accu's wisselen body / mb-d10
- Corbr
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: accu's wisselen body / mb-d10
Met 2 of 3 contacten.That's the question. (volgens mij) :mrgreen:
gr
Cor
gr
Cor
2 weigert overal, ook in de grip.
misschien kort door de bocht...maar een en-el4a misschien ? kan je de gehele dag door en heb je nog 8 fps ook
steek altijd losse accu in mijn zak..dat is sneller wisselen dan menu's in duiken e.d. als het niet zou werken.
tevens elke keer je mb-d10 eraf shroeven om een accu te wisselen..mijn ding is het niet
Arend
steek altijd losse accu in mijn zak..dat is sneller wisselen dan menu's in duiken e.d. als het niet zou werken.
tevens elke keer je mb-d10 eraf shroeven om een accu te wisselen..mijn ding is het niet
Arend
Als ik een EN-EL3e verwissel in de grip laat ik de grip er gewoon op zitten hoor. En als de accu in de camera zelf vervangen moet worden zal bij de EN-EL4a de grip toch ook los moeten.
een EN-EL4A past alleen maar in de MB-D10 dus ik zou niet inzien waarom deze dan los zou moeten ?
Arend
Arend
Om de accu in de camera zelf te vervangen? Ja, ik snap ook dat dat een EN-EL3e is.
Jouw argument
Jouw argument
gaat dus nergens over? Of begrijpen we elkaar niet?tevens elke keer je mb-d10 eraf shroeven om een accu te wisselen..mijn ding is het niet
- Johan
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat bedoelde je dan? Als de topicstarter net als mij een neppe en originele accu heeft kan het hooguit zijn dat de topicstarter een nepaccu heeft die niet helemaal identiek is aan een originele en daardoor dus niet goed werkt. Ik ervaar namelijk geen problemen.Tom schreef:2 weigert overal, ook in de grip.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
mijn argument was een en-el4a te kopen en dan verolgens geen accu meer in de body.Tom schreef:Om de accu in de camera zelf te vervangen? Ja, ik snap ook dat dat een EN-EL3e is.
Jouw argumentgaat dus nergens over? Of begrijpen we elkaar niet?tevens elke keer je mb-d10 eraf shroeven om een accu te wisselen..mijn ding is het niet
een en-el4a schiet je niet leeg op een dag en heb je nog 8 fps tov 6 [ 33% winst ]
ik weet dan komt er nog een bl-l3 deksel en lader bij [ +- 40 euro ] tenmisten als je goed zoekt

het losschroeven van de grip is mij te omslachtig om een accu te plaatsen danwel te verwisselen in de body
ik steek dan liever een accu in mijn zak. klepje open..accu erin en de boel weer dicht en je kan verder.
ik las even langs je heen denk ik wat betreft dat de en-el4a die los moest. ja wel als je inderdaad daarbij nog eens een accu in de body plaatst.
arend
Dat klopt. En als je me niet gelooft mag je best een keer komen kijken. Ik heb het probleem namelijk precies zo met een originele Nikon in de body en een Phottix in de grip.Johan schreef:Wat bedoelde je dan? Als de topicstarter net als mij een neppe en originele accu heeft kan het hooguit zijn dat de topicstarter een nepaccu heeft die niet helemaal identiek is aan een originele en daardoor dus niet goed werkt. Ik ervaar namelijk geen problemen.Tom schreef:2 weigert overal, ook in de grip.
Kijk, duidelijk!Arend-ho schreef:
mijn argument was een en-el4a te kopen en dan verolgens geen accu meer in de body.
een en-el4a schiet je niet leeg op een dag en heb je nog 8 fps tov 6 [ 33% winst ]
ik weet dan komt er nog een bl-l3 deksel en lader bij [ +- 40 euro ] tenmisten als je goed zoekt
het losschroeven van de grip is mij te omslachtig om een accu te plaatsen danwel te verwisselen in de body
ik steek dan liever een accu in mijn zak. klepje open..accu erin en de boel weer dicht en je kan verder.
ik las even langs je heen denk ik wat betreft dat de en-el4a die los moest. ja wel als je inderdaad daarbij nog eens een accu in de body plaatst.
arend

Ik heb zelf de D300s, en voor die ene FPS extra ga ik geen veel duurdere accu aanschaffen. Ik hou het voorlopig zo wel vol, het werkt, al is het met gebruiksaanwijzing. De extra accu in de body zit er gewoon voor de zekerheid in, ik vergeet nog wel eens de accus op te laden.

- Johan
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik geloof je best wel, ik geef alleen aan dat het bij mij wel prima werkt met een nepaccuTom schreef:Dat klopt. En als je me niet gelooft mag je best een keer komen kijken. Ik heb het probleem namelijk precies zo met een originele Nikon in de body en een Phottix in de grip.Johan schreef:Wat bedoelde je dan? Als de topicstarter net als mij een neppe en originele accu heeft kan het hooguit zijn dat de topicstarter een nepaccu heeft die niet helemaal identiek is aan een originele en daardoor dus niet goed werkt. Ik ervaar namelijk geen problemen.Tom schreef:2 weigert overal, ook in de grip.

Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het kan goedkoper. Bij je grip zit de AA batterijhouder waarmee je 7.6 fps (bijna 8 dus) kunt halen, door de batterijhouder met acht Ni-MH batterijen te gebruiken. Ik heb toch genoeg herlaadbare Ni-MH's voor allerlei apparaten (GP 2700's) maar ik heb er toch genoeg. Die blijken ook verbazingwekkend lang mee te gaan (luchtmachtdagen, na 2000 foto's nog lang niet leeg). Dus als ik zo nodig een hogere FPS moet hebben doe ik er gewoon 8 AA's in. Scheelt weer zo'n 250 euro voor die EN-EL4a, de speciale houder en de lader. En die Ni-MH's koop je voor een paar tientjes en dan heb je nagenoeg dezelfde FPS.Tom schreef:Kijk, duidelijk!
Ik heb zelf de D300s, en voor die ene FPS extra ga ik geen veel duurdere accu aanschaffen. Ik hou het voorlopig zo wel vol, het werkt, al is het met gebruiksaanwijzing. De extra accu in de body zit er gewoon voor de zekerheid in, ik vergeet nog wel eens de accus op te laden.

Spul waarmee je foto's maakt...
- Mijndert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mijn D300 met MB-D10, in de camera een EN-EL3e en in de grip een EN-EL4a.
Eerst de grip accu leeg, auto overstap naar de camera accu is gedaan.
De grip heeft 1507 opname gemaakt, met accesoires en flitsen.
De camera heeft er nu 321 weg en accu op 58 %.
Dus setje gaat ruim 2000 opnames mee.
Accu's wel orgineel.
Eerst de grip accu leeg, auto overstap naar de camera accu is gedaan.
De grip heeft 1507 opname gemaakt, met accesoires en flitsen.
De camera heeft er nu 321 weg en accu op 58 %.
Dus setje gaat ruim 2000 opnames mee.
Accu's wel orgineel.
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Hallo allemaal,
Daar ben ik weer. Dank jullie wel voor de reacties-tips en opmerkingen. Mijn D700 met MB/D10 werkt toch wel goed, als ..... ik maar een Nikonaccu in de grip doe. In de body zit een ´nep´accu, maar eentje met ook 3 contacten dus zou het goed moeten gaan als ze andersom worden gebruikt. Dat is waarschijnlijk de vorige keer gebeurd met een storing tot gevolg en toen heb ik jullie hulp ingeroepen. Als het dus niet goed gaat door het gebruik van originele en niet/originele accu´s is dat mijn eigen schuld. Maar ....raar is het wel. Zitten er dan schakelingen in die accu´s welke voor communicatie onderling danwel met camera zorgen ?
Groet van Dirk
Daar ben ik weer. Dank jullie wel voor de reacties-tips en opmerkingen. Mijn D700 met MB/D10 werkt toch wel goed, als ..... ik maar een Nikonaccu in de grip doe. In de body zit een ´nep´accu, maar eentje met ook 3 contacten dus zou het goed moeten gaan als ze andersom worden gebruikt. Dat is waarschijnlijk de vorige keer gebeurd met een storing tot gevolg en toen heb ik jullie hulp ingeroepen. Als het dus niet goed gaat door het gebruik van originele en niet/originele accu´s is dat mijn eigen schuld. Maar ....raar is het wel. Zitten er dan schakelingen in die accu´s welke voor communicatie onderling danwel met camera zorgen ?
Groet van Dirk
Met de camera, jazeker. Kijk maar eens bij de batterij-info hoeveel fotos je geschoten hebt met die batterij, en laadt 'm dan eens op. Dan is het gereset.Dirk Hompes schreef:Hallo allemaal,
Groet van Dirk
Ook het 'percentage' komt uit de batterij zelf als ik me niet vergis.