Stevige Rugzak, welk merk?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Stevige Rugzak, welk merk?

Bericht door Patrick » vr jul 02 2010 9:01 pm

Ik heb onder andere de Tamrac Expedition 8x. De grote broer van bovenstaande tas. Geloof me; hij is flink groter. Hij draagt fantastisch, maar ik gebruik 'm alleen als ik veel mee wil nemen; ik voel me net een schildpad als ik met dat ding rondloop. Maar hij is fantastisch.

De 7x is een stuk beter wat formaat betreft. De nog lagere nummers in de serie hebben helaas een ander soort rugpaneel, en dragen veel minder prettig.

Gelukkig heb ik nog wel wat tassen voor al die keren dat ik 'm niet om heb. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » vr jul 02 2010 9:03 pm

Bedankt voor de reacties, zal ze eens even langsgaan.

En Patrick, ik heb ook een slingshot 200 aw, maar dat is meer voor stadswandelingen en zo. Voor een lange wandeling waar je je statief enzo wilt meenemen lijkt me een grotere tas fijner. ( dan kan je evt . ook eten enzo mee nemen.)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jul 02 2010 9:08 pm

De Slingshot's kunnen mij niet zo bekoren eerlijk gezegd. De nog grotere modellen zakken helemaal uit en gaan daardoor erg ver van je rug af staan.

De Tamrac Expedition serie heeft geen apart compartiment waar je spullen in kan stoppen, dus dan moet het bij je cameraspullen of in het laptopvak.

Ik zou een ander model kiezen voor wat jij wilt.

Ik zeg het nog maar eens; ga eens in een grote winkel tassen proberen. Dat is echt het best.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » vr jul 02 2010 9:41 pm

En koop daar dan ook een tas. Ga niet lekker een uur tassen testen en hem vervolgens via internet of Marktplaats kopen...
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

jpdejong
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jpdejong » vr jul 02 2010 9:42 pm

ik heb de flipside 400 aw, Voordeel van deze tas is dat het gedeelte waar je lenzen en camera in heb tegen je rug aanzit waar hij opent. Vooral als je veel in de natuur bent, je legt hem dan op zijn achterkant en de rugzijde kan je dan met een rits los maken en blijft altijd je rugzijde schoon en droog.

Afbeelding
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za jul 03 2010 6:17 am

Daviddvd schreef:Ik vind van wel. Als er 4 objectieven en 2 camera's ofzo inpassen, dan is het toch een ruime tas voor mij? Waarom kan ik hem dan niet kopen.
Alles kan, maar koop daar waar je past. Een rugzak moet je passen, een rugzak is confectie en dat zijn mensen niet. Een tas die de een als gegoten zit, zal een ander niet bevallen.

dik de jager

Bericht door dik de jager » vr jul 30 2010 10:38 am

Ik zelf gebruik de Naneu pro military ops Bravo tas en ik ben er zeer tevreden over

Afbeelding

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr jul 30 2010 11:46 am

Ik ben ook gegaan voor de Flipside 400AW. Hij is nu nog misschien nog ietwat ruim voor je fotoapparatuur, maar je kunt er natuurlijk ook allerlei andere spullen in stoppen (zo heb ik vaak een GPS etc. bij).

Bijkomend voordeel is dat je hem veilig kunt omdraaien en voor je buik kunt hangen als een soort 'tafeltje', waarna het supereenvoudig is om rustig je objectieven te wisselen. Je hebt als het ware alle vakken voor je. Wel met een been of knie ondersteunen als je er veel zware spullen in hebt zitten. Zie het demo-filmpje op de lowepro site. Een monopod of kleine tot middelzware statief is ook geen probleem en kan zo aan deze tas (wederom, zie demo filmpje).
Spul waarmee je foto's maakt...

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » za jul 31 2010 4:38 pm

ik heb om te beginnen de rugzak van nikon zelf gekocht (Nikon ALM 2306BV Backpack Type D) bevalt me prima

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”