Bracketing

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bracketing

Bericht door ahhveurink » ma aug 02 2010 4:26 pm

Beste forumleden

Het lukt mij niet om op mijn D700 de bracketing functie in te stellen. Ik denk zelf dat het ligt aan de Fn knop waar je een (persoonlijke)functie aan kunt koppelen. Wat ik ook probeer, het lukt niet(zelfs niet door de gebruiksaanwijzing te lezen :oops: )Wie helpt mij verder?

Anja

Bart Gossen

Re: Bracketing

Bericht door Bart Gossen » ma aug 02 2010 4:32 pm

Hallo Anja,

Zelf heb ik geen D700 maar via het forum van DPreview lees ik dat je de FN-knop (ik neem aan dat die goed toegewezen is, daarover staat info op p. 130) ingedrukt moet houden en vervolgens aan de draaiknop aan de achterzijde moet draaien. Op die manier kun je de juiste instellingen kiezen.

flitslicht

Bericht door flitslicht » ma aug 02 2010 4:33 pm

Als je de functie van die knop niet hebt veranderd moet je de FN knop indrukken en tegelijk aan het achterste wieltje draaien om het aantal opnamen in te stellen. Met het voorste wieltje verander je het interval van de belichting.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma aug 02 2010 4:40 pm

Hoi Bart en Flip

Zoals jullie het omschrijven heb ik dus geprobeerd maar bij een ingedrukte fn knop en daarbij draaien aan de hoofd- en secundaire schijf zie ik alleen diafragma en sluitertijd veranderen.

Ik had zelf ook pag. 130/131 gelezen maar het lukt mij dus niet!

flitslicht

Bericht door flitslicht » ma aug 02 2010 4:47 pm

Die moet je helemaal niet zien. Ik zou eens kijken welke functie de Fn knop is toegewezen in het menu.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma aug 02 2010 4:52 pm

Bij mijn D300 lukt het wel! Bij de D700 hoor ik alleen de spiegel klappen als ik de fn knop indruk. Zoals gezegd lukt het me niet om een andere functie aan de fn knop te koppelen :?: :(

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma aug 02 2010 5:04 pm

Anja,

Via menu persoonlijke instellingen (rode potlood dus), naar f bediening. Dab f5 FUNC-knop toewijzen, dan Func-knop + schijven indrukken en dan BKT indrukken.

Als je nu op de functieknop INGEDRUKT houdt, kun je via de twee draaiwielen het aantal foto's instellen en de stapgrootte.

Succes.

pagina 320 en verder
Laatst gewijzigd door Jolanda op ma aug 02 2010 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
click voor mijn foto's op flickr.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma aug 02 2010 5:23 pm

Henk schreef:Aangezien het met de D300 wel lukt, is wel duidelijk hoe het moet.
Kan het niet zijn dat je per ongeluk de scherptedieptecontroleknop indruk of die functie geselecteerd hebt voor de FN knop?

Wat gebeurt er als je de FN knop indrukt terwijl je door de zoeker kijkt?

Henk
Jolanda en Henk: De functie bracketing lijkt te zitten onder de scherptedieptevoorbeeldknop, geen idee hoe dit kan. Verder had en heb ik nogmaals de instructies van de manuel en die van Jolanda opgevolgd. Met de fn knop gebeurt niets!, zoals gezegd heeft op de één of andere manier de scherptedieptevoorbeeldknop de gewenste functie??

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma aug 02 2010 5:32 pm

Mij blijkt nu, dat onder f6 ook een functie gekoppeld was aan bracketing, vandaar dat de scherptedieptevoorbeeldknop actief was voor bracketing pfff ben er nu dus uit! Allen bedankt! :D

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma aug 02 2010 5:33 pm

Gelukkig! Succes ermee Anja.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”