Hallo allemaal.
Ik ben in bezit van Nikon D5000 en binnenkort ben ik van plan om Cokin filtersysteem aan te schaffen. Voor zover ik iets kan vinden is de P-systeem geschikt voor deze camera. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Mijn tweede vraag gaat over grijsfilters – Nikon D5000 heeft kortste sluitertijd van 1/4000 sec. Sommige gebruikers vinden grijsfilter alsnog nuttig terwijl ik zelf denk dat deze niet meer nodig is. Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast dank voor jullie reacties
Cokin filtersysteem en grijsfilters op Nikon D5000
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Cokin filtersysteem en grijsfilters op Nikon D5000
Het kan natuurlijk gebeuren dat een 1/4000 niet voldoende snel is om overbelichting te voorkomen, dan moet je inderdaad grijsfilters gaan gebruiken.
Jij weet zelf het beste of dat ook gaat gebeuren.
Welkom op het forum trouwens.
Jij weet zelf het beste of dat ook gaat gebeuren.
Welkom op het forum trouwens.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Hallo Warner,
Bedankt, dat is ook zo. Zelf uitproberen zal ik zeker doen. Volgende week ga ik op vakantie dus hopelijk krijg ik genoeg kansen.
Heb je ervaringen met Cokin filters?
Bedankt, dat is ook zo. Zelf uitproberen zal ik zeker doen. Volgende week ga ik op vakantie dus hopelijk krijg ik genoeg kansen.
Heb je ervaringen met Cokin filters?
Wat is je vraag?
1/4000 sec en hierbij ook nog een grijsfilter gebruiken levert volgens mij een zwarte foto op.
1/4000 sec en hierbij ook nog een grijsfilter gebruiken levert volgens mij een zwarte foto op.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruik het P-systeem icm de D60, die vergelijkbaar is met de D5000. Het werkt prima, heb ze (verloop + ND2, ND4 en ND8) ook lekker uitgeprobeerd op vakantie, heb zo mijn eerste lange sluitertijd foto(s) gemaakt. :mrgreen:
Groetjes
Groetjes
Hoi Marileen, jij hebt mij nieuwsgierig gemaakt. Morgen ga ik nr de winkel om P-systeem aan te schaffen dan kan ik volgende week mee aan de slag. Wij gaan kitesurfen om Fuertaventura dus ik hoop genoeg kansen te krijgen om Cokin filters uit te proberen.
groetjes
groetjes