, maar het lijkt me dat online servers al gauw te weinig ruimte bieden voor een foto-archief. Meer ruimte kost uiteindelijk ook erg veel dataverkeer, wat dan weer tevens de nodige tijd kost om telkens op weg te schrijven of op te halen. Een paar externe schijven die je wisselt en bijhoudt met back-up software lijkt me handiger.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Als backup uit het huis zit ik zelf te denken aan een netwerkschijf bij iemand anders. Benaderbaar via ip-adres. Heb er zelf geen ervaring mee. Is hier ook al eerder aangedragen.
Een eenmalige investering en een goede afspraak maken. Als je er twee neemt, kan die andere ook zijn backup bij jou plaatsen.
George
Een eenmalige investering en een goede afspraak maken. Als je er twee neemt, kan die andere ook zijn backup bij jou plaatsen.
George
Heb ik ook al aan zitten denken en het er zelfs wel eens met mensen over gehad. Maar die woonden dan weer in Amerika. Zelf zou ik zo'n constructie wel handig vinden voor tijdelijke opslag van belangrijke bestanden. Niet echt voor definitieve opslag, want dat is teveel data.
Ik heb nog wel een plek over voor een 2 TB schijf in een van mijn Synology servertjes. Die dingen kunnen automatisch backups van elkaar maken over het netwerk/Internet. Kijk hier eens: http://www.synology.com en specifiek hier: http://www.synology.com/enu/products/fe ... server.php
Prijzen staan hier: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=synology
Ik heb nog wel een plek over voor een 2 TB schijf in een van mijn Synology servertjes. Die dingen kunnen automatisch backups van elkaar maken over het netwerk/Internet. Kijk hier eens: http://www.synology.com en specifiek hier: http://www.synology.com/enu/products/fe ... server.php
Prijzen staan hier: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=synology
Klinkt allemaal bere interessant. Pas echter op dat dit soort functionaliteiten alleen werkt als de te backupen data behapbaar is qua grootte.
In nederland zijn slechts een paar internetverbindingen synchroon qua up/download snelheid. Via een 1-2-3-4 mb uplink pijpje ga je echt geen gig's aan data backuppen.
Een en ander hangt dus zwaar af van de hoeveelheid data die per dag/week ( of andere periode ) gebackuped moet worden.
KPN heeft hier bv een dienst backup online voor. Dan weet je 'zeker' dat je informatie ook in veilige handen blijft. Er zijn nog wel meer aanbieders die dit soort diensten aanbieden.
In nederland zijn slechts een paar internetverbindingen synchroon qua up/download snelheid. Via een 1-2-3-4 mb uplink pijpje ga je echt geen gig's aan data backuppen.
Een en ander hangt dus zwaar af van de hoeveelheid data die per dag/week ( of andere periode ) gebackuped moet worden.
KPN heeft hier bv een dienst backup online voor. Dan weet je 'zeker' dat je informatie ook in veilige handen blijft. Er zijn nog wel meer aanbieders die dit soort diensten aanbieden.
Het probleem is dat als je 1TB bij KPN opslaat je €80 per maand kwijt bent. En dat moet ook allemaal via die smalle upload verbinding.
Ik ben ook geen voorstander om grote hoeveelheden data online weg te zetten vanwege de redenen hierboven al genoemd. Maar voor degene die zich daar toch aan wil wagen heeft Adrive een gratis opslag limiet van 50 GB (ja, correct, geen type fout :mrgreen: ).
Het enigste nadeel is met de gratis versie dat je geen beschikking hebt over een ftp verbinding om je data over te pompen maar het moet doen met een webpagina en een java applet. De betaalde versies hebben wel ftp verbindingen.
Veel succes
Het enigste nadeel is met de gratis versie dat je geen beschikking hebt over een ftp verbinding om je data over te pompen maar het moet doen met een webpagina en een java applet. De betaalde versies hebben wel ftp verbindingen.
Veel succes
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
Misschien is http://www.smugmug.com/" onclick="window.open(this.href);return false; wat voor je? Vooral de unlimited storage is lekker denk ik.
Van de site:
Standard Account ($39.95/year)
* Store unlimited photos. Retrieve them anytime.
Limits close
What does "unlimited storage" mean?
Your SmugMug account lets you store all the photos you wish. Shoot the world.
What's traffic?
Photo views.
As long as you're using SmugMug account for photo sharing, posting photos to forums & blogs and inviting visitors to view your galleries, your traffic is unlimited. We won't put a cap on your popularity, no matter what your account level.
It's not intended to host non-photographic web graphics for commercial websites.
How big can my photos be?
12 megabytes for Standard and Power Accounts, 24 for Pros — and 48 megapixels for all users.
Nudity
SmugMug has to remain family safe, so we don't allow anything that wouldn't be seen in a public museum that admits minors.
close
* Stunning themes make your pages pretty with a click.
* Family and friends don't need an account to see your photos.
* Order beautiful prints & gifts.
* Keep your priceless photos safe and secure from loss and damage.
* Protect your photos from prying eyes with passwords and more.
Power Account ($59.95/year)
Also includes:
* Store and share gorgeous Hi-Definition? video clips.
* Give your SmugMug site its own unique look and feel with custom banners and more.
* Use your own domain name and branding.
* Use right-click protection to discourage unauthorized use of your images.
Professional Account ($149.95/year)
Also includes:
* Upload and display stunning Hi-Definition? video clips.
* Powerful image protection including custom watermarking.
* Set your own prices for prints & gifts and earn profit from sales.
* Create an Assistant Password to allow uploading and arranging, but not deleting.
* And much more.
Van de site:
Standard Account ($39.95/year)
* Store unlimited photos. Retrieve them anytime.
Limits close
What does "unlimited storage" mean?
Your SmugMug account lets you store all the photos you wish. Shoot the world.
What's traffic?
Photo views.
As long as you're using SmugMug account for photo sharing, posting photos to forums & blogs and inviting visitors to view your galleries, your traffic is unlimited. We won't put a cap on your popularity, no matter what your account level.
It's not intended to host non-photographic web graphics for commercial websites.
How big can my photos be?
12 megabytes for Standard and Power Accounts, 24 for Pros — and 48 megapixels for all users.
Nudity
SmugMug has to remain family safe, so we don't allow anything that wouldn't be seen in a public museum that admits minors.
close
* Stunning themes make your pages pretty with a click.
* Family and friends don't need an account to see your photos.
* Order beautiful prints & gifts.
* Keep your priceless photos safe and secure from loss and damage.
* Protect your photos from prying eyes with passwords and more.
Power Account ($59.95/year)
Also includes:
* Store and share gorgeous Hi-Definition? video clips.
* Give your SmugMug site its own unique look and feel with custom banners and more.
* Use your own domain name and branding.
* Use right-click protection to discourage unauthorized use of your images.
Professional Account ($149.95/year)
Also includes:
* Upload and display stunning Hi-Definition? video clips.
* Powerful image protection including custom watermarking.
* Set your own prices for prints & gifts and earn profit from sales.
* Create an Assistant Password to allow uploading and arranging, but not deleting.
* And much more.
- Corbr
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik gebruik een NAS met 2 x 1 Tb. Raid 1. Deze loopt inmiddels aardig vol. Met Nikon Transfer zet ik mijn foto's zowel op mijn vaste harde schijf als op de NAS. Na bewerking van de foto's, wat zowel op de vaste schijf als de NAS kan gebeuren synchroniseer ik beide schijven met Synctoy van Microsoft (gratis). Dit synchroniseren kan op map niveau, zodat niet de hele schijf gesynchroniseerd hoeft te worden. Blijft natuurlijk wel, dat alles bij mij in huis is en b.v. bij brand ik alles kwijt zou kunnen zijn. Een opslag buitenshuis heeft dus ook wel weer voordelen.
Ik denk er nu ineens aan, zou een opslag voor alle leden bij de club geen mogelijkheid zijn. Als veel mensen hiervan gebruik maken, zou dat volgens mij niet eens zo duur hoeven te zijn???????
gr
Cor
Ik denk er nu ineens aan, zou een opslag voor alle leden bij de club geen mogelijkheid zijn. Als veel mensen hiervan gebruik maken, zou dat volgens mij niet eens zo duur hoeven te zijn???????
gr
Cor
Ik ben ZEER tevreden met SMUGMUG, zoals door Rene genoemd.
Onbeperkte opslag, veel mogelijkheden (mappen gesloten, openbaar, of voor geselecteerde email-adressen) en een geweldig werkende helpdesk via email, die zeer responsief (en ook nog eens vol humor zit) is.
Onbeperkte opslag, veel mogelijkheden (mappen gesloten, openbaar, of voor geselecteerde email-adressen) en een geweldig werkende helpdesk via email, die zeer responsief (en ook nog eens vol humor zit) is.
Willem.
Denk er wel aan dat Microsoft zegt dat het gebruik van SyncToy met een NAS problemen kan geven. Overigens een prima programma, beter dan Windows :mrgreen:Corbr schreef:Na bewerking van de foto's, wat zowel op de vaste schijf als de NAS kan gebeuren synchroniseer ik beide schijven met Synctoy van Microsoft (gratis).
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Je kan ook zelf offsite storage regelen door een externe HD bij iemand (kennissen, familie, e.d.) op te slaan. Ik heb twee externe schijven die ik circa om de twee weken omwissel. Harde schijven zijn met TrueCrypt versleuteld, dus die andere persoon kan er in feite niets mee. Worst-kaas is dat ik max. 2 weken werk kwijt ben. Dat zou in een scenario zijn dat mijn huis wordt leeggehaald, of afbrand. In dat geval heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd