Hoi, ik overweeg over te stappen van CS4 naar CS5 en vraag me af of ik de geïnstalleerde plugin filters van Nik Software dan weer opnieuw moet installeren. Ik kan er nergens iets over vinden, wellicht dat iemand op het forum hier ervaring mee heeft en mij kan verder helpen.
Gr Arjan
CS5 versus CS4 en Nik Software
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Re: CS5 versus CS4 en Nik Software
Welk platform? OS X of Windows?
Ik heb een upgrade gedaan op mijn MacBook (OS X) van CS4 naar CS5 door de plugin directory eerst te backuppen, CS4 gedeinstalleerd, CS5 geinstalleerd en daarna de plugins terug te zetten en dat werkte voor Nik, Topaz en nog een paar andere plugins. Je moet wel opletten dat je de standaard meegeleverde plugins van CS5 niet overschrijft met de standaard plugins van CS4.
Op OS X moet je ook even opletten dat Nik Software plugins nog 32bit zijn en CS5 tegenwoordig 64bit is. Wil je de Nik Software plugins gebruiken, dan moet je in 32bit modus opstarten. Doe je dit niet, dan blijft je plugin menu nml leeg.
Ik heb een upgrade gedaan op mijn MacBook (OS X) van CS4 naar CS5 door de plugin directory eerst te backuppen, CS4 gedeinstalleerd, CS5 geinstalleerd en daarna de plugins terug te zetten en dat werkte voor Nik, Topaz en nog een paar andere plugins. Je moet wel opletten dat je de standaard meegeleverde plugins van CS5 niet overschrijft met de standaard plugins van CS4.
Op OS X moet je ook even opletten dat Nik Software plugins nog 32bit zijn en CS5 tegenwoordig 64bit is. Wil je de Nik Software plugins gebruiken, dan moet je in 32bit modus opstarten. Doe je dit niet, dan blijft je plugin menu nml leeg.
In Windows geldt hetzelfde. Ik heb ook gewoon CS 5 geïnstalleerd, daarna alle door mij extra geïnstalleerde plug-ins (zoals de Nik Software plug-ins) gekopieerd van de CS4 naar de CS5 plug-in map. Gekeken of alles werkte en daarna CS4 gedeïnstalleerd.
Voor wat betreft de 64 bits versie: voor Photoshop is dat in CS5 hetzelfde als in CS4: er wordt zowel een 32 als 64 bits versie geïnstalleerd.
Voor wat betreft de 64 bits versie: voor Photoshop is dat in CS5 hetzelfde als in CS4: er wordt zowel een 32 als 64 bits versie geïnstalleerd.
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Hoi, bedankt! Hier kan ik mee uit de voeten. Even kijken waar de plugins staan, kopiëren en en daarna weer terug zetten dus, lijkt me iets dat wel moet lukken... 

- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tip:
zet alle eigen plug-ins en eigengemaakte handelingen in een aparte map in Mijn Documenten o.i.d. Laad plug-ins e.d. in in Photoshop vanuit deze map (Additional plugin folder). Bij de-installeren zal deze map behouden blijven.
zet alle eigen plug-ins en eigengemaakte handelingen in een aparte map in Mijn Documenten o.i.d. Laad plug-ins e.d. in in Photoshop vanuit deze map (Additional plugin folder). Bij de-installeren zal deze map behouden blijven.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
He dat is inderdaad een goude tip!!!! Geweldig. Ik heb het eerst even uitgeprobeerd met CS4, gewoon de plugins verplaats naar een mapje onder mijn documenten en alles werkt zoals before! Geweldig want nu kan ik ook deze plugins en gemaakte handelingen mee backuppen met de batch die ik daarvoor had aangemaakt. Ik heb nog even gezocht hou je zo'n mapje aanmaakt voor de liefhebbers...http://help.adobe.com/nl_NL/Photoshop/1 ... F42Fa.htmlArjanL schreef:Tip:
Ik zag dat ik trouwens CS3 nog geïnstalleerd had, weet jij of ik deze versie en straks die van CS4 kan verwijderen nadat ik CS5 heb geïnstalleerd, vorige keer durfde ik dit niet...
Gr Arjan
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Kan je rustig verwijderen (met Uninstaller). Misschien handig om Workspace te copiëren; kan je weer in CS5 gebruiken.
EDIT: dat zeg ik nu wel... Ik heb gisteren een full versie van CS5 geïnstalleerd en kon CS4 dus zonder meer verwijderen. Als je een upgrade versie hebt weet ik niet of je CS4 weg kan halen (waarschijnlijk wel). Je hebt bij upgraden een serienummer van CS4 nodig. CS3 zou wel weg moeten kunnen.
EDIT: dat zeg ik nu wel... Ik heb gisteren een full versie van CS5 geïnstalleerd en kon CS4 dus zonder meer verwijderen. Als je een upgrade versie hebt weet ik niet of je CS4 weg kan halen (waarschijnlijk wel). Je hebt bij upgraden een serienummer van CS4 nodig. CS3 zou wel weg moeten kunnen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Net CS5 geïnstalleerd en alle filters werken nog zoals ze moeten, bedankt voor alle goede adviezen... :mrgreen: