Autosport - TOTAL 24 Hours Spa Francorchamps [verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.
Plaats reactie
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Autosport - TOTAL 24 Hours Spa Francorchamps [verzamel]

Bericht door Replay » zo aug 01 2010 7:23 pm

Onder wisselvallige weersomstandigheden vond de 24 hrs Spa plaats.
Lastig om steeds je instellingen te moeten veranderen en juist te hebben.
Het grootste deel van de race was het wel droog maar met op zaterdag veel bewolking heb je weinig sfeer.
Toen het begon te regenen had ik het naar mijn zin maar dat was maar van korte duur. Hoopte eigenlijk op meer regen,dat is altijd mooier te fotograferen dan een sobere dag.
Omdat er misschien wel meer forumleden naar Spa zijn afgereisd maak ik er maar een verzameltopic van.
Eén fanatiek lid ben ik wel tegen gekomen.
Hieronder enkele foto's van het evenement. Ik trap af.

1- 1/320sec. f10 300mm
Afbeelding

2- 1/500sec. f5.3, 300mm
Afbeelding

3- 1/320sec. f3.2, 70mm
Afbeelding

4- 1/400sec. f8, 300mm
Afbeelding

5- 1/250sec. f9, 86mm
Afbeelding

6- 1/10sec. f3.5,18mm geen flits
Afbeelding

Meer foto's zijn te vinden op mijn site.
Laatst gewijzigd door Replay op zo aug 01 2010 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

RmR Photography
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Autosport - TOTAL 24 Hours Spa Francorchamps [verzamel]

Bericht door RmR Photography » zo aug 01 2010 8:43 pm

Hoi Roel,

Mooie foto's van dit evenement. Ik heb alleen de zaterdag bijgewoond als toeschouwers. Natuurlijk wel geprobeerd een aantal foto's te schieten. Zoals je zelf al zei waren de weersomstandigheden niet "optimaal" (om het maar netjes te zeggen :wink: ). Vanwege het mindere weer en het missen van de spanning op de baan (24 uur Nurburgring = meer auto's = meer actie) al voor het vallen van de duisternis de race verlaten :( . Ik had graag nog een paar nacht shots willen maken, helaas.
Bijgaand drie foto's welke als "toeschouwer" geschoten zijn. Merk wel dat je als toeschouwer met max 300mm eigenlijk mm's te kort komt, zeker als ik naar jouw foto's kijk 8)

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2

flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/" onclick="window.open(this.href);return false;

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo aug 01 2010 8:53 pm

Hey Ronald,

Die foto's zijn toch gaaf. Mooie scherpte en mooie panning heb je gemaakt. Vanuit het publiek fotograferen wil ik ook telkens doen maar dan loop ik aan de mooie plekjes voorbij. Die zijn al door de toeschouwers bezet :evil:

Ik krijg net een persbericht van de FIA binnen en de BMW nr.79 die bijna de hele race aan de leiding heeft gereden heeft 40 minuten voor het vallen van de vlag nog een incident gehad en is als derde gefinished.

RmR Photography
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door RmR Photography » zo aug 01 2010 10:41 pm

Thanks Roel.

Dit waren ook wel mijn favorieten :wink: . De foto plaasten langs het circuit zijn al beperkt en zeker met dit soort races staan er bijna wachtrijen voor de "foto gaten". Bij andere spots staan de hekken bijna kilometers hoog en ook nog eens dubbel :evil: . Of je staat vrij hoog wat ik zelf meestal geen mooie foto's vind opleveren.
Voor het aan remmen bij Les Combes hadden de Ferrari's mooie vlammen uit de uitlaten, dankzij de hekken kwam ik met max 300mm echt tekort voor mooie shots vanachteren.

Helaas voor BMW Motorsport, ze zaten in het begin er goed bij met beide auto's. Ondanks dat weer een goede prestatie van Dr. Mario en zijn team.

Volgend weekend op naar Assen voor de DSC (Carworld: Ertan/Ribbens), hopen dat het daar weer beter gaat.
Gr. Ronald

Lowepro flipside 400 AW

flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/" onclick="window.open(this.href);return false;

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo aug 01 2010 10:47 pm

Inderdaad mooie vlammen uit de Ferrari's. Heb ik in de nacht gefotografeerd. Zal ik later wel toevoegen maar op mijn site staat al een fotootje.
Volgende week Rizla Day. Een leuk evenement waar veel volk op afkomt (gratis hé).
Ik ben er ook voor de DSC en kunnen we handje schudden.
CU @ Assen.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo aug 01 2010 10:50 pm

Mooie platen Roel ! erg fijn om naar te kijken.

Zo te zien heb je een aardig stuk gelopen op het circuit.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

MMo

Bericht door MMo » ma aug 02 2010 8:17 pm

Roel,

Mooie plaatjes, je kan zien dat het op "Zon"dag beter was dan op de Zaterdag. Al met al viel het zoals je al aangaf niet mee om met de wisselende lichtomstandigheden goed om te gaan.
Er zaten derhalve ook best wel wat missers tussen. Heeft uiteraard ook te maken met de koplampen van de auto's, je moet lichtmeten en vastzetten, dan kan de zon wel/niet je wel eens te snel af zijn.
Moet ook aangeven dat je gelijk hebt, de camera's kunnen best wel tegen een beetje vocht, ze werken beiden nog prima, al had ik ze nog enigzins ingepakt.

Gelukkig is mijn 300mm ook weer in orde, nieuwe schroefdraad in de sokkel (Nikon Beverwijk) en we kunnen er weer tegen, kan ik volgende keer weer mijn monopod gebruiken in combinaite met de 300mm.

Nou dan ook maar een kleine bijdrage van mijn kant.

1) 210mm 1/250 F 7.1
Afbeelding

2) 160mm 1/200 F 6.3
Afbeelding

3) 125mm 1/125 F 10
Afbeelding

4) 340mm 1/200 F 7.1
Afbeelding

We zien elkaar,
Groet Mick

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » ma aug 02 2010 8:35 pm

Hoi Mick,

Ja hoor, de camera's kunnen veel meer hebben dan je denkt. Let wel, ik ben er wel zuinig op maar dat wil niet zeggen dat ik voor een beetje regen me uit het veld laat slaan. Soms probeer ik wel een regenhoes maar dat duurt maar enkele minuten. Dan ben ik dat ding beu en heb ik een natte hoes in mijn zakken zitten. Dan gebruik ik het liever niet.
De actie in de regen fotograferen vind ik helemaal geweldig en vond het jammer dat de regen niet echt doorzette.
Ik ben daarentegen ook niet te beroerd om op mijn knieën in de modder te gaan liggen om een mooi standpunt te hebben voor een mooie foto. Het droogt allemaal weer vanzelf,zeg ik maar. Dit geeft wel ooit hilarische taferelen.
Op zondag was het weer inderdaad beter met regelmatig een zonnetje.

Foto 2 en 3 zijn mijn favo's. Mooi om de auto in de achtergrond te zien rijden. Dat geeft nét dat beetje meer aan een foto dan foto 4. Foto 1 is mooi vanwege het lage standpunt.
Waar is foto 2 gemaakt? Achterop het circuit in de chicane PifPaf? In Les Combes staat nl. geen publiek achter de hekken.
Hoe zijn je avondfoto's? We stonden samen in La Source en ik ben toch eigenlijk wel benieuwd.

Ik zal dadelijk ook nog wel een paar uppen.

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » ma aug 02 2010 10:01 pm

Nog enkele foto's van 24 hrs Spa.

7- 1/100sec. f9, 12mm. La Source maar dan een keer niet de scherpte op de auto.
Afbeelding

8- 1/15sec. f4.5, 60mm. Instelling stond nog voor de actie op de baan vandaar dat de foto niet helemaal scherp is maar hij is wel leuk.
Afbeelding

9- 1/8sec. f3.5, 18mm. Vlammen doen het altijd goed.
Afbeelding

10- 10sec. f18, 60mm,iso100. Vanaf Eau Rouge om een beeld van de nacht te krijgen.
Afbeelding

11- 1/200sec. f6.7, 24mm. Tanken moet ook gebeuren.
Afbeelding

12- 1/400sec. f8, 300mm. Vanaf Eau Rouge één van mijn favoriete auto's met het publiek in de achtergrond.
Afbeelding

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma aug 02 2010 11:05 pm

Nr 12 is veeeetttttt
T’is dat tele de diepte van de achtergond helemaal platdrukt, maar het publiek staat dus in het echt echt ver weg, vertekent nu enorm!

En hij is volgens mij heeeelll lastig te maken omdat je de wagens niet ziet aankomen (eau rouge op), pas op het laatste moment als ze boven zijn zie je ze en dan vliegen ze met 225…ofzo voorbij! :twisted:
Leuk dat je de wagen niet dood hebt geklikt, nu staan de wielen tenminste niet stil.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » ma aug 02 2010 11:45 pm

Hey SwederD70,
Klopt. Je ziet de auto aan de linkse kant aankomen en dan is hij heel eventjes achter de bult.
In het begin ging het een paar keer fout maar daarna weet je wel welke lijn ze rijden. Dan is bijna elke slag raak.
Meestal pak je de auto iets later maar ik wilde persé het volk in de achtergrond hebben.

MMo

Bericht door MMo » di aug 03 2010 12:44 am

Roel,

Mooie nieuwe platen, met name nr. 9, 10 mijn favoriet en 12.
Je nachtfoto's zijn geweldig kan ik echt niet aan tippen, zal ik nog veel moeten oefenen en de kunst een beetje van jou af moeten kijken.
Verder ook maar eene een 12-24mm aanchaffen denk ik, met mijn 24-70mm kom ik net tekort.

Toch maar een paar nachtopnames dan.

5) 24mm 1/100 F 3.5
Afbeelding

6) 24mm 1/100 F 5.6
Afbeelding

7) 48mm 1/80 F 5.6
Afbeelding

8) 48mm 1/80 F 5.6
Afbeelding

Je ziet het nog wel wat te verbeteren, met name de juiste achtergrond kiezen.

Groet Mick

MMo

Bericht door MMo » di aug 03 2010 10:52 am

RmR Photography schreef:Hoi Roel,

Mooie foto's van dit evenement. Ik heb alleen de zaterdag bijgewoond als toeschouwers. Natuurlijk wel geprobeerd een aantal foto's te schieten. Zoals je zelf al zei waren de weersomstandigheden niet "optimaal" (om het maar netjes te zeggen :wink: ). Vanwege het mindere weer en het missen van de spanning op de baan (24 uur Nurburgring = meer auto's = meer actie) al voor het vallen van de duisternis de race verlaten :( . Ik had graag nog een paar nacht shots willen maken, helaas.
Bijgaand drie foto's welke als "toeschouwer" geschoten zijn. Merk wel dat je als toeschouwer met max 300mm eigenlijk mm's te kort komt, zeker als ik naar jouw foto's kijk 8)

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding
Ronald,
Sluit me aan bij de reactie van Roel, toch fraaie plaatjes.
Er zijn enkele mooie plekjes als toeschouwer, maar daar is het dringen. Verder ben ik net als jou geen liefhebber van foto's vanuit een hoog standpunt. Nognaals fraaie plaatjes, zeker zonder accreditatie.

Groet Mick

RmR Photography
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door RmR Photography » di aug 03 2010 1:11 pm

Hoi Mick,

Bedankt voor je reactie. Het blijft toch roeien met de riemen die je hebt :wink: . Ik ben dan ook wel tevereden met deze foto's. Maar ik wil altijd meer en verder. Panning foto's lukken me nu wel aardig. Andere standpunten etc wordt gewoon lastig als toeschouwer zijnde :(
Jouw foto's mogen er ook zijn. Zeker de Audi LMS R8 bij de Bus stop en de Matmut Porsche vind ik toppers.

Roel, mooie nacht foto's met als mijn topper de Ferrari, heerlijk die vlammen :)
Als ik je spot in Assen zal ik wel even kennis willen maken. Ben er zaterdag en zondag.
Gr. Ronald

Lowepro flipside 400 AW

MMo

Bericht door MMo » wo aug 04 2010 11:17 am

RmR Photography schreef:Hoi Mick,

Bedankt voor je reactie. Het blijft toch roeien met de riemen die je hebt :wink: . Ik ben dan ook wel tevereden met deze foto's. Maar ik wil altijd meer en verder. Panning foto's lukken me nu wel aardig. Andere standpunten etc wordt gewoon lastig als toeschouwer zijnde :(
Jouw foto's mogen er ook zijn. Zeker de Audi LMS R8 bij de Bus stop en de Matmut Porsche vind ik toppers.

Roel, mooie nacht foto's met als mijn topper de Ferrari, heerlijk die vlammen :)
Als ik je spot in Assen zal ik wel even kennis willen maken. Ben er zaterdag en zondag.
Hey Ronald,

Jij ook bedankt voor je positieve reactie, altijd goed te horen dat collega fotografen je foto's waarderen.

Verder wens ik jullie (jou en Roel) een goed weekend op Assen toe, hopenlijk werkt het weer een beetje mee, alhoewel Roel liever regen heeft? en jij waarschijnlij k een zonnetje.
Weet eigenlijk maar twee plekken waar je de hekken als fotograaf (toeschouwer) redelijk kan vemijden. Tussen Madijk en Strubben heb ik een paar jaar geleden bij de Champcars op wat plaatsen gestaan. De Bult, wat hoger standpunt maar kan je mooi pannen.

Groet Mick

Plaats reactie

Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”