enkele portretjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jvs

enkele portretjes

Bericht door jvs » zo aug 01 2010 9:19 am

nog nooit iets geplaatst op dit forum , al wel veel rondgekeken , hier dan een paar plaatjes van mijn laatste shootje....
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: enkele portretjes

Bericht door Léon Obers » zo aug 01 2010 9:49 am

Prachtige modische platen in opzet en pose van een zeer hoog niveau.

Maar o zo jammer vind ik het dat bij de laatste 2 platen, de lichtoverstraling / flare zo sterk aanwezig is.
Het trekt zozeer de aandacht, dat de aandacht van het meiske zelf wordt afgehaald, terwijl juist de volle aandacht op dat meiske zou moeten liggen.
Ik kan me voorstellen dat je het "bewust" als stijl in de foto's gebruikt, maar daarin heeft het IMO een averechtse uitwerking.
Als die flare niet (of nauwelijks) aanwezig was, waren juist die laatste 2 foto's "top platen" die niet zouden misstaan in welk glossy modeblad dan ook. De eerste opname ben ik eigenlijk het minst van gecharmeerd.

Kun je ook wat info geven over de techniek hoe je het meiske verder uitlicht. Gebruik je extra reflectieschermen / invulflits?
Vriendelijke groet, Léon Obers

jvs

Bericht door jvs » zo aug 01 2010 10:01 am

deze opnames zijn gemaakt in hard zonlicht , schaduw was er bijna niet te vinden, ...
geen reflectiescherm gebruikt enkel invulflitsje (cls)
de flare en overstraling die je ziet zijn uiteraard achteraf in cs toegevoegd...
het is wel de eerste keer dat ik van iemand hoor dat de flare en overstraling hier een averechts effect zouden hebben, ma goed , meningen verschillen nu eenmaal en das maar goed ook!

deze 3 zijn gemaakt op f 2.8 , sluiter 1/1250 iso 100

de eerste is een cropje de andere 2 niks gecropt
bij de eerste zie je normaal de hand mee in beeld waarbij de pink niet zichtbaar is en dat gaf een beetje vreemd beeld vandaar deze crop....

ik zal hem bijplaatsen dan zie je de reden...

Afbeelding

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo aug 01 2010 10:15 am

jvs schreef: de eerste is een cropje de andere 2 niks gecropt
bij de eerste zie je normaal de hand mee in beeld waarbij de pink niet zichtbaar is en dat gaf een beetje vreemd beeld vandaar deze crop....

ik zal hem bijplaatsen dan zie je de reden...
Inderdaad. Het is dan meer een "varkenshandje".

De EXIF-info is uit de beelden, kun je ook nog aangeven welke camera/lenscombinatie?
Misschien een tip volgende keer om de EXIF-info in de beelden te laten zitten. Kunnen mensen het zelf zien.

Ben benieuwd naar meer werk.
Vriendelijke groet, Léon Obers

jvs

Bericht door jvs » zo aug 01 2010 11:20 am

camera D300 lens 85mm 1.8
flitser SB 900

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » zo aug 01 2010 4:34 pm

kan deels wel mee gaan met Leon. ik vind het ook iets te !
neemt niet weg dat ik 2 en 3 erg fraai vind
mooi model , mooie pose en blik.
complimenten.

Arend

GdP

Bericht door GdP » zo aug 01 2010 4:54 pm

Ja, twee en drie zijn prachtig! Jammer van die overstraling.

Een leuk model om te fotograferen. Ik zou daar gewoon nog maar eens wat fotografische experimenten aan wagen.

jvs

Bericht door jvs » ma aug 02 2010 9:18 pm

ga ik zeker doen , ze is het waard...
op naar de volgende....

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » di aug 03 2010 10:50 pm

Twee laatste foto's erg mooi. Van de flare kan ik me voorstellen dat je het iets vindt toevoegen, maar ik zou het misschien mooier vinden als het minder doorloopt in haar gezicht. Storender vind ik de takken op de achtergrond. Maar ondanks dat: top !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”