Middagje waterski

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ronno

Middagje waterski

Bericht door Ronno » zo jul 25 2010 9:13 pm

Hallo,

Ik heb me een middagje vermaakt bij de lokale waterski baan hierbij een paar resultaten ik hoor graag van jullie wat ik anders zou kunnen doen om mezelf te verbeteren.

1.Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Re: Middagje waterski

Bericht door Schoonderbeek » ma jul 26 2010 4:27 pm

Leuke foto's en mooi scherp, ik zou alleen de horizon proberen recht houden het water staat bijna onder 30 graden. :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » ma jul 26 2010 4:40 pm

Kan alsnog ... Kost je wel wat fotokwaliteit, zeker die 32gr, maar het kan.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Ronno

Bericht door Ronno » ma jul 26 2010 5:13 pm

oke ik vond zelf juist met het schuine dat de foto's explosiever werden maar inderdaad zou ik ze ook wel recht kunnen schieten of na bewerken ;)
water is geloof ik behoorlijk horizontaal dus volgens de natuur zou het wel moeten inderdaad :D

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door iefie » ma jul 26 2010 6:07 pm

zien er goed uit, misschien volgende x met een groter diafragma? zodat de bomen cq achtergrond wat onscherper word zodat de springer nog meer naar voren komt.
weet niet waar je ze nu in geschoten hebt?
vind vooral 2 zeer geslaagd.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Photofanatic

Bericht door Photofanatic » di jul 27 2010 11:01 am

Vind persoonlijk de composities wat minder en wat betreft foto 4 zelfs de uitsnede wat slordig.
Dit kan meerdere oorzaken zoals dat ding links in beeld laat zien, maar dan had ik gekozen voor een hele plank ipv een afgesneden plank
en had ik de rest gesoept in PS.
Sommige staande platen hadden ook meer kracht gehad en beweging gehad in een liggende compo.

Frans Hofstede
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Hofstede » di jul 27 2010 1:03 pm

Leuke actieserie, waarbij foto 2 er voor mij uitspringt, ben het wel eens met de opmerkingen over een meer wazige achtergrond. Misschien nog wat bij te werken met selectie tools in photoshop? De schuine walkant stoort mij niet bij deze foto's, versterkt voor mij het actiemoment, waardoor het onderwerp al een beetje loskomt.
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » wo jul 28 2010 5:48 pm

Naar aanleiding vn de vorige reacties over een scheve horizon en een groter diafrgma heb ik foto 2 onder handen genomen.
Door de draaiing is de crop noodzakelijkerwijs wat krap aan de linkerkant.
@Schoonderbeek: De horizon stond overigens maar 6 graden scheef :D
Ik moet zeggen dat ik de scheve horizon niet storend vind: het geeft meer actie in de foto

Afbeelding

Ronno, als je deze bewerking niet wilt, haal ik hem uiteraard weg.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Ronno

Bericht door Ronno » wo jul 28 2010 8:44 pm

Wazige achtergrond is inderdaad beter.
Ik zal hier eens mee gaan spelen die horizon ben ik nog niet over uit of ik de schuinte hinderlijk zowel storend ervaar.

Ik ga hier mee aan het werk ik weet dat door de beweging van de sporters het niet mogelijk is om met veel langere sluitertijden te gaan werken.

En mijn diafragma kan tot max 4,5 geloof ik zou dit voldoende zijn of komt het daardoor dat de achtergrond niet wazig genoeg word ?

Bedankt voor de tips zo ver en de bewerking vind ik prima hoor is wel leuk en geeft duidelijkheid over de mogelijkheden.

Ronno

Bericht door Ronno » wo jul 28 2010 11:55 pm

Dank je Henk. Ik doe erg mijn best me te ontwikkelen op fotografie gebied.
Deze avond ook weer foto's van een bandje gemaakt hier op een dorpsavond.
Die zullen ook snel op de site verschijnen.

De exif gegevens zal ik morgen er eens bij zoeken. Ik vind het jammer dat lightroom deze gegevens er niet standaard in laat of heb ik dan een instelling verkeerd staan ?

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » do jul 29 2010 12:32 pm

Henk schreef:Komt mooier uit zo! Horizon staat volgens mij nog steeds iets scheef ;)
Volgens de hulplijn in CS3 niet.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”