Hallo allemaal,
Gisteren heb ik deze lens aangeschaft voor op mijn D3000 camera (ook net nieuw).
Begon dus gisteravond (het was nog helemaal licht) wat foto's te maken in de tuin. Gewoon op 18mm. Met UV filter, zonder zonnekap.
Bij vrijwel elke foto wil het toestel de flitser inschakelen.
De camera staat gewoon op automatisch en ik heb geen enkele instelling aangepast.
Doe ik iets verkeerd of komt de lens gewoon heel veel licht tekort. Nou weet ik best dat de lens op dat gebied iets minder zou zijn....maar komop zeg. Bij gewoon daglicht mag er toch niks aan de hand zijn?
Of heb ik net een fabrieksfoutje oid.
Iemand advies?
Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS HSM Nikon
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS HSM Nikon
Kun je eens kijken naar de sluitertijden van je foto's? staan in je body (als ze nog op de camera staan) of je kunt het zien in de exif gegevens op de computer.
is de sluitertijd te laag, wil hij de flitser inschakelen.
Je kunt ook de camera van automatisch afhalen en dan schakelt hij de flitser niet in.
Zet hem op A (met wieltje) en doe de afdrukknop (ontspanknop) half in, gaat er dan in je zoeker een bliksempie knipperen, dan heb je toch te weinig licht en zou je de flits bij moeten zetten (hoeft niet) of je iso omhoog gooien.
is de sluitertijd te laag, wil hij de flitser inschakelen.
Je kunt ook de camera van automatisch afhalen en dan schakelt hij de flitser niet in.
Zet hem op A (met wieltje) en doe de afdrukknop (ontspanknop) half in, gaat er dan in je zoeker een bliksempie knipperen, dan heb je toch te weinig licht en zou je de flits bij moeten zetten (hoeft niet) of je iso omhoog gooien.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
hoi
Als je op automaat staat schiet komt de flits er uit .
Gebruik eens een andere stand.Zie ook blz31.
Zou even de handleiding goed door lezen blz 25.
Mijn zoon heeft ook de d3000 en is pas terug uit amerika heeft ook de sigma gebruikt over dag en bij avond foto in steden.
Maar heeft eerst de handleiding op zijn laptop gezet ,daar deze instap camera vele mogelijk heden biedt voor een beginner.
Deze is op de nikon site te downloaden, leest iets makkelijker.
mvgr bert
Als je op automaat staat schiet komt de flits er uit .
Gebruik eens een andere stand.Zie ook blz31.
Zou even de handleiding goed door lezen blz 25.
Mijn zoon heeft ook de d3000 en is pas terug uit amerika heeft ook de sigma gebruikt over dag en bij avond foto in steden.
Maar heeft eerst de handleiding op zijn laptop gezet ,daar deze instap camera vele mogelijk heden biedt voor een beginner.
Deze is op de nikon site te downloaden, leest iets makkelijker.
mvgr bert
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
jij kunt toch gewoon de flitser uitzetten of anders de iso waarde iets hoger zetten bijvoorbeeld 400.
is wel een goed lensje maar er zijn er natuurlijk veel betere maar voor wat jij er voor hebt betaald is het een prima lens.
gewoon de instellingen wat aan passen en het komt goed.
groeten Harry
is wel een goed lensje maar er zijn er natuurlijk veel betere maar voor wat jij er voor hebt betaald is het een prima lens.
gewoon de instellingen wat aan passen en het komt goed.
groeten Harry
Bedankt voor de reacties.
Heb de camera en lens net. Ga uiteraard de handleiding nog eens even goed doorlezen.
Vond het alleen bijzonder dat de camera continu meent de flits nodig te hebben om een lichtrijke foto te kunnen maken.
Was wel een beetje een tegenvaller nadat ik me toch wel goed ingelezen had en dacht een afgewogen keuze te hebben gemaakt
Zal morgen wat experimenteren en ook wat foto's voor jullie plaatsen. Gr Erik
Heb de camera en lens net. Ga uiteraard de handleiding nog eens even goed doorlezen.
Vond het alleen bijzonder dat de camera continu meent de flits nodig te hebben om een lichtrijke foto te kunnen maken.
Was wel een beetje een tegenvaller nadat ik me toch wel goed ingelezen had en dacht een afgewogen keuze te hebben gemaakt

Zal morgen wat experimenteren en ook wat foto's voor jullie plaatsen. Gr Erik