ik mijn camera ingesteld op jpg en nef basic,
nu zet ik de foto's op mijn laptop en wat blijkt: ik krijg 2 keer een jpg.
de nummering is bijvoord 422 en 422 (12) 423 en 423 (13) weet iemand wat er aan de hand is?
geen nef bestanden
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: geen nef bestanden
Doe een zoekfunctie hier op het forum. Is al diverse keren aan de orde geweest. Zit hem dacht ik in het overhalen van je bestanden via een kabeltje naar je PC. NEF-bestanden worden dan hernoemt door de software op de PC.
Haal het kaartje er beter uit, en breng de bestanden via een cardreader over.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do jul 15 2010 2:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je bedoelt neem ik aan JPG basic en NEF. NEF is er maar in een smaak, afgezien van 12 en 14 bits.
Of gewoon de foto's van camera naar de gewenste folder slepen. Applicaties die bij een camera worden geleverd voor transfer bieden niets extra's t.o.v. Explorer (win) of Finder (Mac)Léon Obers schreef:Doe een zoekfunctie hier op het forum. Is al diverse keren aan de orde geweest. Zit hem dacht ik in het overhalen van je bestanden via een kabeltje naar je PC. NEF-bestanden worden dan hernoemt door de software op de PC.
En als je op de card kijkt via een readertje blijkt het er allemaal op te staan zoals het hoort.
Kan volgens veel mensen hier niet aan de (software van ) camera liggen.Komt meer voor
dat er niet voor de hand liggende dingen gebeuren.
Arthur
Kan volgens veel mensen hier niet aan de (software van ) camera liggen.Komt meer voor

Arthur
Ik dacht dat het kwam doordat je geen Nef herkenning hebt gedownload om deze te kunnen
bewerken in je fotoprogramma.
bewerken in je fotoprogramma.
NAS Buikpijn
met de cardreader lukt het wel.
En tja met de pc thuis heb ik nergens last van, dus het ligt echt niet aan de d90
En tja met de pc thuis heb ik nergens last van, dus het ligt echt niet aan de d90