Robert Doornbos Superleague Formula Zolder

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Robert Doornbos Superleague Formula Zolder

Bericht door Replay » za jul 24 2010 12:08 am

MMo schreef:

Hey Roel,

Klopt helemaal, ik heb bij deze foto gekozen voor minder scherptediepte door F5 als diafragma te kiezen en een sluitertijd van 1/1000 zat daaraan vast vanwege het schitterende weer.
Had het ook net als de 2e foto van Robert met een langere sluitertijd kunnen doen, zal volgende keer op die plek eens wat experimenteren met langere sluitertijden......

Groet Mick
Ik heb net even vlug door mijn foto's van SF gebladerd maar ik ben niet boven 1/500 sec geweest,ook niet bij frontale shots. De meeste zijn 1/320 en 1/400 sec. Heb niet zo heel veel foto's van SF.
Ik zocht eigenlijk een foto met een tijd van 1/100 of 1/200 maar die heb ik alleen van de youngtimers en van SF één zonder auto in de achtergrond.
Bij de yountimers is de snelheid erg goed op te zien terwijl de auto eigenlijk niet eens zo heel hard ging.
Je moet eigenlijk de volgende keer iets verder naar de chicane gaan staan dan heb je meer kans dat er in de achtergrond een auto rijdt. Het is maar een tip.

Maar je kan op Spa genoeg oefenen.

Groeten Roel.

MMo

Bericht door MMo » zo jul 25 2010 5:32 pm

Replay schreef:
MMo schreef:

Hey Roel,

Klopt helemaal, ik heb bij deze foto gekozen voor minder scherptediepte door F5 als diafragma te kiezen en een sluitertijd van 1/1000 zat daaraan vast vanwege het schitterende weer.
Had het ook net als de 2e foto van Robert met een langere sluitertijd kunnen doen, zal volgende keer op die plek eens wat experimenteren met langere sluitertijden......

Groet Mick
Ik heb net even vlug door mijn foto's van SF gebladerd maar ik ben niet boven 1/500 sec geweest,ook niet bij frontale shots. De meeste zijn 1/320 en 1/400 sec. Heb niet zo heel veel foto's van SF.
Ik zocht eigenlijk een foto met een tijd van 1/100 of 1/200 maar die heb ik alleen van de youngtimers en van SF één zonder auto in de achtergrond.
Bij de yountimers is de snelheid erg goed op te zien terwijl de auto eigenlijk niet eens zo heel hard ging.
Je moet eigenlijk de volgende keer iets verder naar de chicane gaan staan dan heb je meer kans dat er in de achtergrond een auto rijdt. Het is maar een tip.

Maar je kan op Spa genoeg oefenen.

Groeten Roel.
Roel,

Bedankt voor de tip, zal het volgende keer op Zolder zeker proberen.

En op Spa tijd genoeg om te oefenen, zie je daar.

Groet Mick

Jochem

Bericht door Jochem » ma jul 26 2010 11:22 am

@MMo;
Leuke serie hoor van 'onze Robert'.
Mijn favorieten zijn foto's 1 en 4, foto 3 vind ik een beetje uit de toom vallen, maar dat kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk...

MMo

Bericht door MMo » ma jul 26 2010 3:58 pm

Jochem schreef:@MMo;
Leuke serie hoor van 'onze Robert'.
Mijn favorieten zijn foto's 1 en 4, foto 3 vind ik een beetje uit de toom vallen, maar dat kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk...
Beste Jochem,

Bedakt voor je positieve reactie, verder is het natuurlijk een kwestie van smaak.
Tevens goed dat smaken verschillen, anders zou alles hetzelfe zijn.

Groet Mick

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”