Hé, hé eindelijk hebben we een Nikon
Hé, hé eindelijk hebben we een Nikon
We willen graag onze eerste foto's met jullie delen. In onze ogen zijn ze prachtig maar waarschijnlijk kunnen we dat over een aantal maanden zelf niet meer begrijpen. We hopen hier heel veel te leren en onze fotografeerkunsten uit te breiden.

Re: Hé, hé eindelijk hebben we een Nikon
Ziet er toch aardig uit! Alleen jammer dat bij die eerste foto's die ogen zo zwart zijn.
Welkom op het forum.
Welkom op het forum.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Welkom op het forum.
Knappe foto's van zo dichtbij.
De EXIF-info is verloren gegaan in de foto's. Da's jammer. Meerdere mensen zijn bij het zien van die plaatjes dan benieuwd, welke lens, camera en instellingen zijn gebruikt. Dat is nu maar gissen. Ik denk dat je mensen dus een plezier doet om de EXIF-data in het vervolg in de foto te laten zitten.
De EXIF-info is verloren gegaan in de foto's. Da's jammer. Meerdere mensen zijn bij het zien van die plaatjes dan benieuwd, welke lens, camera en instellingen zijn gebruikt. Dat is nu maar gissen. Ik denk dat je mensen dus een plezier doet om de EXIF-data in het vervolg in de foto te laten zitten.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Dank je wel.GdP schreef:Ziet er toch aardig uit! Alleen jammer dat bij die eerste foto's die ogen zo zwart zijn.
Welkom op het forum.
Kan de "echte" zwarte kijkers van deze uil ook niet veranderen geloof ik, dan moeten we gaan photoshoppen

Dank je wel Léon. Puur geluk dat ze knap zijn maar we hebben geen idee waar je het over hebt EXIF-data??? Hebben wij iets weggehaald? We zien het wel in Picasa naast de foto's staan bij meer info. Hoe kunnen we de kenmerken waar je het over hebt zichtbaar maken voor jullie?Léon Obers schreef:Welkom op het forum.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Wat EXIF-data is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Exchangeab ... ile_format" onclick="window.open(this.href)return false;
Het zit in elke digitale foto.
Klik bij het volgende willekeurige bericht eens op de foto van de boten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 04#p372804" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kom je op deze pagina: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... SC3685.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar bovenaan summier wat EXIF-gegevens staan, maar klik dan nog eens verder op info, dan krijg je dit:
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url ... SC3685.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(Scroll naar beneden).
Soms zitten er zelfs geotags bij, die doorgekoppeld worden met GoogleMaps, zodat je zelfs kunt zien waar de foto is genomen in een kaartje/luchtfoto van GoogleMaps.
De EXIF info blijft er in als je in Photoshop onder het menu bij opslaan NIET kiest voor opslaan voor het web, maar voor de optie opslaan als..., en dan kiest voor JPG met een compressiewaarde van bijv. 7 of 8
Het zit in elke digitale foto.
Klik bij het volgende willekeurige bericht eens op de foto van de boten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 04#p372804" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kom je op deze pagina: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... SC3685.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar bovenaan summier wat EXIF-gegevens staan, maar klik dan nog eens verder op info, dan krijg je dit:
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url ... SC3685.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(Scroll naar beneden).
Soms zitten er zelfs geotags bij, die doorgekoppeld worden met GoogleMaps, zodat je zelfs kunt zien waar de foto is genomen in een kaartje/luchtfoto van GoogleMaps.
De EXIF info blijft er in als je in Photoshop onder het menu bij opslaan NIET kiest voor opslaan voor het web, maar voor de optie opslaan als..., en dan kiest voor JPG met een compressiewaarde van bijv. 7 of 8
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
mooi hoor !
alleen dat datumstempel
dat zou ik als eerste eens uitzetten
alleen dat datumstempel

D60 + AF-S VR DX 18-200mm
Ja Bamos,
Daar heeft u gelijk in, hebben we zelf ook ,pure onkunde van ons nog
,maar door het Nikon forum worden we wijzer
Ga vanavond kijken hoe dat moet,
Daar heeft u gelijk in, hebben we zelf ook ,pure onkunde van ons nog

Ga vanavond kijken hoe dat moet,
Sluit ik mij bij aan.Bamos schreef:mooi hoor !
alleen dat datumstempeldat zou ik als eerste eens uitzetten
Leid je gelijk van de mooie foto's af
Hé, welkom hier
Jaja, daar zijn ze dan. De prachtige uilen!
Ik zal proberen wat te zeggen over de foto's: Niet afkrakend bedoeld maar om van te leren hé.......Ze staan wel niet in beoordeling maar misschien steek je er wat vanop
Foto 1: mooie foto. Ik zou alleen meer ruimte boven en wat meer onder de snavel overlaten zodat de hele kop er op staat. Wat betreft dat donkere oog: die hebben ze ook maar als je +1 had gedaan bij de belichting dan was het oog wat helderder geweest en had je waarschijnlijk het pupil zien zitten. Verder heb je beperkte scherpte/ diepte. Ik denk dat je gefotografeerd hebt op automatisch. Als je een hoger F getal had gekozen (diafragma) (A stand of M stand) dan waren beide ogen scherp geweest. Stuk net op de achtergrond zou ik de volgende keer wat rekening mee houden. Bij de andere foto's heb je een super mooie egale achtergrond!
f2: Zeer mooie foto. Het enige wat ik zou veranderen is "iets" meer ruimte boven de kop. Een klein stukje maar
f3: zou ik het oog scherp gesteld hebben ipv de zijkant van de uil. Ook hier weer wat meer ruimte boven laten zodat de hele kop er op staat.
f4:Zeer sprekend oog van een super mooie uil! Hier zou ik alleen de hele snavel erbij willen hebben gehad. En ja, die datum haha. Daar is al wat over gezegd. Bij deze foto zit hij ook nog eens door de snavel heen....
Maar zet je dingen er even bij als: toestel, lens, sluitertijd, diafragma, aantal mm. Bij de laatste zullen de mensen zien dat jullie waarschijnlijk HEEEEEEL dichtbij hebben gestaan haha
Voor de 1e foto's petje af! Jullie zijn goed bezig
Kusjes van mij
Jan

Ik zal proberen wat te zeggen over de foto's: Niet afkrakend bedoeld maar om van te leren hé.......Ze staan wel niet in beoordeling maar misschien steek je er wat vanop
Foto 1: mooie foto. Ik zou alleen meer ruimte boven en wat meer onder de snavel overlaten zodat de hele kop er op staat. Wat betreft dat donkere oog: die hebben ze ook maar als je +1 had gedaan bij de belichting dan was het oog wat helderder geweest en had je waarschijnlijk het pupil zien zitten. Verder heb je beperkte scherpte/ diepte. Ik denk dat je gefotografeerd hebt op automatisch. Als je een hoger F getal had gekozen (diafragma) (A stand of M stand) dan waren beide ogen scherp geweest. Stuk net op de achtergrond zou ik de volgende keer wat rekening mee houden. Bij de andere foto's heb je een super mooie egale achtergrond!
f2: Zeer mooie foto. Het enige wat ik zou veranderen is "iets" meer ruimte boven de kop. Een klein stukje maar

f3: zou ik het oog scherp gesteld hebben ipv de zijkant van de uil. Ook hier weer wat meer ruimte boven laten zodat de hele kop er op staat.
f4:Zeer sprekend oog van een super mooie uil! Hier zou ik alleen de hele snavel erbij willen hebben gehad. En ja, die datum haha. Daar is al wat over gezegd. Bij deze foto zit hij ook nog eens door de snavel heen....
Maar zet je dingen er even bij als: toestel, lens, sluitertijd, diafragma, aantal mm. Bij de laatste zullen de mensen zien dat jullie waarschijnlijk HEEEEEEL dichtbij hebben gestaan haha

Voor de 1e foto's petje af! Jullie zijn goed bezig

Kusjes van mij

Jan
Dank je wel Jan,
Leren leren ja dat moeten we zeker ,deze zijn gemaakt half uur na aan koop van het zetje ,die tijd was nodig om thuis te komen
gelijk door na de vogels en gemaakt ,maar we vinden het toch prachtig! na zo wegwerp dingetje ,zal ook wel uit de hand lopen 
Leren leren ja dat moeten we zeker ,deze zijn gemaakt half uur na aan koop van het zetje ,die tijd was nodig om thuis te komen

Laatst gewijzigd door onsilentwings op ma aug 02 2010 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voor het plaatsen van foto's op Picasa met behoud van de Exif-data heeft Daniël een keer uitgezocht hoe je dit het beste kunt doen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =7&t=24702
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =7&t=24702
groeten Henk.
Henk Melenhorst Fotografie
Henk Melenhorst Fotografie
- Germay
- Forumlid
Nu weten we nog steeds niet wat voor combinatie je hebt aangeschaftonsilentwings schreef:Dank je wel Jan,
Leren leren ja dat moeten we zeker ,deze zijn gemaakt half uur na aan koop van het zetje ,die tijd was nodig om thuis te komengelijk door na de vogels en gemaakt ,maar we vinden het toch prachtig! na zo wegwerp dingetje ,zal ook wel uit de hand lopen
sta inderdaad zo dicht bij dat een van hun aan mijn korte broek zit tetrekken ,van ik ben hierrrtegek deze vogels.(wist niet dat je ook Nikon fan zou zijn)

Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Dankje wel Henk ,fotos'zijn thuis gemaakt .
Nou Gert het is een D5000 met een kitlens 18-55 en een 70-300 vr van Nikon ,nu sparen voor een 18-100 ?
De datum melding is onder tussen er al af (gelukkig)
Wybe
Nou Gert het is een D5000 met een kitlens 18-55 en een 70-300 vr van Nikon ,nu sparen voor een 18-100 ?
Wybe
- Germay
- Forumlid
Een nikon 18-100mm lens bestaat niet.onsilentwings schreef:Dankje wel Henk ,fotos'zijn thuis gemaakt .
Wybe