Mijn jachthond

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Mijn jachthond

Bericht door JBD » do jul 22 2010 8:17 pm

Dat je een jachthond ook kunt leren om niet achter de kippen aan te gaan, maar ze te beschermen, kun je op onderstaande foto''s zien. Onze jongste jachthond vindt het alleen maar leuk om midden tussen de kippen te liggen en ze te bekijken. Saillant detail: Een paar uur na deze opnames, werd onze haan door de vos vermoord. :(

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JBD op do jul 22 2010 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Mijn jachthond

Bericht door roes » do jul 22 2010 8:24 pm

Hallo Joyce ,

Dit zijn nou eens leuke foto's met het bewijs dat het dus ook anders kan :wink: :mryellow: .
Maar wat een tragisch einde door die vos :oohh: :huh: :frown: :twisted: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » do jul 22 2010 8:49 pm

Leuke foto's Joyce, en wat prachtig om te zien dat hij/zij er rustig tussen blijft liggen!
Hij/zij ziet het dus echt niet als wild, want dan was tie wel gaan 'voorstaan' :)
Benieuwd wat die tussen patrijzen doet!
Groet,
Madnav
de foto wordt gemaakt áchter de camera!

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » do jul 22 2010 9:27 pm

Fijn zo om ook lekker in het gras te liggen. En zelfs dat lieten de kippen ongemoeid. Zo zie je maar weer, de natuur is onvoorspelbaar. En dit slaat op de kippen en jouw hond natuurlijk :D
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » do jul 22 2010 9:37 pm

Madnav schreef:Leuke foto's Joyce, en wat prachtig om te zien dat hij/zij er rustig tussen blijft liggen!
Hij/zij ziet het dus echt niet als wild, want dan was tie wel gaan 'voorstaan' :)
Benieuwd wat die tussen patrijzen doet!
Groet,
Madnav
Dan ken je hem en zijn vader niet terug. De jachtcombinaties waar ik mee voorjaag, hadden tot dan alleen maar met Labradors gewerkt. Ze waren danig onder de indruk van de jachtcapaciteiten van deze Drenten. Vooral de oudste is fenomenaal! Je hoort me in het veld geen enkel commando geven. Hij doet alles zelfstandig. Niet mijn verdienste, want ik heb het hem nooit zo geleerd. Dat zat er gewoon in. :)

@ Arthur

Uhhh niet alleen de natuur hoor. Mijn man wordt af en toe doodziek van me. Hij vind mij n.l. ook zo onvoorspelbaar :mryellow: Ik vind mezelf eigenlijk best wel lief :P

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » do jul 22 2010 10:34 pm

Dan ken je hem en zijn vader niet terug
Ja Joyce,
Inmiddels jouw site bekeken en begrijp nu dat je een paar zeer fraaie jachthonden hebt. En wat een mooie foto's! Werkelijk schitterend.
Heb zelf veel gejaagd, o.a. op Welna. Maar dan had ik een ruwhaarteckel voor het zweetwerk, dat is heel wat anders dan een Drentse patrijs! Maar, net als de Drent, ook met een 'speciale gebruiksaanwijzing' :D
Groet,
Madnav
de foto wordt gemaakt áchter de camera!

corretje

Bericht door corretje » do jul 22 2010 10:40 pm

Arme haan. Typisch geval van: 'Gelukkig hebben we de foto's nog!' :shock:

Wel erg leuke foto's zo. Goed geknipt Joyce.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”