Hallo allen,
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Nikon D90 met een 18-105 objectief.
Nu ben ik naar hartenlust aan het fotograferen, maar merk wel dat ik met de directe flitser van de camera regelmatig de foto's "verziek".
Zo was ik vandaag bij een model treinbaan aan het schieten, maar met de flitser overbelicht je de foto's veel te snel.
Nu zit ik te denken om een flitser aan te schaffen, ook mede voor portretfotografie in b.v. euro-disney.
Wie kan mij een betaalbare flitser aanraden?
Vond zelf de igma EF-530 DG ST wel een aardige.
Zie graag jullie reactie en advies tegemoet.
Groet,
Ronald
Flitser advies gevraagd.
Re: Flitser advies gevraagd.
Ik zou sowieso gaan voor een Nikon flitser omdat je dan gebruik kan maken van de TTL functie. Ik concludeer voorzichtig uit je bericht dat je een beginner bent met flitsfotografie vandaar het advies voor Nikon.
Denk eens aan de SB-600. Mooie compacte flitser die alle ingrediënten in zich herbergt voor het maken van een goede flits foto. Denk niet dat de SB-600 ineens de foto's volledig automatisch goed zal maken, je zal wel de flitstechniek eigen moeten maken.
Succes met je keuze,
ALE
Denk eens aan de SB-600. Mooie compacte flitser die alle ingrediënten in zich herbergt voor het maken van een goede flits foto. Denk niet dat de SB-600 ineens de foto's volledig automatisch goed zal maken, je zal wel de flitstechniek eigen moeten maken.
Succes met je keuze,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Helemaal eens met ALE, ik zou ook voor de SB600 gaan. Is volgens mij nog dezelfde prijs als de Sigma ook.
- Cookie1397
- Clublid
Zou toch ook kiezen voor een SB-600 i.p.v. de sigma is wel zo'n 50 á 60 € duurder maar dan kan je wel volledig gebruik maken van de nikon cls mogelijkheden.
Nikon Z Z & de maskers
Ik had de vraag een tijd geleden ook gevraagd en kwam als antwoord wat ik eigenlijk hier ook terug ziet komen.
De SB-600.
De SB-600.
- Frank Roelofs
- Forumlid
Vergeet de andere merken niet. Ik gebruik sinds kort een Metz 48 naar volle tevredenheid. Ook met CLS, moet ik nog gaan uitvinden hoe het allemaal werkt.
Laatst gewijzigd door Frank Roelofs op za jul 31 2010 3:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.