Na de beginnerscursus ben ik NX2 veelvuldig gaan gebruiken. Ik heb een vrijwel nieuwe pc, en ook niet een lichte, maar als ik een foto bewerk en ik doe er verschillende bewerkingen in, dan heb ik de laatste tijd regelmatig dat nx2 geheel vastloopt. zelfs de reeds gedane bewerkingen kan ik dan niet meer opslaan. Het is verschrikkelijk frustrerend wanneer je een uur (!) bezig bent met een foto, dat je dan uiteindelijk geen resultaat hebt omdat het programma vastloopt

Dan ben ik in staat om mijn hele nikon spul uit het raam te keilen. Belachelijk natuurlijk en als het stof is neergedaald dan besef ik dat ook wel weer (ga dus maar niet onder m'n raam staan

). Maar: wat moet ik hier nu mee? Hebben anderen er ook last van? Moet ik na iedere bewerking de foto opslaan? Moet ik m'n geheugen uitbreiden? Op de beginnerscursus zeiden ze dat je beter een tweede harde schijf in je PC kunt plaatsen, dan gebruik je minder geheugen of zo? Voor een totale leek op computergebied is het echt om radeloos van te worden! Iemand die raad weet????
Madnav