Mijn eerste Panorama

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Frans Hofstede
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Mijn eerste Panorama

Bericht door Frans Hofstede » ma jul 26 2010 8:30 pm

Geinspireerd door de NCN dag in Garderen afgelopen april aan het experimenteren gegaan met panorama's.
De foto is samengesteld uit 4 foto's in portretstand gemaakt. (reden was dat ik dacht dat het mij de meeste ruimte zou geven om mooi bij te snijden.) De foto is genomen bij laag staande ondergaande zon
Camera: D700 met 14-24 groothoek. Na photomerge in Photoshop verder bewerkt. Ik vind zelf foto 1 het meest geslaagd.

Foto 1 Zonder veel bewerking en kleinere uitsnede
Afbeelding

Foto 2 Met bewerking
Afbeelding
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.

Johan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Mijn eerste Panorama

Bericht door Johan » ma jul 26 2010 10:05 pm

Volgende keer opslaan met wat minder JPG compressie? Ik zie de overloop van je kleuren, zeker in foto 1. Daarnaast vind ik ze qua kleur erg blauw uitslaan. Foto 2 lijkt gewoon een groothoek foto, foto 1 is wel meer een panorama. 4 foto's is op zich niet heel veel, dan krijg je wel veel overlap. 14mm is vanwege de vervorming ook niet ideaal voor panorama, tenzij je dat graag wilt terug laten komen.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » ma jul 26 2010 10:34 pm

Vind het op zich al knap hoor, panoramafoto's maken, want ik heb het nog nooit gedaan. Ik weet sowieso nog te weinig van fotografie om iets over de technische kant te zeggen, maar ik vind het wel een mooie brede plaat geworden. Ben het wel met Henk eens dat het onderwerp verder nu niet zo spectaculair is, maar ik hoop dat je ons in volgende panorama's versteld laat staan :wink2:
Ga zo door zou ik zeggen!
groet,
Madnav
de foto wordt gemaakt áchter de camera!

GdP

Bericht door GdP » ma jul 26 2010 11:55 pm

Blijven proberen!

Zoek wel een beter onderwerp.

Frans Hofstede
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Hofstede » di jul 27 2010 1:09 pm

Bedankt voor de reacties en vooral aanmoedigingen tot dusver. Ben het wel eens met de opmerkingen over dat het onderwerp niet echt interessant is. Het was op loopafstand van mijn huis en het was een heldere avond, en is een eerste probeersel. Ga er zeker verder mee en hoop dan ook inhoudelijk wat interessanters te kunnen bieden.
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.

Madnav
Forumlid
Forumlid

Bericht door Madnav » di jul 27 2010 10:19 pm

rush079 schreef: Het was op loopafstand van mijn huis
Oh, zie nu pas je woonplaats! Grappig, gelijk toen ik de foto zag, dacht ik al dat het de Noord Aa was! (heb zelf op de bottalijn gewoond) :D
Madnav
de foto wordt gemaakt áchter de camera!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”